Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
|
Emne: Tysker køb af Onkyo SR 605 Sendt: 20-Februar-2008 kl. 18:48 |
Noger der har købt Onkyo SR 605 i tyskland og hvordan gik det..
Har fundet den has Medianess.de til ca 3650,- med levering...har hørt godt om dem i anden tråd
Kan det slåes af en anden butik..!!? med mulig bedre service, er der nogen Tyske butiker der tilbyder 24må garenti eller er det kun 12 må
Redigeret af henrik-t - 20-Februar-2008 kl. 18:56
|
+100HD Film
|
 |
beauville
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
|
Sendt: 20-Februar-2008 kl. 19:09 |
ved cyberport.de købte jeg min uden probs
|
/Christian
'I stick my neck out for nobody'
|
 |
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2008 kl. 19:16 |
Oki tak kigger på det , er der andre der ude men erfaring med købi tyskland, på godt og ondt
|
+100HD Film
|
 |
Balduric
Bruger
Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 91
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 01:07 |
Jeg ved ikke om det var den tråd jeg startede den anden dag. Men jeg handlede hos Medianess. Er stadig imponeret over så hurtigt de leverede. Og penge står faktisk stadig og trækker renter på min konto .
Men det ser desværre ud til at de har reguleret priserne på Onkyo i dag/går (det er lidt sent nu) så den 875'er jeg gav 1073 for koster nu 1349 EUR.
Men leveringen hos dem kan man ikke sætte en finger på.
En af mine kammerater har handlet mange gange hos digitalo.de. Ved ikke hvordan de ligger med priserne men han har aldrig haft problemer.
|
 |
tyros1
Guld medlem
Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:18 |
Hejsa Baduric
Kan se du har haft Marantz 5600 reciever- den har jeg PT og tænke at skifte til Onkyo sr 605 eller sr 705(kan se den pladespiller udgang som jeg godt kunne bruge)
Er forstærkerdel hørbar bedre/kraftiger-?
Er der andre klare forbedringer på onkyo?
og er noget øv ....på onkyo i forhold til SR marantz 5600?
|
 |
Balduric
Bruger
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 13:26 |
Hej tyros1
Der vil altid være nogle småting man lige skal vende sig til at der er anderledes. Den primære grund til jeg købte den var for at få mulighed for at kunne afspille de nye lydformater. Om man kan kalde det en forbedring ved jeg ikke - det er helt afhængig af hvad man vil bruge den til.
Syntes Marantz klarede sig fint i Surround og superb i Stereo. Men kan godt høre at Onkyoen har et ekstra kraft overskud og spiller meget ubesværet. Jeg kan høre en markant forbedring af i særdelshed min center som efter lidt kalibrering spiller med meget højre detaljegrad end før.
Jeg mener ikke der er noget der er direkte øv på Onkyo kontra Marantz. Dog bliver den varmere og skal have noget mere luft. SR5600 har jo køling i siderne men onkyoen skal af med varmen i toppen. Så man skal måske ommøbelere sit setup lidt for at give den optimale forhold.
En anden ting som efter én dags brug irretere mig er at jeg ikke kan få den til vise i displayet hvilken kilde lyden kommer fra DTS, DTS EX osv. Selv om den bliver fødet med digital signal med HDMI fra både Blue-ray og HD-DVD afspiller i PCM. Men det kan også være det bare er mig der en nisse - det er set før... 
Det korte af det lange er at du går ikke helt galt i byen med en Onkyo. Men er sikker på du kan finde nogle af de samme fordele med en nyere og lidt kraftigere Marantz. Jeg er ikke religiøs med mærket og har tidligere haft både Yamaha, Sony og H/K og alle har fungeret fint. Det er små forskelle der gør det og med mit almindelige stue setup er jeg ikke i nærheden af den ultimative lydoplevelse uanset hvad jeg vælger. Men det lyder stadig godt i mine ører... og det er jo det vigtigste 
|
 |
Tulipan
Bruger
Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 13:43 |
Balduric skrev:
En anden ting som efter én dags brug irretere mig er at jeg ikke kan få den til vise i displayet hvilken kilde lyden kommer fra DTS, DTS EX osv. Selv om den bliver fødet med digital signal med HDMI fra både Blue-ray og HD-DVD afspiller i PCM. Men det kan også være det bare er mig der en nisse - det er set før... 
|
Nu har jeg ingen erfaringer med din forstærker, men hvis du sender et PCM-signal, er det oprindelige signal (fx DTS eller DTS-ES) allerede blevet afkodet i din afspiller. Forstærkeren modtager altså ikke informationer om det oprindelige signal, og viser derfor ikke et DTS-logo. Jeg gætter på, at din forstærker fortæller dig, hvilket signal den afkoder, når den altså selv afkoder det. Hvis jeg er helt forkert på den, regner jeg med, at en anden bruger retter mig  .
|
 |
Balduric
Bruger
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 14:45 |
Tulipan skrev:
Balduric skrev:
|
Nu har jeg ingen erfaringer med din forstærker, men hvis du sender et PCM-signal, er det oprindelige signal (fx DTS eller DTS-ES) allerede blevet afkodet i din afspiller. Forstærkeren modtager altså ikke informationer om det oprindelige signal, og viser derfor ikke et DTS-logo. Jeg gætter på, at din forstærker fortæller dig, hvilket signal den afkoder, når den altså selv afkoder det.
Hvis jeg er helt forkert på den, regner jeg med, at en anden bruger retter mig .
|
Det kan sagtens være du har ret i, for lyden fejler sådan set ikke noget. Men derfor kunne den da godt lige være rar og vise det i displayet .
Spørgsmålet er så bare hvordan man får recieveren til at afkode signalet i stedet for kilde - hvis man altså kan det? Hvis nogen ved noget så kom endelig med guldkornene nu...
|
 |
Tulipan
Bruger
Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 14:53 |
Du må kunne sætte din afspiller til at udsende Bitstream i stedet for PCM?
|
 |
Balduric
Bruger
|
Sendt: 21-Februar-2008 kl. 15:50 |
Jo men så skal jeg jo også til at sætte optisk kabel på. Man har ikke muligheden over HDMI.. Ikke på min Toshiba HD-DVD i hver tilfald. Men slet ikke PS3 kører noget som helst Bitstream.
Men prøver lige med et optisk kabel når jeg kommer hjem og ser om den så skriver noget / om jeg kan høre forskel
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 22-Februar-2008 kl. 01:37 |
Sørg nu for at nå i køber i Tyskland, at importøren at en autoriseret Onkyo-forhandler!:..
Ellers får i et stort problem, HVIS der sker noget med Receiveren!...Der en en stor tråd inde på hifi4all der handler om dette, og det er folk der har haft problemer med ødelagte Receivers fra Tyskland!..Det skal dog siges at det kun er 2, men det er bare en hjælper til dem der vil spare lidt penge (hvilket jeg godt forstår) at lige tjekke engang, om forhandleren er autoriseret!..
mvh Zirio
|
 |
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 01:38 |
ja en lille opdate ringede der ned.. Og pengende var
reseveret 5 gange lol men stadig ingen ordre, så han gik systemet
igennem og slettede alle resevationerne manuelt, og lavet ordren over
telefonen.. uch 5 gange 500 euro lol den var dyr...  Men nu skulle alt køre normalt igen... Kigger på den Signatur senere , i må leve med den lidt endnu, skal lige lave mad osv Henrik
|
+100HD Film
|
 |