|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
![]() Sendt: 23-Februar-2008 kl. 09:11 |
|
Hej gutter tænkte på om nogen her lige kunne afklare noget for mig en gang for alle. Kunne godt bruge en ny surround reciever og gerne en denon der kan klare de nye hd formater. En sælger hos hifi klubben fortalte at eneste forskel vedr. hd lyd på disse to http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2308_surround_receiver_soelv.htm http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2808_surround_receiver_sort.htm Er at der på avr 2308 ikke kommer til at stå nøjagtigt i displayet hvilket lydformat man får ud men at den kan klare det hele da den har hdmi 1.3. Som jeg lidt vil mene må det vel betyde at min afspiller skal kunne dekode hd ikke? Dvs. jeg har en ps3 og den kan jo dekode true hd og sende pcm 7.1 men ikke dts hd-ma, så dts hd-ma vil jeg ikke kunne få glæle af? Men er det så egentlig nødvendigt at ha mulighed for både pcm 5.1/7.1-true hd og dts hd-ma er de ikke det samme når først pakket ud? |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Hvis du foretager dekodningen i afspiller (ps3) og sender pr HDMI som LPCM skal forstærkeren jo kun forstærke...! Det kan begge! Hvis/når det bliver muligt for PS3 at bitstreame HD-formaterne vil du kun med 2808´eren have mulighed for at dekode i forstærkeren. Har du overvejet Onkyo 705? Den er super fed! Prøv evt at snakke med Christian fra CSN-teknik.dk.. (ikke parallel-import) 705´eren kan "det hele" og har en super lyd også til stereo. Jeg var også på udkig efter Denon, da det passede ind i mit set-up, men hvorfor ikke få noget bedre til en billigere pris??? |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
mougai ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
jeg kan kun give ret har selv en TX-SR805 bedre lyd findes ikke
![]() |
||
![]() |
||
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
Ja det er også rigtigt, hvis altså det er bedre? Har hørt lidt om at den ikke levere ligeså meget kraft som denon? Men for lige at vende tilbage hvis der kommer en opdatering til ps3 så den kan dekode dts hd-ma og sende det via lpcm så er avr-2308 vel fin nok? Og er der egentlig forskel på true hd- dts hd-ma og pcm når først det bliver pakket ud, mener jo at pcm er kopi af masteren så bedre bliver det vel ikke? |
||
![]() |
||
mougai ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
jeg har selv haft Denon og været glad for den, men lyden kan ikke hamle op med onkyo der er bare noget de kan som de andre ikke kan og så trækker den et par tunge BW 802 uden problemer og det kan Denon ikke magte efter hifiklubbens oplysning
![]() Redigeret af mougai - 23-Februar-2008 kl. 09:55 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Ahhh...Pede, en 605 kan nu også gøre det hele |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok lyder spændende, havde også selv en onkyo tilbage i pro logic årene og var rigtig glad for den
![]() |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
Trækker du 802 med sådan en Onkyo??? |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Hæ hæ, jeg blev lidt hypnotiseret af THX- certifikatet! Jeg er bare så tilfreds. Jeg mangler dog stadig at få min gamle 2.0 forstærker + hdmi switch skudt af! |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
Jeg synes helt klart, at du skal tage ud og lytte på nogle forskellige receivere. Der er ingen som ved noget som helst om, hvad du synes lyder godt, derfor kan man selvfølgelig altid bruge nogle anbefalinger. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Yes, så den da fin "nok"... Hvad skal du bruge af HDMI ind/ud?? |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Til Iron Man Ja jeg trækker et par 802, jeg købte min på en hifi messe i tyskland sidste år hvor der var en ingeniør med fra Onkyo og han sagde at det ikke var noget problem at trække dem da man havde overdimensioneret trafoen og ja 605 kan også klare det hele
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |