recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD og DVD kvali-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD og DVD kvali-afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: BD og DVD kvali-afspiller
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:12

Hej.

min Ældre Denon dvd-afspiller skal udskiftes, og i disse "HD"-tider, bør man vel kigge på noget Blu-Ray. Men hvilken afspiller er sammenlignlig med en god Denon DVD-afspiller?

jeg har en større samling DVD film, som jeg bestemt ikke vil undvære, og som jeg stadig gerne vil kunne se i god kvalitet, men det virker for mig lidt gammeldags, at gå ud og købe en ny DVD-afspiller til 2-3000 kr, når man nu kan få en Blu-Ray afspiller til næsten det samme. Men jeg er ikke helt klar over, om de er lige så gode til alm. DVD'ere? Den skal benyttes sammen med et 50" Full HD plasma TV, Samsung SAMPS50P96FD, som forventes ankommet indenfor ca 1½ måned. 

Hvad leder jeg efter? En PS3? En Blu-Ray afspiller? Eller en ny Denon DVD-afspiller.

Venlig hilsen

Sven

Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:02

Jeg har købt mig en Philips BDP7100 til 3500 kr, som jeg både ser DVD og blu-ray film på. Og upscaleren i afspilleren til DVD-delen, gir et meget tilfredsstillende billede, efter min mening, så jeg ville mene det er dumt, kun at se på en DVD-afspiller, når en bluray afspiller kan købes til samme pris.

Men der er nok nogle som venter på Denon's og Marantz's blu-ray afspiller. De er ikke kommet frem endnu, men de skulle også blive noget dyrere, end de 2-3000 kr.

Men tag et kig på dem, og dan dig en mening om det, nu har du så hørt min

Men netop nu hvor du får dig en Full HD-skærm, er det jo at blu-ray kan udnyttes fuldt ud, på billede-siden.

Redigeret af Dief - 19-Februar-2008 kl. 16:09
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 19:32

En kvalitets afspiller ehh?

Som sagt kommer Denon og Marantz med kvalitets afspillere, prisen på Denons to modeller, DVD-2500BT kan du nok forvente en dansk pris på 9.999 kr. og den større model DVD-3800BD vil nok ligge på omkring 15.000 kr.

Marantz's afspiller plejer aldrig at ligge i den billige afdeling, så der vil jeg næsten tro det bliver nærere 15.000 end 10.000 kunne jeg forstille mig. Ellers har pioneer lavet en super kvalitets afspiller, BDP-LX70 til 13.999

Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

En kvalitets afspiller ehh?

Som sagt kommer Denon og Marantz med kvalitets afspillere, prisen på Denons to modeller, DVD-2500BT kan du nok forvente en dansk pris på 9.999 kr. og den større model DVD-3800BD vil nok ligge på omkring 15.000 kr.

Marantz's afspiller plejer aldrig at ligge i den billige afdeling, så der vil jeg næsten tro det bliver nærere 15.000 end 10.000 kunne jeg forstille mig. Ellers har pioneer lavet en super kvalitets afspiller, BDP-LX70 til 13.999

Jajaja, nu er det jo ikke Sharps 108" det skal vises på  så de 2-3000 kr skal sammenlignes med at hente en "nystrimpfth" afspiller hos bilka "med fuld opscalering" til 399,- kr. så jeg er ret sikker på, at jeg vil være tilfreds med en afspiller, der svarer til en 3000,- krs Denon DVD afspiller. Hvis jeg skal lægge noget der ligner 13000-15000 kr, så skal den maskine også kunne optage og brænde HDTV

Venlig hilsen

Sven

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

min Ældre Denon dvd-afspiller skal udskiftes, og i disse "HD"-tider, bør man vel kigge på noget Blu-Ray. Men hvilken afspiller er sammenlignlig med en god Denon DVD-afspiller?

Hvilken Denon DVD-afspiller har du nu?

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:20
Det er en Denon 1600 M, Sort, Udgange, DVD video, DVD R, DVD audio, CD audio, CD video, CD-R/CD-RW, MP3. Digital udgang, 5.1 udgang, Audio udgang. Den er fra 2003.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:34

Det er en Denon 1600 M, Sort, Udgange, DVD video, DVD R, DVD audio, CD audio, CD video, CD-R/CD-RW, MP3. Digital udgang, 5.1 udgang, Audio udgang. Den er fra 2003.

Det er jo en ældre sag uden hverken HDMI eller component. Stort set enhver anden afspiller vil have _potentiale_ til at være bedre.

Siden du fokuserer på DVD-afspilning, har du ikke særlig interesse for HD (blu-ray)? I så fald er dine penge bedst brugt på en Denon DVD1940.

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:28
Hmmm jo jeg har skam interesse for HD, se min første post mht kommende TV , men derfor vil jeg alligevel gerne kunne afspille kine nuværende film uden at jeg skal betale kassen for at få en afspiller i dårligere kvalitet
Venlig hilsen

Sven

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:49

Hmmm jo jeg har skam interesse for HD, se min første post mht kommende TV , men derfor vil jeg alligevel gerne kunne afspille kine nuværende film uden at jeg skal betale kassen for at få en afspiller i dårligere kvalitet

Spørgsmålet er om du er tilfreds med den nuværende billedekvalitet fra DVD-afspilleren (det spøgsmål bør du nok først besvare når dit Samsung tv er kommet). Hvis du blot vil undgå at gå ned i kvalitet i forhold til din DVD1600 kan jeg godt forestille mig, at enhver BD-afspiller vil kunne gøre arbejdet. Hvis sammenligningsgrundlaget derimod er billedekvaliten fra eksempelvis DVD1940, så er du på nuværende tidspunkt efter min mening bedst stillet med to apperater.

Til top
Dief Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 08:57

Jamen, hvis din nuværende afspiller er en Denon DVD1600, så ville jeg slet ikke være i tvivl om at smide pengene på en blu-ray afspiller. Her har du jo HDMI-output, med upscaler til 1080P + en HD-afspiller, hvis du skulle få brug for det en dag. Og de kan netop haves til de ca.3000 Kr.

Jeg ville slet ikke tøve der

Mvh Dief

Redigeret af Dief - 20-Februar-2008 kl. 08:58
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu