recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor sjov er Wii ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor sjov er Wii ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
recmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor sjov er Wii ?
    Sendt: 18-Februar-2008 kl. 10:26
Kæresten har fødselsdag i morgen, og valget står mellem blomster eller en Wii fra elgiganten. Så hvis der er nogle herinde med en Wii, har jeg lige et par spørgsmål.

Opløsningen er vist ikke så høj. Jeg ved den satser på underholdning, men er opløsningen et problem/irriterende?

Er der kun komposit-kabel med? Vi har CRT i stuen og LCD i soveværelset, så det betyder vel i teorien, at det optimale er yderligere køb af Wii->Scart og Wii->Komponent, hvis kvaliteten skal være optimal? Jeg går lidt ud fra at Wii har sin egen specielle video-udgang, så det er special-stik der skal bruges.

Fungerer controlleren? Den er jo trådløs, så er der nogle problemer med forbindelsen til maskinen, eller kører det næsten som det var via kabel?

Og sidst men ikke mindst. Er den virkelig så sjov og genial som mange siger? Foruden anskaffelsen, skal der jo også investeres i controllere, kabler og spil (eller kan man være heldig at biblioteket har til udlån?).

På forhånd tak.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 10:37

Hej recmic

Du behøver ikke bekymre dig så meget.

Køb det! Det er hamrende sjovt. Gameplay i top.

Alt fungerer 100%, opløsning ingen problem, trådløse controllere, dejligt, fungerer bare. Tilslutning piece of cake, wii --> scart = kr. 20,-. 2 controllere er et must.

Køb, køb, køb, 100 gange bedre end blomster.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 10:41
Uhm, DANGER!, DANGER!! Jeg vil foreslå Wii OG blomster! 

Jeg syntes ikke det er et problem med opløsningen - og hvis du alligevel skal køre på et CRT vil du ikke se forskel...

Der følger et compositkabel med en scart adapter med - jeg vil forslå at købe et component kabel til soveværelset og et RBG scart kabel til stuen (hvis dit fjernsyn kan håndtere RGB).

Controlleren fungerer 100% upåklageligt (den kører Bluetooth) - men regn med at købe et ekstra sæt; der følger kun én controller med.

Ja, jeg syntes Wii'en er pengene værd - Wii Sports spillet følger med, og det kan man godt nøjes med det første stykke tid.
Til top
recmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:00
Tusind tak for hurtige svar.

Hvor stor forskel vil der være på det kabel der følger med og så et RGB scart? CRT i stuen er en smule defekt, og vil i løbet af 2008 blive udskiftet med plasma (forhåbentlig). Så måske unødvendigt at købe sådan et kabel.

Men et component kabel lyder som en god ide. Jeg går ud fra det er den bedste tilslutning der er mulig med Wii, og at de fleste nye fladskærme har denne tilslutning.

@lex: wii->scart for 20kr. Er det et konverter-stik du mener, så komposit og lyd køres ind i fjernsynets scart-stik?

Endnu en gang tak.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af recmic recmic skrev:

@lex: wii->scart for 20kr. Er det et konverter-stik du mener, så komposit og lyd køres ind i fjernsynets scart-stik?

Dunno, men sådan en adapter ligger der allerede i pakken.

-Kent
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:12

Ja, det var bare et konverter-stik, jeg mente.

Jeg vil nok også tilslutte mig wii OG blomster og husk at lade hende vinde en gang i mellem ellers bliver der bare lukket for det varme vand  et stykke tid.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af recmic recmic skrev:

Hvor stor forskel vil der være på det kabel der følger med og så et RGB scart? CRT i stuen er en smule defekt, og vil i løbet af 2008 blive udskiftet med plasma (forhåbentlig). Så måske unødvendigt at købe sådan et kabel.

Tjaa, der er synlig forskel - om det er så meget at man vil ofre 124,- kr. på et kabel? Det kommer jo an på så meget... Men du kan jo altid bare starte med at bruge composit adapteren.

-Kent

Redigeret af kbh4 - 18-Februar-2008 kl. 11:25
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:25

Jeg ved at der er lidt skiftende meninger om det, men generelt synes jeg at Wii Sports er det eneste jeg har set der for alvor holder. Til gengæld synes jeg at dét i sig selv holder nok til at det er investeringen værd. 4 mand, en kasse øl og en Wii - så er dén lørdag væk... Anyway, du behøver ikke i første omgang investere i ekstra spil efter min mening.

Rent teknisk fungerer det generelt ganske fortrinligt, dog bør du absolut investere i et RGB kabel.

Derudover tilslutter jeg mig rådet om at give blomsterne alligevel...

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg ved at der er lidt skiftende meninger om det, men generelt synes jeg at Wii Sports er det eneste jeg har set der for alvor holder.

Tjaa, der er meget skrammel og halvhjertede PS2-konverteringer til Wii, men jeg syntes nu også der er en del 'perler' i blandt - selv er jeg meget glad for "Super Mario Galaxy" og "Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure". Jeg glæder mig til Mario Kart kommer!

Der er efterhånden solgt mange Wii-konsoller, så mon ikke udviklerne vil tage sig sammen og komme med flere gode titler?

-Kent

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 01:03
Jeg mener ikke, den er pengene værd. Der er jo ikke mange gode spil ude til den og det ser ikke ud til, at der kommer nogen sådan lige med det samme.

Den er bare for dyr pt., når man også tager i betragtning, at den faktisk er en last gen konsol.

Redigeret af SJ - 19-Februar-2008 kl. 01:05
Til top
Olfred Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 07:36

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg mener ikke, den er pengene værd. Der er jo ikke mange gode spil ude til den og det ser ikke ud til, at der kommer nogen sådan lige med det samme.

Den er bare for dyr pt., når man også tager i betragtning, at den faktisk er en last gen konsol.

Jerg er slet ikke enig i at en wii er last gen. Den har da noget af det mest nyskabende indbygget (tænker self. på styringen). Okay... Den har ikke så mange ekstra features som xbox og ps3, men det er jo heller ikke det de satser på.

Er tilgengæld enig i at udvalget af spil ikke er optimalt. DEr er en del middelmådige spil ude, men de bedste spil til den er tilgengæld klasse! RE4, Supermario Galaxy, Zelda: TP.

Mange af spillene er henvendt til børn, så derfor er indholdet i dem en anelse tyndt.

Jeg er selv mest til PS3, men det er fint at krydrer det med en wii. specielt hvis man har børn.

Til top
tveskaeg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 09:58
Det jeg især godt kan lide ved Wii'en er de mange forskellige typer af spil der er tilgængelig.

På både Noisebox360 og PS3 er det mest 3D skyde spil eller racer spil, men man til Wii kan få både platforms spil, puzzle spil og RPG spil.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu