|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() Sendt: 15-Februar-2008 kl. 15:29 |
Der er jo simpelthen en hær af PS3 brugere, der har sendt deres DVD afspillere på pension, så mine forventninger var høje. Og så er der denne lille tyske test ( http://www.areadvd.de/hardware/2007/sony_ps3_firmware_1_80.s html), hvor PS3 bringes næsten i klasse med Denon 2930. Først et generelt spørgsmål, er PS3 bedre til upscaling end PX70? Såvidt jeg kan se vil deinterlacingen for DVD-film ske i PS3. PS3 Settings: Cinema conversion: Automatic DVD Upscaler: Normal (ingen stræk af billedet) BD/DVD Video output format (HDMI): Automatic Herefter kalibrerede jeg HDMI indgangen med ISF calibration wizard DVDen (http://www.imagingscience.com/). 1. Brightness, flere sort nuancer dukkede op i forhold til min recorder. 2. Contrast. Her blev jeg skuffet. Uanset hvormeget jeg justerede, kunne jeg kun se den øverste skjorteknap. 3. Farve, OK (ca. 40-45%) 4. Sharpness, OK (1 over nul) Hvad går galt med hvid-niveauet? Dette klares ellers perfekt af min recorder over scart. Jeg oplevede det samme, da jeg testede en Pioneer DV-400. En HDMI feature?
|
|
Kuro
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Du skal ændre indstillingen "Superwhite" til "on", under display settings. |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Tak, AV Precision. Det skal testes, når mørket falder på. Sidder også og læser på RGB colour space, Full vs. Limited på avsforum. Det lader til at Limited er bedst for TV, mens Full bruges til monitorer. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak igen, Superwhite On, hjalp. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
Jeg har næsten brugt mere tid med at finindstille mit PV60 i forbindelse med PS3, end jeg har brugt til film og spil. ![]() Jeg er kommet frem til, at RGB skal stå på "Begrænset". Ellers mister man for mange detaljer i mørke områder. I starten ser det ellers rigtigt godt ud (et mere farverigt og kontrastfyldt billede), men man mister altså en hel masse detaljer i billedet. Så man må altså leve med PS3'ens generelt meget lyse og farveløse billede ved spilafvikling, som jo netop sendes som RGB. ![]() Ved Blu-ray og DVD film er billedet dog heldigvis helt i top. Her er det lige meget, hvordan man indstiller RGB, sålænge man altså ikke decideret vælger RGB som udgangssignal for PS3'en, men hvem gør også det? ![]() Redigeret af SJ - 16-Februar-2008 kl. 01:16 |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Farveløse?? Skal vi nu til den diskution igen
![]() Synes nu ikke spil generelt er farveløse.. tværtom. |
|
![]() |
|
![]() |
I forhold til de samme spil på Xbox360 er spillene på PS3 lidt mere deprimerende at se på.
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Den udtalelse må stå for din egen regning for det er bestemt ikke min
oplevelse. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Har du i det hele taget en Xbox360, så du kan lave en sammenligning med et spil eller en demo?
![]() Redigeret af SJ - 16-Februar-2008 kl. 02:28 |
|
![]() |
|
![]() |
Har haft
![]() |
|
![]() |
|
Venomous ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 420 |
![]() |
Hvilken indstilling er bedst til pioneer 428xd? Begrænset eller fuld rgb? Hvis jeg sætte hdmi output til auto ved dvd - så er der lilla skærm, hvorfor understøtter den ikke Y Pb/Cb Pr/Cr? |
|
![]() |
|
![]() |
1. Begrænset RGB. 2. Y Pb/Cb Pr/Cr er det teoretisk rette output. Check kablet. |
|
Kuro
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |