recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luft omkring Recevier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLuft omkring Recevier

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Metfan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Luft omkring Recevier
    Sendt: 15-Januar-2008 kl. 12:25
Halløj. Jeg har lige anskaffet mig et nyt tv-møbel. I den dertil indrettede hylde er der kun lige plads til min receiver. Dvs. at der kun lige er 1 cm luft (eller deromkring) fra toppen af receiveren og til "loftet" på hylden. Men er det ikke risikabelt at stille den der ? Skal receivere ikke helst have godt med luft omkring sig for at de ikke bliver varme ?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:13
Jo det skal helst have lidt plads, alt afhængig af hviket mærke og model du har. Nogle udvikler mere varme end andre.
Ellers kan du lave en ventilations-løsning i dit nuværende møbel. Det er faktisk ret let, og koster ikke alverden!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:19
Som tommelfinger regel skal der ca være 5-10cm luft ovenover.....1cm er nok for lidt når først forstærkeren bliver varm....det mest optimale er luft gennemstrømning eller lade den stå frit på toppen af møblet hvis der er plads til dette....af samme årsag valgte jeg at placere min ovenpå istedet - og den bliver også varm når der bliver "fyret" op under den - men luft får den!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Metfan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 13:30
Jeg har også placeret min på toppen af møblet/bordet/tingen. Jeg har kun haft receiveren siden i lørdags, så den har ikke været på så hårdt arbejde endnu. Så er min centerhøjtaler imidlertid blevet stillet ned på hylden.
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 19:01

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jo det skal helst have lidt plads, alt afhængig af hviket mærke og model du har. Nogle udvikler mere varme end andre.
Ellers kan du lave en ventilations-løsning i dit nuværende møbel. Det er faktisk ret let, og koster ikke alverden!

Simon, fik du nogensinde lavet din? Hvilken blæserstyring valgte du?

Min virker stadig suverænt. Min Onkyo kommer hurtigt over 40 grader på toppen hvis jeg slår mine blæsere fra, men når de er tændt ryger den ned på omkring 30-33 grader eller noget i den stil. Nu skifter jeg snart møbel (igen), men jeg tager da blæserne med!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 20:24
Ja, har lavet min.  Men mangler lige et møbel at sætte det hele ind i...
Jeg valgte de nactura blæsere som du også bruger, og så valgte jeg en Scythe KamaMeter som blæserstyring!  Ved ikke hvor god den er, for kender ikke en brik til den slags hardware!??

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Metfan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 08:31
Det lyder ret interessant med de blæser-løsninger. Har I evt. et link ??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 04:02
De er hjemmelavede... De laves af x antal blæsere samt en alm. blæserstyring til computere. Til blæserstyringen kan erhverves et strømkabel der konverterer computerstik til alm. stik som det kendes fra en stikdåse.

MVH
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 20:32
Scythen ser fed ud - Bedre end min Silverstone 

Jeg regner med at konen køber et digitalkamera inden så længe - så tar jeg et par billeder af setuppet!
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 20:33
Og jeg går også og venter på nyt møbel... Skulle være klar inden for et par uger eller tre håber jeg.....

Redigeret af Abolsen - 19-Januar-2008 kl. 20:38
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 12:30
Nu siger i godt nok at 1 cm er for lidt, med hvad så med alle dem som har deres cd, dvd og blu-ray afspillere stående oven på deres forstærker? Har endnu ikke hørt om nogen der har brændt deres forstærker af på den måde...
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Nu siger i godt nok at 1 cm er for lidt, med hvad så med alle dem som har deres cd, dvd og blu-ray afspillere stående oven på deres forstærker? Har endnu ikke hørt om nogen der har brændt deres forstærker af på den måde...

Det er ikke alle forstærkere der bliver lige varme. Min gamle Denon 2106 klarede sig fint med 2 cm luft over sig, min nuværende Onkyo 905 ville nok protesterer en smule. Luften der siver op af den er, efter 3-4 timers brug, er 47-48 grader.

m.v.h.

Redigeret af sommelle - 20-Januar-2008 kl. 13:57
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu