|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Don Drift ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() Sendt: 15-Februar-2008 kl. 00:40 |
Hej folkens! Nu sad jeg lige her til aften og så Saving Private Ryan (fed film, glædeligt gensyn.. Hehe..) Men nu eftersom jeg har fået mig noget ordentligt lyd i stuen, (Panasonic SC-PT850) så da jeg skulle vælge lydspor vidste jeg ikke helt hvilket jeg skulle tage. Jeg kunne vælge Dolby Digital 5.1 og så Dolby Surround DTS eller hvad den nu hedder.
Men hvad er egentlig forskellen på de to, altså generelt? Redigeret af Don Drift - 15-Februar-2008 kl. 00:56 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg syntes at DTS lydsporet et bedre... Det er meget muligt at jeg tager fejl.
Men kunne forestile det havde noget med komprimering og størrelse (altså data mængde) at gøre. ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Hvis ikke du kan høre forskel, så er det ligemeget. Men ellers så er DTS bedre med surround fornemmelsen og helt eminent med dyb og rumlende jordskælvsbas.
![]() |
|
![]() |
|
Don Drift ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Jeg kan skam sagtens høre forskel Virker somom DTS for det meste er bedst. Men jeg var såmænd bare interesseret i at høre HVORFOR?! Kan jeg f.eks. også godt spille et DTS 7.1 lydspor på et 5.1 anlæg? Redigeret af Don Drift - 15-Februar-2008 kl. 07:47 |
|
![]() |
|
Tulipan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
Du kan læse mere her: http://www.audioholics.com/education/surround-sound/dolby-di gital-vs-dts-a-guide-to-the-strengths-of-the-formats
DTS er normalt at foretrække. |
|
![]() |
|
![]() |
Mange takker
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |