recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges...(onkyo 705)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp søges...(onkyo 705)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
synderen77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp søges...(onkyo 705)
    Sendt: 13-Februar-2008 kl. 14:07

Hej

Jeg har lige fået mig en ny Onkyo 705 reciever som jeg umildbart er rigtig glad for. Det eneste problem med den (so far) er at jeg simpelthen ikke kan få lyd(billede kan jeg godt) ud af den når jeg bruger hdmi. Selv under ps3 menuen er lyden væk. Min opsætning er som følger:

PanaPX70-<hdmi-out<-Onkyo705->hdmi-in1->PS3

Onkyo`en er indstillet (under Input/Output Assign) til: 1. Monitor Out = yes, 2 HDMI Input = DVD IN 1. Har ingenting valgt under Component Video Input eller Digital Output.

Min PS3 er instillet til: BD/DD Audio Output Format (HDMI) = Linear PCM.

Her er en online manual: http://www.eu.onkyo.com/dl/1024077/Manual_TX-SR705_En_web.pd f

Jeg kan sagtens få lyd gennem et optisk kabel. Jeg har testet stort set alle indstilling på onkyo`en og PS3eren, har skiftet "listening mode" osv. Men uden held.

Så endnu engang......hjælp!

Mvh Jakob Jensen

Redigeret af synderen77 - 13-Februar-2008 kl. 15:52
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 17:01

Jeg havde lidt samme problem med min 605. Jeg fik lyd men intet billed fra min Ps3. Jeg slukkede begge dele igen og så kom guide fra PS 3 frem igen og billed kom i 576P, så kunne jeg køre ny opsætning guide fra PS og så virkede det. Tror det var fordi jeg kørte fra PS 3 til tv og pludselig smed reciever imellem.

Måske du har noget af det samme?

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
1967Henrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 17:18

Hej Jakob

Har du fået det til at virke? Som jeg skrev i en PM til dig, så virkede den med Sony BPD-300 blu-ray spiller hos mig. Både med billed og lyd. Nu kender jeg ikke PS3, men mon ikke opsætningen er den samme. Min blu-ray er pakket ned nu, pga flytning, så jeg kan desværre ikke se hvordan den var sat til i lyden. Jeg kan huske at da jeg satte cd til via digital indgang, skulle jeg vælge digital input via "knap 18" på selve recieveren, prøv evt. det. Altså sæt ps3 til at spille en film, så du ser billedet og tryk på digital input (se side 51 i brugsanvisningen)

mvh

Henrik

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 17:24

Hey Jakob!

Der er jo 2 steder man skal sætte Audio på PS3.. Både under menu DVD/BD og under menu Audio out (tror jeg den hedder).. Har du tjekket at det er gjort??

Mvh

Peter

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 20:02

Øehm, nej pede8000 det har jeg ikke fået tjekket før nu, og det var dæhlme der problemet lå . Tak for hjælpen!

Jah, det er sgu lidt sørgeligt at man ikke har mere forstand hehe...

Mvh Jakob

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af synderen77 synderen77 skrev:

Øehm, nej pede8000 det har jeg ikke fået tjekket før nu, og det var dæhlme der problemet lå . Tak for hjælpen!

Jah, det er sgu lidt sørgeligt at man ikke har mere forstand hehe...

Mvh Jakob

Alt i orden mester..

Bare husk at stille om til bitstream hvis du ser SD-film eller film med Dolby Digital lydspor. Du kan gøre det på remoten ved at taste trekant og der efter audio!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 21:03

"Bare husk at stille om til bitstream hvis du ser SD-film eller film med Dolby Digital lydspor. Du kan gøre det på remoten ved at taste trekant og der efter audio!"

Fordi PCM ikke virker så godt ved Dolby Digital? (hvad er SD-film?)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af synderen77 synderen77 skrev:

"Bare husk at stille om til bitstream hvis du ser SD-film eller film med Dolby Digital lydspor. Du kan gøre det på remoten ved at taste trekant og der efter audio!"

Fordi PCM ikke virker så godt ved Dolby Digital? (hvad er SD-film?)

Nemlig, lige præcis ved  Dolby Digital er bitstream lidt bedre syns jeg..

SD = Standard Definition (dvd) i modsætning til High Def. (BD/HD-DVD)

Har du fået det til at spille??

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 22:21
jep, det spiller nu:-)
Til top

Besvar Besvar