recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl ved PC-brænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl ved PC-brænding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl ved PC-brænding
    Sendt: 13-April-2005 kl. 23:04

Nogen der kan forklare min mislykkede PC-brændingsdebut?

Opgave: Skal lave kopi af hjemmebrændt DVD-skive optaget på Sony DVD-optager. Indholdet består af ikke kopisikrede optagelser fra VHS-videooptager:

DVD-kilde: DVD+RW (1-4x) fra Fujifilm

DVD-destination: DVD+RW (4x) fra Verbatim

Midlet: Programmet Nero 6 på Medion PC MD8386

Problem ved det ”færdige” resultatet: Brændingen forløber succesfyldt ifølge programmet, men afspilning af resultatet via Sony DVD-optager eller via PC’en er mislykket. Den stopper midt i titel 1, hvorefter videre afspilning ikke er mulig. Titelmenuen på Sony-optageren viser også kun et miniaturebilledet for titel 1. Resten af minaturebillederne er sorte.  

Jeg har ikke ”finaliseret” den PC-brændte disk, men programmet gav ikke denne mulighed. Jeg har også afprøvet kompatibiliteten ved at optage fra Fuji til Fuji og med hensyn til formater fra plus til minus ( Pioneer brænder).

Jeg har også prøvet at kopiere andre af mine ”Sony-brændte” DVD-skiver, men desværre med samme mislykkede resultat. Desuden har jeg prøvet at rense kilde-DVD'en med "Cleaning Wipes" for DVD, men også uden positivt resultat.  

Jeg kan derfor kun komme til det resultat, at DVD-brænderen på PC’en enten må være yderst følsom over for det mindste støvkorn, eller også er brænderen/drevet defekt. Eller også er der en lille vigtig detalje jeg har overset.  

Anyone, please…

Mvh SB 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 00:13

Hej SB,

Har du prøvet at sætte brænderhastigheden ned (jeg ville forsøge at halvere hastigheden under skrivningen - f.eks. til 2.4x på Verbatim DVD+RW)?  Måske dit drev laver mange fejl når det skriver i høj hastighed.

Hvordan læser du DVD'erne fra Sony optageren - bliver de først indlæst til image på harddisken for at blive skrevet ud på den blanke DVD efterfølgende? (eller er det 'on-the-fly' fra DVD læser til brænder?)

Og endelig, du bruger blot 'DVD Copy' faciliteten i Nero (ikke noget med at indlæse til DVD Video struktur og brænde derfra, vel?

/Lars

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 00:38

Hej Lars

Tak for et hurtigt svar. Jeg indlæser først til en image-fil på harddisken med efterfølgende brænding og bruger kun DVD-copy funktionen i Nero. Jeg har nu forsøgt at sætte brændehastigheden ned til 2.4, desværre uden positivt resultat, idet problemet fortsat er det samme.

Mvh SB

Redigeret af SkiveBio
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 08:27
Prøv evt et andet brænderprogram, eller kopier filerne fra kilde-discen ned i en mappe på din pc, start nero og vælg DVD-Video. Smid nu filerne fra din folder over i "video_TS" folderen.
Jeg har i få versioner oplevet brænderproblemer med nero´s copy-funktion. For nogle år siden havde Sony dvd-afspillere svært ved at læse dvder brændt i Nero, men det fik Nero hurtigt rettet i en update. Tjek evt om der er kommet en update til den version af Nero du kører.

VH Claus
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 09:15

Et gratis og godt alternativ til Nero: DVD Decrypter. Det kan både rippe og brænde

Redigeret af Stampe
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 09:22

Hej SB,

Oprindeligt skrevet af SkiveBio SkiveBio skrev:

Jeg indlæser først til en image-fil på harddisken med efterfølgende brænding og bruger kun DVD-copy funktionen i Nero. Jeg har nu forsøgt at sætte brændehastigheden ned til 2.4, desværre uden positivt resultat, idet problemet fortsat er det samme.

Nedslående

Måske du skulle prøve det gratis DVD Decrypter i stedet for Nero. Jeg har fra tid til anden haft mere held med at bruge DVD Decrypter på genstridige skiver.

Med DVD Decrypter vælger du blot 'Mode' -> 'ISO' -> 'Read' og vælger hvor ISO filen skal skrives på harddisken. Herefter er det blot at vælge 'Mode' -> 'ISO' -> 'Write'.

Er der noget med at man ikke skal ønske held og lykke her? (men blot håbe på det bedste  )

/Lars

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 09:30

Der var Stampe lidt hurtigere end mig

Blot en opdatering på DVD Decrypter - jeg så følgende i listen over rettelser/kommentarer

Citér

• Added: Option of selecting SAO or Packet/Incremental for 'Write Type'. Useful for drives that prefer one over the other. Currently the Pioneer 109 doesn’t make good discs using SAO on DVD-R media. XBOX and old standalones cant play them.
  • Du skrev ikke om det er en Pioneer 109 brænder du bruger - men måske det kunne være en idé at 'lege' lidt med SAO/DAO indstillingen i DVD Decrypter.

/Lars

Til top
    Bruger
    Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 16:57

En stor tak til jer allesammen! 

Det lykkedes nu endelig med DVD Decrypter at lave back-up fra +RW til +RW, hvor det med Nero åbenbart kun var muligt at lave back-up fra -RW til -RW på den indbyggede Pioneer DVR109. Jeg forstår ikke helt hvorfor Nero måtte give op, idet brænderen jo læser og skriver til næsten alle formater.

Lige et sidste spørgsmål: Ifb med den DVD jeg har lavet back-up på, er der til D-drevet indlæst både en MDS- og en ISO-fil. Hvad er forskellen på de 2 filer og er begge filer nødvendige ifb med evt. senere brug ?

Mvh SB  

Til top
    laursen Se dropdown menu
    Redaktionen
    Redaktionen
    recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2005 kl. 23:52

Hej SB,

Herligt at det lykkedes... (var det nødvendigt at ændre på Packet Write/SAO indstillingen? - måske du kan prøve tilsvarende i Nero).

For at svare på dit spørgsmål fandt jeg følgende på Afterdawn

Citér The MDS is a media descripter file. DVD Decrypter automatically creates one when ripping in ISO mode. It is needed for rips of a dual-layer DVDs (most video DVDs nowadays are DL), as it stores information about the layers. Although DVD Decrypter does have a tool that can create an MDS file from an ISO file, it is only possible on single-layer ISO files, because, information about the layers cannot be recreated from just the ISO file. That's the reason behind using the MDS file.

/Lars

Til top
    Bruger
    Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2005 kl. 00:18

Hej Laursen

Jeg har kun valgt indstillingen ISO. Andet var ikke nødvendigt. 

Mvh SB  

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej SB,

Herligt at det lykkedes... (var det nødvendigt at ændre på Packet Write/SAO indstillingen? - måske du kan prøve tilsvarende i Nero).

Til top
    Spunk Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
    Point: 485
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2005 kl. 10:27

Der har været lidt problemer med de sidste par versioner af nero (har selv oplevet fejl ved DVD-to-DVD copy).. Så sørg for at du har den nyeste version installeret, så skulle der altså ikke være nogen problemer..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu