recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A/V receiver hjælp. Sony STR-DA5300ES ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketA/V receiver hjælp. Sony STR-DA5300ES ??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gaggle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: A/V receiver hjælp. Sony STR-DA5300ES ??
    Sendt: 29-December-2007 kl. 19:22
Hej alle,

Jeg er ganske ny i denne verden af flade fjernsyn, stor lyd og hjemmeteatre. Men nu skal det altså være, jeg vil have en stue der stolt kan præsentere mine spil og film!

Det kræver selvfølgelig både fjernsyn og lyd. Skærmen har jeg klaret (Sony 46X3500), men lyden står jeg på ret bar bund med. Jeg skal primært spille computerspil, dvs. jeg skal tilslutte en Xbox 360 (med hdmi), en Playstation 3 og en Wii. Men der skal selvfølgelig også ses film.

Jeg er ikke en særlig audiophile, men tilgængæld er jeg sart angående ledninge-rod og antallet af fjernbetjeninger der skal holdes styr på (mere end én er ikke acceptabelt, så jeg har allerede kig på Logitech's universal remotes). Min stue er af begrænset størrelse, og eftersom det er en lejlighed er der desuden følsomme naboer langs fire vægge. Så alt i alt forstiller jeg mig ikke noget mere ekstremt end ganske almindelig 5.1 surround sound. Men hold da op det er da også en rigelig svær genre at finde rundt i!! :) Jeg har været ved at drukne i forskellige muligheder…

Jeg har foreløbigt koncentreret mig udelukkende om Sony udstyr, ud fra tanken at disse vil interface med mit fjernsyn gennem deres BRAVIA Link halløj. Jeg har kig på deres nye DA5300ES receiver, som en ven har guidet mig til. Den dækker tydeligvis ethvert 5.1 behov jeg kunne ha', også flere år ud i fremtiden tror jeg, men derudover læser jeg med glæde at jeg kan tilslutte mine konsoller til receiveren, og så er der kun ét kabel der kører op til fjernsynet? Det syntes jeg lyder ret lækkert. Desuden har den et grafisk interface der tiltaler mig.

Men er jeg allerede helt forkert på den? Eller lyder det som en god plan? Det kan også være der kommer noget nyere enheder ud til Januar jeg kunne vente på… som sagt ved jeg dybest set ikke meget om lyd, så hvis i derude kunne give lidt feedback ville jeg være ret taknemlig!

På forhånd tak,
Jon
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:40
Den er sikkert et godt bud... MEN, når vi snakker den prisklasse, så er der altså også RIGTIG mange andre recievere kan kan det samme og mere til.
Af mærker som du kan undersøge er:
Denon, Yamaha, Onkyo - Det var dem jeg kiggede på, og jeg valgte Onkyo 805, den er RIGTIG fed, og kan det samme som sonyen.

Held og lykke med det...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
gaggle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 14:53
Hey Asklepios,

Yeah der må virkelig siges at være mange andre receivere at vælge mellem, det er til at få sved på panden over med alle valgmulighederne :)

Men som nævnt har kun Sony produkter Bravia Link som angiveligt gør det muligt for enhederne at tale sammen. Jeg ved ikke hvilke reelle fordele dette gir', men forhåbenlig er det ikke en helt latterlig feature.

Desuden er der det med de seks HDMI indgange, er der andre receivere der har noget lignende?
Til top
FlipFlop Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 13:22
Det gode er, at Bravia link bare er sony's navn for "Consumer Electronics Channel", der er defineret af HDMI standarden.

Derfor kan en Onkyo receiver, med RI-HD, angiveligt snakke lige godt med dit sony fjensyn, som en 5300ES med Bravia link kan.

Angiveligt altså ... Jeg må sige jeg godt kunne se for mig at bravia-link <-> bravia-link virker lidt bedre end RI-HD <-> bravia-link.
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 21:40

Oprindeligt skrevet af gaggle gaggle skrev:

Hej alle,

Jeg er ganske ny i denne verden af flade fjernsyn, stor lyd og hjemmeteatre. Men nu skal det altså være, jeg vil have en stue der stolt kan præsentere mine spil og film!

Det kræver selvfølgelig både fjernsyn og lyd. Skærmen har jeg klaret (Sony 46X3500), men lyden står jeg på ret bar bund med. Jeg skal primært spille computerspil, dvs. jeg skal tilslutte en Xbox 360 (med hdmi), en Playstation 3 og en Wii. Men der skal selvfølgelig også ses film.

Jeg er ikke en særlig audiophile, men tilgængæld er jeg sart angående ledninge-rod og antallet af fjernbetjeninger der skal holdes styr på (mere end én er ikke acceptabelt, så jeg har allerede kig på Logitech's universal remotes). Min stue er af begrænset størrelse, og eftersom det er en lejlighed er der desuden følsomme naboer langs fire vægge. Så alt i alt forstiller jeg mig ikke noget mere ekstremt end ganske almindelig 5.1 surround sound. Men hold da op det er da også en rigelig svær genre at finde rundt i!! :) Jeg har været ved at drukne i forskellige muligheder…

Jeg har foreløbigt koncentreret mig udelukkende om Sony udstyr, ud fra tanken at disse vil interface med mit fjernsyn gennem deres BRAVIA Link halløj. Jeg har kig på deres nye DA5300ES receiver, som en ven har guidet mig til. Den dækker tydeligvis ethvert 5.1 behov jeg kunne ha', også flere år ud i fremtiden tror jeg, men derudover læser jeg med glæde at jeg kan tilslutte mine konsoller til receiveren, og så er der kun ét kabel der kører op til fjernsynet? Det syntes jeg lyder ret lækkert. Desuden har den et grafisk interface der tiltaler mig.

Men er jeg allerede helt forkert på den? Eller lyder det som en god plan? Det kan også være der kommer noget nyere enheder ud til Januar jeg kunne vente på… som sagt ved jeg dybest set ikke meget om lyd, så hvis i derude kunne give lidt feedback ville jeg være ret taknemlig!

På forhånd tak,
Jon

Hejsa Jon...

Er da lige lidt nysgerrig, har du fået investeret i den Sony STR DA5300ES eller blev det et andet mærke og hvilket...

Hvis det blev Sony'en, er da så noget som du har fortrudt ved dit køb...

MVH Thomas

Til top
gaggle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 06:30
Oprindeligt skrevet af Snavsi Snavsi skrev:

Hejsa Jon...

Hey hey,

Jeg har talt med Sony og vi har aftalt pris osv., men nej jeg har ikke reelt købt den. Endnu. Jeg skulle lige ud i kulden og have lidt betænknings-tid før jeg kan lægge den mængde penge hehe.

Spørg igen i næste uge ;)

Men det er fortsat 5300ES'eren der fanger min interesse. Jeg lægger speciel vægt på det grafiske XMB interface, tanken om de mange indbyggede HDMI porte, og så er det et Sony produkt som alt andet lige burde passe til min Sony skærm.

Mvh
Jon

Redigeret af gaggle - 04-Januar-2008 kl. 06:33
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:17

Har selv en 5200 og er meget tilfreds med dens kvaliteter og opsætning.

Gav 7800,- hos pixmania for 1 år siden. Koster lige under 10 tkr. den nye 5300.
Nyt er de nye lydformater, 1 ekstra hdmi og nye opscaller chips.

SVP03
Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 18:02

Hej Gaggle , et lille indspark Sony vs Onkyo , jeg har selv haft de samme overvejelser , og jeg satser altså på Sony!

Hvorfor?Jeg troede at jeg var dækket nogenlunde ind med købet af Panasonic TH50PZ700 , med 3 stk HDMI input(det ene på front) , men!

Jeg står med PS3 , Apple TV  , HD Selector  , Mediacenter med Blu-ray drev og HD Camcorder , alle med HDMI!!Kan du se hvor det bærer hen ad??

Der vil med garanti komme flere sjove produkter til , så med Sonys 6 HDMI kontra Onkyos 3 , ja så giver Sony noget mere luft pt.

Også spændt på kalibreringsdelen , skal kun bruge pre-out da jeg kører med B&O aktive ht hele vejen rundt.

Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 11:12

Nogen der har denne reciever??

Har også den i tankerne.

Kan vi få lidt ris/ros?

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Nogen der har denne reciever??

Har også den i tankerne.

Kan vi få lidt ris/ros?

Jeg forventer at købe den hos 'Express Delivry' i løbet af 1 - 2 måneder.

Du kan eventuelt se / læse nogle amerikanske tests her http://alatest.dk/apps/reviews/5631893/-1/Receivers+%26+Ampl ifiers/Sony+STR-DA5300ES/

Redigeret af -C5- - 04-Februar-2008 kl. 14:28
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 08:03

Så er dyret (Sony 5300) installeret , wuaw!Der skal godt nok læses i brugsanvisning denne gang , men er imponeret over de mange features , kalibrerings-funktion kører bare!Der følger 2 remotes med , en "lille" til daglig brug , og en avanceret til mere kompleks brug , den har Makro-funktion samt learn/multi kontrol , altså også til andre mærker!

Ydermere har den selv fundet ud af tænd/sluk på min Panasonic TH50PZ700 , slukker jeg Panaskærm mens den står på HDMI , så følger Sony pænt med og går på ST-BY.

Jeg har endnu ikke fået PS3 til at vågne på kildevælg på 5300 , men regner med det kan klares.

Derfor ikke noget problem at "blande" mærker , pana kalder deres styrefunktion Viera , Sonys Bravia , men i bund og grund er HDMI kontrol det samme.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af beo1 beo1 skrev:

Så er dyret (Sony 5300) installeret , wuaw!Der skal godt nok læses i brugsanvisning denne gang , men er imponeret over de mange features , kalibrerings-funktion kører bare!Der følger 2 remotes med , en "lille" til daglig brug , og en avanceret til mere kompleks brug , den har Makro-funktion samt learn/multi kontrol , altså også til andre mærker!

Ydermere har den selv fundet ud af tænd/sluk på min Panasonic TH50PZ700 , slukker jeg Panaskærm mens den står på HDMI , så følger Sony pænt med og går på ST-BY.

Jeg har endnu ikke fået PS3 til at vågne på kildevælg på 5300 , men regner med det kan klares.

Derfor ikke noget problem at "blande" mærker , pana kalder deres styrefunktion Viera , Sonys Bravia , men i bund og grund er HDMI kontrol det samme.

Den lille fjernbetjening, er den ikke til 2end og 3rd rum
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu