Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Emne: Elmutanten og fremtidens priser Sendt: 09-Februar-2008 kl. 19:00 |
Uanset hvordan man vender og drejer den HD-krig, så gjorde Elmutantens tilbudsavis for næste uge, det utroligt spændende at være den almindelige forbruger.
Jeg er nok en af de få, der bare vil have denne forbrugeruvenlige krig overstået, så vi ved hvad vi investerer i og netop kan begynde at se fremad og der må jeg sige at en PS3'er til 2800,- kr og Blu-ray film, vel at mærke "den rigtige slags" med danske (Nordiske) tekster til en pris der er mere medgørelig på 199,- kr. end de 249,- og opefter som jeg før har lagt mærke til.
Hvis den prissætning er fremtidens priser for Blu-ray film, så begynder det at lysne og hvis der så samtidig gøres noget ved antallet af film med danske (Nordiske) tekster, så skal HD-DVD godt nok til at stramme sig an hvis det her ikke er ved at få en ende.
|
 |
Shaolin
Super bruger
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Point: 429
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 21:03 |
Helt enig. Ser fornuftigt ud. Dog sælger de Transformers på HD-DVD til 99,00 kr. også. Fin pris, hvis man lige vil nå at have den, inden det er for sent, og man må vente på en BD-udgivelse.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 21:14 |
Kim Jespersen skrev:
Uanset hvordan man vender og drejer den HD-krig, så gjorde Elmutantens tilbudsavis for næste uge, det utroligt spændende at være den almindelige forbruger.
Jeg er nok en af de få, der bare vil have denne forbrugeruvenlige krig overstået .... |
Nææ.. jeg tror mange af os gerne ser den overstået. Dog helst med et kompromi. HD-DVD lejren har ret i nogle af deres argumenter for HD-DVD og det ville da være rart hvis producenterne f.eks ikke blev tvunget til at have AACS implementeret på deres diske.
Personligt har jeg begge formater, men er mest blå pga. den ekstra plads og de generelt flere titler med lossless lydspor.
Men du har ret.. Det er dejligt at se en af de større kæder sætte Blu-Ray priserne ned på udvalgte titler..
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 10:06 |
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 10:08 |
Non-Desperado skrev:
Og I tror selv at det vil vare ved?Lavere priser, når der ikke er et andet medie at konkurrere med? |
Ja, det var jo et KÆMPE problem med dvd...
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:06 |
Naiera skrev:
Non-Desperado skrev:
Og I tror selv at det vil vare ved?Lavere priser, når der ikke er et andet medie at konkurrere med? |
Ja, det var jo et KÆMPE problem med dvd...
 |
ikke noget andet medie at konkurrere med .
såvidt jeg ved er der stadig dvd til salg, og indtil videre er deres salg meget højere end alle de andre medier.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:18 |
Non-Desperado skrev:
Og I tror selv at det vil vare ved? Lavere priser, når der ikke er et andet medie at konkurrere med?
|
På hardware siden har Blu-ray flere producenter end HD-DVD - de skal nok før eller siden gå i kødet på hinanden for at få markedsandele med lavere priser til følge.
Pt. er de stadig igang med at overbyde hinanden i features, men når alle afspillerne er nået profile 2 med de respektive lossless lydformater, så er der kun pris at skrue på - Det stadie er fabrikanterne ikke nået endnu, men det skal nok komme.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:28 |
Nu var det vist prisen på medierne, der var omdrejningspunktet.
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:48 |
flemming larsen skrev:
såvidt jeg ved er der stadig dvd til salg, og indtil videre er deres salg meget højere end alle de andre medier. |
Ja, og der er her HD kampen bliver hårdest.
Ved skiftet fra VHS til DVD var det tydeligt for enhver at der var mange fordele - uandet om man havde en billigt 20" eller highend udstyr.
Jeg tror fordelene ved HD er langt sværere at få øje på for Hr. og Fru Jensen og deres adoption af det kan vare lang tid hvis priserne på specielt film ikke holdes på et mere rimeligt niveau end vi ser pt.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 12:58 |
hedberg skrev:
Jeg tror fordelene ved HD er langt sværere at få øje på for Hr. og Fru Jensen og deres adoption af det kan vare lang tid hvis priserne på specielt film ikke holdes på et mere rimeligt niveau end vi ser pt. |
Og så er det sikkert ikke nok at filmene sælges til 150 kr., hvis ikke en blu-ray-afspiller samtidig sælges til under 1000 kr. For hvad enten man kan lide det eller ej, så er der et stort kundesegment, der synes at en DVD-afspiller til 399 kr. er fremragende.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 13:02 |
hedberg skrev:
flemming larsen skrev:
såvidt jeg ved er der stadig dvd til salg, og indtil videre er deres salg meget højere end alle de andre medier. |
Ja, og der er her HD kampen bliver hårdest.
Ved skiftet fra VHS til DVD var det tydeligt for enhver at der var mange fordele - uandet om man havde en billigt 20" eller highend udstyr.
Jeg tror fordelene ved HD er langt sværere at få øje på for Hr. og Fru Jensen og deres adoption af det kan vare lang tid hvis priserne på specielt film ikke holdes på et mere rimeligt niveau end vi ser pt.
|
Ja, netop. uanset hvis hd-dvd skulle lukke, så kan blu-ray filmene ikke holde den høje pris, sålænge dvd kan købes. netop fordi der er mange som ikke ser den store kvalitetsforskel i billede. mine svigerforældre, som hedder hr. og fru. jensen er først gået til dvd for to år siden da jeg skulle have ny dvd. og det kan de godt se kvaliteten i. men forskel på dvd og mine blu-ray kan de ikke se. og ville aldrig købe før prisen kommer ned, og det gør den. det ser man jo hver gang der kommer noget nyt.
min første fladskærm gav jeg 60000kr for, og hvad kan man ikke få for det i dag? det tør jeg dårlig tænke på.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
|
Sendt: 10-Februar-2008 kl. 13:03 |
Kim Jespersen skrev:
Hvis den prissætning er fremtidens priser for Blu-ray film, så begynder det at lysne og hvis der så samtidig gøres noget ved antallet af film med danske (Nordiske) tekster, så skal HD-DVD godt nok til at stramme sig an hvis det her ikke er ved at få en ende.
|
Grunden til at prisen er så høje er nok fordi at Blu-ray skiverne er meget dyrer end en dvd skive, men de falder også i pris i takt med at der bliver brugt flere Blu-ray skiver, så det vil ikke undre mig at priserne vil falde lidt mere med tiden.
Ang HD DVD, så er løbet kørt for det format, der er så mange forskellige der har valgt det fra og satser på Blu-ray.
Jeg har selv købt en Blu-ray maskine for 3 uger siden, jeg ventede også på hvilken vej det skulle gå, men da der var så mange firmaer der valgte Blu-ray, var jeg sikker i min sag. Har allerede fået købt 12 film.
|
 |