|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
NielsC ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 09-Februar-2008 kl. 16:40 |
Hej - jeg sidder og kæmper lidt med konen og vores nye stue. Hun vil helst ikke have synlige højttalere hvilket gør det lidt sværere. Jeg er kommet frem til en løsning med et par Frislev reoler (eller lign) og et par kompakt højtalere (SA-520 (eller 510)) men da hun ikke ønsker at have tv et centeret i reolen kommer mine 2 fronthøjtalere relativt tæt på hinanden. Hvor tæt kan front højtalerne sidde og så man stadigvæk får en fornftig lyd? Medsendt en skitse på hvordan det kunne se ud: PDP 428XD med SA 520 i siden og center nederst i midten, modulerne er 50 / 100 / 50 Alternative forslag til setup og højtalervalg er velkomne (max 5000 / sæt) NielsC |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Med en sådan opstilling er de for tæt på, afstanden mellem dem er = den afstand man er fra dem. I din opstilling vil lyden fra L/R blandes totalt med lyd fra Center. Det vil med andre ord være spild af god lyd. Center skal heller ikke være placeret så lavt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
NielsC ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Super hurtig respons - takker Dvs. med ca. 3 meter fra tv skal der være ca 3m imellem? hmmm det får jeg aldrig ros for. Hun er faldet over et billede fra Clic http://www.clic.dk/web/files/Galleri/3_1.jpg og er kommetr frem til at noget lignende kan hun godt leve med. Jeg var først igang med nogle SA Talent på væggen hvilket var ok, men så så hun sit snit til at få højtalerne helt væk. Jeg kunne måske lave et setup som nedenunder - reolen er 2m |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis ikke andre løsninger kan findes, så. Afstanden er blevet større, det giver et bedre lydbillede. Men som nævnt lidt større afstand og en højere placering ville være optimalt, normal placering af højttalere er i hovedhøjde, når man sidder ned. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
OHJ-1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Ved ikke om vedhæftet link kan hjælpe:
|
|
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab ![]() Beosound 9000 + Beoport 2xPenta mkIII 2xBeolab 8000 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det er den formel man benytter ved stereo opstilling. Synes sagtens at højttalerne må komme tættere på TVet til surround. |
|
![]() |
|
![]() |
Der er jeg så ikke enig, det giver en utilstrækkelig kanalseperation. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Super link - jeg kan godt se at mine front højttalere kommer til at være noget under de 2 fod over hoved højde hvilket jo vi være over tv højde Kan man få nogle gode flade front højttalere til max 5000?? og gerne i hvid? Mvh NielsC |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
Alternativt må du finde nogle små diskrete højttalere. Gallo har nogle diskrete eller Sony. Se evt de små Sony'er jeg har stående i mit setup.
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Hvis det er en Pioneer skærm du har/skal have, så er Monitor Audio Radius 225 eller 250 en god løsning: http://www.monitoraudio.co.uk/product.php?range=4&produc t=27 Jeg har selv samme løsning, som du kan se, ved at klikke til min bio (se link i min signatur). PS. De kan købes hos TapeConnection: http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?product_number= 1044321 Redigeret af Sandal - 09-Februar-2008 kl. 19:20 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Det er vist en "gylden regl" at der skal være ca. samme afstand mellem højtalerne som du sidder fra dem.. Altså sidder du 3 m fra dem bør de stå ca 3 m fra hinanden..! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej NielsC Ved ikke om du har set disse Dali speakers som Hifiklubben har? Redigeret af Mikey - 10-Februar-2008 kl. 15:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |