|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:26 |
|
Jeg har for et års tid siden købt et Sharp 37" fladskærms TV, og synes lyden er lidt flad og bassen mangler næsten helt. Jeg kan godt lide en dyb bas. Kan man forbedre den sag for et budget omkring 2000 kr. ? Ønsker ikke at investere i surround-anlæg med ledninger og højtalere i hele stuen. Jeg har plads til små højtalere under TV eller lige over - evt. også mindre subwoofer. Jeg har ikke brug for specielt kraftig lyd - gætter på 50-100 W RMS er nok. TVet har en stereo linieudgang, RCA, men jeg er lidt usikker på om jeg kan slå TV'ets egne højttalere fra - det håber jeg, at man kan. Der findes jo en del billige systemer, som er beregnet for tilslutning til PC. Er det fornuftigt at se nærmere på? Jeg efterspørger jo ikke det nye smarte - så vil det være fornuftigt at se på brugtmarkedet? På forhånd tak for din hjælp! |
||
![]() |
||
rtoustrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Hej Gymnasten
Jeg har selv, indtil videre, tilsluttet et PC sæt til min TV. Da jeg er på udkig efter et nyt surround sæt. Det gør det da meget fornuftigt. Så det er helt klart en løsning. Du kan også evt. starte ud med at tilslutte en lille kompakt subwoofer til dit TV. Dog kan du så ikke slippe for at TV'ets højtaler forsøger at spille bassen. Hvis du ville ud med et lidt større budget, ville en YSP højtaler under TV'et samt en lille kompakt sub være perfekt. Der er ingen ledning over det hele, men stadig rigtig god lyd.. |
||
![]() |
||
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|
Efter en dags tid uden svar her i dette forum, så prøvede jeg et andet... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61805&P N=1 Her er lidt om hvad jeg fandt ud af.
Man kan faktisk købe en subwoofer, hvor man kan justere afskæringsfrekvensen til fjernsynet - se her: http://www.cableman.dk/product.asp?product=411&sub=1& ;page=1 Dette kan være en løsning for dem, som har ekstra højttaler-outputs fra fjernsyn (og det har jeg ikke). Mit TV har et RCA audio-output, som er uafhængig af volumenkontrol og mute-funktion på min fjernbetjening. Så det bliver en svær løsning med en subwoofer alene for mig.
Jeg tog en google-søgning på "YSP højtaler" og det skulle være noget med at lave en surround effekt ved at rette retningsbestemte højttalere mod bagvægge og lignende for at give rumeffekt. Jeg synes det lyder lidt eksotisk for mig. Jeg tænker mest i en 2.1 løsning. Jeg hælder mest til at købe dette produkt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100095 Produktet er ret billigt - får gode anmeldelser, og er THX-certificeret, som trods alt også giver en vis sikkerhed for kvalitet. Der er også dette lidt dyrere produkt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=85363 Produktet er pænere at se på, men jeg er lidt betænkelig ved de 6 mikrohøjttalere over hinanden, som kan det give nogle lidt underlige faseforhold. Jeg husker ikke at have set andre højttalere, som anvender mange enheder til det højtfrekvente område - og jeg mistænker, at det giver nogle uheldige effekter. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Dette system må så være creme de la creme til små 2k: |
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Hej Jeghar købt disse Logitech til min søns bærbare http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234272 Jeg tror også at de ville lyde godt ved et tv og så er de til at holde ud at se på. Desuden kan du bruge højttalerne til noget andet, når du på et tidspunkt får et andet fjernsyn eller beslutter dig til alligevel at have ledninger i huset. I betragning af størrelsen har de en forbavsende bas-effekt. Alternativet må være en subwoofer. vh. Thomas |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg stiller mig meget tvivlende overfor om der er særligt meget bas i de højtalere. Specifikationerne siger intet om den nedre grænsefrekvens - så det tror jeg ikke umiddelbart på. |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|
jeg gjorde det meget simpelt til at starte med købte et creature JBL sæt i hvid til mit M86´er for at understøtte lyden, gav fin bass og lyd til alm tv kiggeri og er ekstremt neutrale tror de koster 600kr skal dog af med mine, da jeg købte et sæt beolab 4, så slukker og tænder de også med tv og spiller så en del bedre, men det var fint til at starte med. |
||
![]() |
||
Gjorslev ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
[QUOTE=Kampus] Ja, det er et helt fantastisk sæt til den pris. Kan varmt anbefales! MEN...hvordan får jeg tilsluttet mit Sony fladskærmsTV, som kun har to phonostik i dets stereoudgang, til det surroundanlæg? Skal det analoge stereosignal konverteres til surround sound i en aller anden dims? Nogle idéer? |
||
Medion MD 8850 Touch Windows 7
HP Touchsmart IQ830 Vista ACER Aspire 8930G Vista SONY BRAVIA KDL-40W2000 Logitech Z 5500 Digital |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Der er minijack indgang, så et kabel med RCA<>minijack overfører stereosignalet fra dit TV. Hvis du skal have surround skal signalet direkte fra afspiller enten via ovennævnte kabel eller via 5.1 analog.
|
||
![]() |
||
Gjorslev ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Tak, Kampus. Der er tre minijacks på Logitechen, som jeg nu bruger til kablet fra PC´en, men det kan jeg skifte over til coaxial eller optisk. Hvad er alternativet for at få TV´ets lyd til at lyde af noget fornuftigt i surroundanlægget? |
||
Medion MD 8850 Touch Windows 7
HP Touchsmart IQ830 Vista ACER Aspire 8930G Vista SONY BRAVIA KDL-40W2000 Logitech Z 5500 Digital |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |