|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 09-April-2005 kl. 10:56 |
Jeg bruger en tv tuner der hedder leadtek winfast 2000 xp expert, hvis jeg optager i mpeg 2 og vil lave det om til dvd med dvd author 1.6, så skriver den at : the video gop is to long. hvad betyder det og hvad kan jeg gøre for at få det til at virke. har har kortet i et år, men den har ikke lavet det nummer før. Det skal siges at jeg har fået ny computer og det er første gang det skal installeres. da det skulle installeres på den gamle hvar der ikke noget problem. og det er der nyeste driverer der er på . håber i kan hjælpe.
hilsen mikael
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Mikael, Velkommen til recordere! For at en optagelse er i DVD format, skal det være en MPEG2 strøm der overholder visse specifikationer. Herunder bl.a. at videosekvenser i MPEG2 strømmen ikke overstiger billedsekvenser (GOP - Group Of Pictures) der er større end 12 billeder - det mener DVD Author øjensynligt ikke at din optagelse overholder. Der er en bruger der har skrevet om samme oplevelser på videohelp forum. Ved at skifte fra at bruge Winfast PVR til at bruge WinDVR til at lave optagelserne blev problemet løst. De optagelser som du nu har lavet, og som ikke overholder DVD GOP længden, kan repareres med et værktøj som f.eks. Womble MPEG2VCR. Du finder værktøjet i programmets 'Tools' menu, herunder 'MPEG GOP Fixer'. /Lars Redigeret af laursen |
|
![]() |
|
tm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
problemet er jo bare at på den gamle computer vikkede det uden problemer. med samme optager og dvd author.
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Ja, men som du selv nævner er det et nyt operativsystem og en anden driver (måske også en anden version af programmet). Der kunne selvfølgelig også være en mulighed for at konfigurere MPEG2 DVD kompatibilitet i programmet!?! (har du ledt efter det?) /Lars |
|
![]() |
|
![]() |
MPEG2 DVD kompatibilitet i programmet!?! hvordan er lige man gør det.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Mikael, Tjaee... nu kender jeg ikke programmet, men det er formentlig muligt at sætte video-indstillinger (som opløsning, bithastighed og andet) under indstillinger for optagelse/codec i programmet. Ifølge manualen s. 18, kan vælges mellem flere 'Capture Format Profiles'i 'Capture Setting' dialogen. Har du valgt 'DVD' her? /Lars |
|
![]() |
|
![]() |
har prøvet med både dvd og mpeg2 optimal quality, det er da bare" sjovt" at den gør det nu ,når men tænker på at det andet har kørt i et helt år
|
|
![]() |
|
![]() |
har prøvet at optage med windvr, så er der ingen problemer. tak for hjælpen alle sammen.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |