Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
torbenhl
Junior bruger
Oprettet: 14-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 27
|
Emne: Denon AVR-1908 eller ONKYO TX-SR605 Sendt: 10-Januar-2008 kl. 13:42 |
Hvis jeg nu skal bruge en receiver til både film og musik, i disses prisklasse, hvilken vil i så anbefale?
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 14:43 |
Det kommer lidt an på dine højtalere hvilken en jeg vil anbefale. Umiddelbart har Onkyoen MANGE flere features, og er en super reciever. Dog har jeg flere steder læst, ikke hørt eller oplevet, at den skulle være en anelse svag hvis man har større eller tungere højtalere. Dette syntes jeg bestemt ikke er tilfældet med Denon. Selv de mindre recievere er utroligt kraftfulde, men mangler en del features!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
iceman24
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 14:59 |
jeg stod i samme situation og endte med at vælge Denon 1908
først blev jeg også helt vild med alle onkyo's features, men efter lidt læsning på nettet fandt jeg ud af den mangler kræfter og bliver meget varm...
og da jeg skal bruge reciveren med min ps3 til full PCM lyd så var denonen et let valg...
synes også denone virker mere kvalitet end onkyo...
og har nu haft denon i 3 dage og den er vild lækker med fed lyd til mine SA 1280 og SA 720 center og selv min SA sub lyder meget meget bedre end før. er meget glad for jeg skiftede min harman kardon avr4500 ud med denonen
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:08 |
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:42 |
Nu er jeg jo nybagt Onkyo 605 ejer, og jeg arbejder en del med den i forbindelse med en anmeldelse af samme.
Jeg må som udgangspunkt sige, at jeg er ganske imponeret over såvel lyd - som billede siden.
En anden ting som jeg er også synes overgår meget andet er samlekvalitet og de anvendte komponenter.
Men rigtigt er det, at den bliver varm.
Det er jo ustyrlig svært at anbefale den ene frem for den anden - når man ikke har dem ved siden af hinanden.
Men alt andet lige, så tror jeg ikke at man går fejl i at købe Onkyo´en også pga decodning af lydformaterne
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:44 |
det der hovedsageligt fik mig til at droppe onkyo var også det med kræfterne, har ikke hørt den men vil gerne ha overskudt til lidt ekstra.. og har en kammerat der havde den på prøve og han syntes det var tydeligt den manglede kræfter under film hvor der var meget gang i den. den chance havde jeg ikke lyst til at tage  men jeg har set spiderman 3 og pirates 3 med multi channel PCM lyd på 4,6 mb og det lyder virkelig virkelig godt... den er alle de 4500 kr værd og lidt til
|
 |
vasen
Bruger
Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 15:53 |
Står lidt i samme situation (om noget tid). Mht kræfterne i onkyo'en så tror jeg ikke det er noget problem ved normale lydtryk, alt med måde, det er ikke en Krell indeni. Min egen lille cambridge er heller ikke noget kraftværk, men i praksis fungerer det fint, blot man ikke forventer imperial-bio-lydtryk.
Denon har måske ikke alle formaterne (men dog pcm dekodning), men tilgengæld har den preouts på ALLE kanaler, dvs mangler man pulver, så smider man "bare" et effekttrin på. Det kan onkyo'en desværre ikke, eller havde den været det oplagte valg.
I sidste ende kommer det egenligt an på hvor følsomme ens højttalere er. Jo højere jo bedre (teoretisk).
Tror jeg vælger denonen når tiden kommer.
Redigeret af vasen - 10-Januar-2008 kl. 15:54
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 16:02 |
det der undrede mig lidt da jeg skulle vælg, var at hvis man skulle ha en anden forstærker der kunne decode alle de nye formater så var man oppe i 10.000 kr eller over, jeg blev ved med at tænke hvordan onkyo kunne lave en der kunne det samme til halv pris, hvad er de gået på kompromis med...
siger ikke de har lavet et dårligere produkt, men undrede mig bare lidt
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 16:11 |
iceman24 skrev:
det der undrede mig lidt da jeg skulle vælg, var at hvis man skulle ha en anden forstærker der kunne decode alle de nye formater så var man oppe i 10.000 kr eller over, jeg blev ved med at tænke hvordan onkyo kunne lave en der kunne det samme til halv pris, hvad er de gået på kompromis med...
siger ikke de har lavet et dårligere produkt, men undrede mig bare lidt
|
Jeg har tænkt lidt det samme som du - hvor har Onkyo sparet. Men jeg har ikke kunnet konstatere nogle short-cuts, næsten tvært i mod. Og som nævnt tidligere, jeg er imponeret over kvaliteten på Onkyo´en lige meget hvor "jeg vender mig".
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 16:37 |
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
iceman24
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 19:25 |
sonys 5300 som er den eneste der kan decode de nye formater koster da omkring de 10 k
sony har også deres 3300 som jeg overvejde men den kan ikke decode de nye lyd formater kun tage dem via PCM som denon 1908
har ikke kikket på pioneer da mærket ikke interessere mig...
det jeg mener at hos de fleste andre mærker skal man op i væsentlig dyrer forstærkere for at de har indbygget de nye decodere...
nu var det vigtigste for mig at den kunne tage PCM fra ps3 ved godt jeg indtil videre går glip af DTS HD men jeg tror at i fremtiden kommer de fleste Blu-ray film med UNCOMPRESSED PCM og ikke DTS HD og DOLBY HD..
og det skulle ikke undre mig hvis sony opgradere ps3 så den kan lave DTS HD til PCM uden tab...
|
 |
torbenhl
Junior bruger
Oprettet: 14-Oktober-2007
Point: 27
|
Sendt: 11-Januar-2008 kl. 19:18 |
Hvor store højttalere snakker vi, før SR605 er utilstrækkelig?
|
 |