|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
rahmut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 14-Januar-2008 kl. 13:42 |
hej alle. har for nylig købt en Harman Kardon HKTS 11. men er lidt i tvivl om hvilken reciever jeg skal bruge mine penge på. jeg vil helst finde en af samme mærke. jeg har pt kun dvd-afspiller, men køber snart blu-ray afspiller. skal jeg gå efter en med dolby digital eller dolby true surround. hvor stor er forskellen.?? håber i gider hjælpe med et par råd! f.eks komme med en model i ville købe i mit sted... |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jamen et godt bud kunne være en TX-SR605 fra Onyo. Den kan det hele - og lidt til, incl. de nye lydformater omkring HD og Blu-Ray. Du kan læse mere om den hos www.csn-teknik.dk
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg stemmer i ang. Onkyo...
Ellers kunne en af de nye Denon være en mulighed, hvis onkyoen er for dyr! ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
rahmut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
okay er der ingen af harman kardons modeller der kan måle sig med dem?? er der stor forskel på DTS-dekoder og DTS eller er det måske det samme.?? |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Tjaeh, det er jo lidt smag og behag. Men jeg kan bedre lide denon og onkyo en HK.
![]() DTS dekoder, dekoder lyden fra DTS til PCM ("alm. lyd"). Men tænker du på DTS HD? |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
DTS dekoder "opgradere" altså lyden.
ja DTS HD er vel at foretrække, ik..?? men hvor stor er forskellen på det og alm DTS og dolby digital. |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, DTS er en form for at komprimere lyden på. En DTS decoder dekomprimerer altså lyden... Lidt lige osm Winzip!
![]() De nye HD lydformater er klart at foretrække, de lyder bare rigtig godt. Men det kræver enten en afspiller der kan decode de nye formater, eller at recieveren kan! ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
hmmm..
vil det sige at med alm. dvdafspiller og en HD-reciever får man suveræn lyd. og hvis man har en blu-ray afspiller og alm reciever får man også suveræn lyd.??? undskyld de dumme spørgsmål. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Du skal forstå det på den måde, at har du en High Definition afspiller der kan dekode f.eks. et True HD format og overføre dette analogt til din receiver, så kan du få glæde af True HD lyden. Omvendt hvis du har en dvd der jo ikke kan afspille f.eks. True HD til din "HD Receiver" - så får du intet ud af at have en "HD Receiver" på den led |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
det var også sådan jeg først havde forstået det.. det er ik stærkere end det svageste led, right!??
du nævnte en udemærket ONKYO, kan du nævne en tilsvarende DENON. |
|
![]() |
|
![]() |
puhaaa
![]() HD-lyd er dyrt, i hvert fald DENON. hvem laver ellers HD-recievere, måske til en lidt anden pris.?? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, Denons HD ready (lyd) recievere er meget dyre. Ellers har sony og pioneer lavet nogle. Men nogle af pioneers modeller tager ikke alle de nye lydformater...
Begge mærker er dyrere end Onkyo tilsvarende. ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |