|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
itemplate ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 140 |
![]() Sendt: 14-Januar-2008 kl. 21:44 |
|
Hej, Jeg har lige et par tekniske spørgsmål - forhåbentligt kan de hurtigt besvares: 1) 2) 3) 4) Takker, --
|
||
![]() |
||
JonasC ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Jeg er ny på det her forum men mener da jeg kan svare på 2 1) HDMI 1.0 Den oprindelige HDMI standard. HDMI 1.1 Understøttelse af DVD-Audio lyd. HDMI 1.2 Understøttelse af SACD lyd HDMI 1.2a Understøttelse af CEC (control-system, ala Scart) HDMI 1.3 Understøttelse af højere båndbredde Understøttelse af Deep Color Understøttelse af xvYCC (også kaldet x.v.Color) Understøttelse af ny mini-connector Understøttelse af Lip Sync-kontrol Understøttelse af Dolby TrueHD og DTS HD
Taget fra : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1216&zoneid=24 rigtig god artikel som forklare hvad forskellen på de forskellige HDMI standarter er.
2) Hvis du kun har Phone L/R (rød, hvid) udgange så kan du godt sende det til din forstærker, men det bliver bare ikke digitalt. Her må i andre rette mig hvis det ikke er rigtigt
/Jonas |
||
![]() |
||
itemplate ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 140 |
![]() |
|
Ok så er det jo meget vigtigt med 1.3 hvis man skal have DTS...
Taget fra : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1216&zoneid=24 rigtig god artikel som forklare hvad forskellen på de forskellige HDMI standarter er.
Glimrende link - den er jeg ved at læse...Takker. |
||
![]() |
||
JonasC ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Du kan stadig godt køre DTS og DTS ES via optisk eller coaxiale. Det du ikke kan køre uden HDMI 1.3a er DTS HD som er en ny'er format (ihvertfald sådan jeg har forstået det) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |