Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KarstenKK
Ny bruger
Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: Bedste, komplette surround - 4k. Sendt: 05-Januar-2008 kl. 23:36 |
Hey.
Jeg skal have fundet noget surround til mine forældre. De vil bruge 4k på det. Jeg har indtil videre fundet dette, som jeg synes ser ganske fornuftigt ud: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380601
De er ikke de mest kritiske lyttere, men de skal nu alligevel have det bedste de kan for pengene. Ser den panasonic ikke ganske fornuftig ud, og det vil vel ikke lave problemer, når det bliver forbundet til deres Samsung?
I er selvfølgelig meget velkomne til at komme med andre forslag på surround, end den jeg lige har fundet.
På forhånd mange tak.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-Januar-2008 kl. 23:39 |
Hvis de kun har et TV er det ligegyldigt med Surround det sendes nemlig ikke On Air hverken Analogt eller Digitalt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
KarstenKK
Ny bruger
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 00:01 |
Ah ja, glemte helt at gå i detaljer om resten af inventaret.
De har også to receivere, Canal Digital og Viasat, samt DVD. De skal nok også have enten Blu-ray eller HD-DVD afspiller(e) senere. Er der ikke surround, hvis der bliver brugt receiver?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 00:07 |
Surround anvendes i begrænst omfang af CD på deres filmkanaler, og der er naturligvis Surround på de fleste DVDer samt DTS, det samme er tilfældet på BD.
Jeg siger det med de samme, for 4 KKr. er lyden og kvaliteten langt fra god. Så kan du tænke lidt på det.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
KarstenKK
Ny bruger
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 00:15 |
Javel. Jamen så ved jeg ikke, hvad de skal have fat i. De er ved at være lidt gamle efterhånden, så de har problemer med at høre, hvad der bliver sagt i TV avisen, det er bl.a også derfor de ville have surround. Lyden i Samsung 40M8 er ikke særlig god eller klar. Men hvis de køber noget surround, vil stereolyden så ikke stadig komme ud af de to fronthøjtalere i systemet?
|
Qnix QX2700LED + HP W2207
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 07:39 |
HVorfor så ikke købe et bedre stereo set-up? Der er vel ingen grund til at købe surround. Min erfaring siger mig, at det bare ødelægger deres lytteoplevelse mere med et dårligt surroundsæt. Det giver forvirring i opfattelse af lydene, så jeg ville - både prisen og årsagen taget i betragtning - vælge stereo.  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 10:26 |
Det vil jeg også tilslutte mig, der vil kunne fås mere god lyd for pengene.
|
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 10:54 |
Samt at lydbilledet bliver mindre diffust grundet et ringe surrondanlæg, det duer ikke til hørehæmmede eller ældre!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 16:27 |
Enig. Hifi-klubben har et NAD system som er en stereo receiver med integreret DVD afspiller og et sæt af deres Argon højtalere til 4500,-. http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_l54_ og_dali_concept_1_system__.htm
Det vil være en langt bedre investering. Jeg tænker faktisk på at købe det samme til mine forældre da de har samme problem med deres Samsung fjernsyn.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 16:49 |
Jeg er så uenig i folks mening, det er ikke alle som er superkræsne ang. hvad lydsystem de har, og at det ville give forvirring af hvor lyden kommer fra med f.eks. sådan et surroundsæt som du linker til. Mener jeg heller ikke holder, som du siger så er det til dine forældrer, og de er ikke superkræsne. Så ville jeg mene at det er et udmærket sæt du linker til. Selvfølgelig kan man få et sæt stereo højtaler i den prisklasse som ville spille bedre, men jeg mener at helheds indtrykket fra et surround sæt, ville være bedre, end bare et pat stereohøjtaler, også et sæt i den prisklasse du nævner. Tag evnt. ud og lytte til et sæt og så hører om du/dine forældrer bliver forvirret af hvor lyden kommer fra.
Kan tale af erfaring fra de gamle derhjemme (mor er ligeglad, mere min far der var int. i mere lyd) Da han havde fået købt ny fladskærm (46" Sony D3000) Så skulle der også gerne noget surround lyd til dvd filmene, i stedet for et par stereohøjtaler de havde. Han købte et Philips sæt, lidt billigere endda end det du linker til. Og han var imponeret over at have fået surroundlyd, og var fuldt ud tilfreds. Han var da udmærket klar over der findes bedre, og syntes også mit spiller super godt, men stadig var utrolig glad for bare at få surruond effekten. Da det giver lidt mere til filmen, så selvom at du linker til et sæt i en billigere prisklasse end folk bruger på at bygge deres. Så tror jeg stadig dine forældrer vil få en stor glæde ud af det i film.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 16:57 |
Nu gik min bemærkning ikke så meget på kvaliteten af det valgte Panasonic anlæg men mere på at for svagthørende kan det være forvirrende med surround. Derfor forslaget om et stereosystem. Jeg kender slet ikke det valgte surround anlæg så det kan være ganske udmærket. Og det er altså heller ikke alle der herinde er superkræsne med det lydsystem de har der hjemme.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
|
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 17:11 |
Jeg er heller ikke uenig at man kan få et bedre stereosæt til de penge, men stadig at et surroundsæt ville give et bedre lydindtryk. Ved godt det ikke er alle herinde som er superkræsne med deres lydsystem, men mange er, og syntes det er fedt, for nogle har virkelig fået bygget noget op, som vi andre så kan sidde og misunde. Men alt i alt så er det bedste nok at tage at tage ud og lytte til nogle surroundsæt og nogle stereo løsninger, og så kan man vudere hvad man syntes bedst om.
Min holdning er bare at man sagtens kan få noget rimeligt til den prisklasse, da det ikke er alle som har samme lytteører og samme mening om hvor "god" lyden skal være. Og ikke alle har samme holdning til hvad "god" lyd er. Så bedste forslag jeg har er at tage ud og lytte til begge løsninger, og se hvad dine forældrer finder som den bedste løsning.
|
 |