|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
Glennda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() Sendt: 23-December-2007 kl. 21:48 |
|
Hej. Er I stødt på nogen dekoder til DolbyTrueHD og de nye DTS-HD formater ? Min lidt ældre 2 år store Marantz sr 8500 har nemlig 7.1 input men mangler de allernyeste formater. Eller skal man købe en lille reciver som har Dolby True-hd og DTS-HD ? God Jul til alle på recorder. Redigeret af Glennda - 26-December-2007 kl. 12:38 |
||
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Jeg er ikke stødt på nogen engentlig reciever... Men mange HD-DVD og BD afspillere kan jo i dag decode til de nye lydformater til PCM. Undtagen DTS HD som den decoder til et "core" spor. Så spørgsmålet er om du overhovedet vil have brug for en decoder eller en ny mindre reciever til at decode?
MVH |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Glennda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
Ja jeg kigger lige på den her Toshiba HD-EP35 eller hde-1 som jo kommer på tilbud i Elgantino. Jeg kan jo evt også teste først den billige og senere den lidt dyre. Gad vide om der er film med i boxen når man åbner den op ? er der nogen der ved det ? |
||
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Hvor meget bedre er HD lyden i forhold til fx. DTS? Da jeg står for at udskifte min receiver, primært for at kunne udnytte de nye HD formater fra min PS3. Min nuværende receiver kan 'kun' modtage DTS. Redigeret af -C5- - 28-December-2007 kl. 01:15 |
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|
Her er et hurtigt Link |
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Det lyder jo meget godt. men jeg sidder lidt med en fornemmelse af at det er en gang teoretisk salgsgas han fyre af. Hvis forbedringen i lyden er på linie med forbedringen i billedet har manden fra TC ret. Og så er det bestemt værd at gå efter. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra nogle brugere som har erfaring med HD lyd. Er HD lyden så meget bedre? |
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Både Pioneer og Onkyo har recievere der kan decode de nye HD lydformater.
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Nu har jeg kun 2 film BD med DTS HD eller DD True hd. Min rexiever har ikke de nye lydformater, men min PS3 sender dem over via HDMI PCM signal. Min reciever skriver i display at det er 48 khz PCM, hvis jeg sender det som bitstream afkoder forstærkeren det som DTS ES signal. Ud over dette gider jeg ikke investere formue i reciever fremover, da der hele tiden kommer nye lydformater m.m. Mit udstyr er Sony STR 5200, højtalere Audiovector S3 super serie, PS3 som BD afspiller. Redigeret af SVP03 - 28-December-2007 kl. 10:23 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
PS3 kan ikke overføre de nye lydformater, der skal man op på en "rigtig" Blu-ray afspiller. Men der kommer sikkert en firmware update engang... Det du ser er almindelig 5.1 lyd overført som PCM. De nye lydformater er nemlig "bagud kompatible" således at hvis udstyret ikke forstår dem, så får man almindelig 5.1 lyd (DTS eller Dolby Digital) istedet. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
|
PS3'en kan sagtens overføre PCM (som jo kan være ligeså 'HD' som TrueHD og DTS-HD) tabsfrit, ligesom den også kan lave TrueHD om til PCM og sende det ud til receivere med HDMI 1.1. Igen rigtig 'HD-lyd'. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan jeg ikke lige få det skåret ud i pap. PCM er ukomprimeret signal. Når jeg kører det fra min PS3 over i receiver skriver både PS3 og min Sony 5200 at det er 5:1 signal 48 Khz 1,5 mps. Er Die hard 4 så i alm DTS lyd eller er det DTS-HD, afkodet af ps3, eller har Die hard 4 et ukomprimeret 5:1 signal liggende på pladen. Se iøvrigt her. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58835&P N=1&TPN=2 Redigeret af SVP03 - 28-December-2007 kl. 11:49 |
||
SVP03
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |