recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AV-reciever til PS3 og andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAV-reciever til PS3 og andet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Emne: AV-reciever til PS3 og andet
    Sendt: 29-December-2007 kl. 15:45

Tjah nu har jeg så brugt mange timer herinde og andre steder.
Min konkluson er noget i retning af at en Onkye 605 virker som et fornuftigt køb hvis man ikke har uanede mængder af penge....

Jeg vil gerne kunn tilslutte PS3 via HDMI og en Selector via HDMI og regner med at lyden på de to går til forstækerdelen også - altså ikke noget med et ekstra optisk kabel.
Herudover har jeg en HDD/DVD-recorder - den kan jeg så putte på Component og sende lyden via COAX - så vidt jeg kan gennemskue kan det godt lade sig gøre at få billedet ud via HDMI fra Component.

Er det rigtigt forstået at man selv kan konfigurere diverse lydindgange i forhold til billed-indgange på 605? På bagsiden står der gangske vist nogle forslag, men der står også "Assignable".
Så hvis jeg ville have min HDD-lyd via optisk kabel kunne jeg tilslutte i stikket "Optical 2 CD" og stadig vælge "DVD" på forsiden - så kunne jeg få billed fra "Component IN 1" og lyd fra "Optical 2 CD" ? nogen af Jer der har en kan sikkert svare på det.

Jeg kan noget tilsvarende på min oldgamle Panasonic angående lyden - her er der dog kun to digitale indgange og intet HDMI og ingen brugbar videoswitch - så den må altså lade liver snart.

Andre gode forslag der kan leve op til kravene er meget velkomne - jeg må erkende at jeg har lidt svært ved at overskue de mange AV-recievere og deres finurligheder og mangler - f.eks. var jeg ikke klar over at Denon 1908 ikke kunne modtage lyd via HDMI før idag.... det var ikke noget de nævnte ned i HFK da jeg kiggede på den.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 15:45
OH og er der nogle anbefalede steder hvor man kan få en Onkye 605 til en fornuftig pris/service?
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:35
Jeg syntes at Onkyo laver nogle super gode recievere. DOg ville jeg ikke vælge 605 til dine HT, den er simpelthen for svag!
Af bud, som jeg selv kiggede på, og vi har jo næsten samme HT var:
Denon 3808, Onkyo 805, Yamaha 1800:
De ligger dog nogle prisklasser højere, men jeg mener ikke at det kan betale sig at skifte ud til mindre, da de ikke kan trække dine HT.

Hvis du vil have lav pris, så er det i DE du skal hente din reciever. Hvis du vil have super god service, og købe den herhjemme (og du vælger Onkyo), så er CSN-Teknik (aka. Christian) STEDET. Bedre service er rådgivning er ikke set MEGET længe!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:36

hmmm, Skulle 140 W og biwire på fronterne ikke være nok?!?
Det lyder da mærkeligt med mindre Onkyo er vildt underdimensineret.

En 805 er lige nummeret for dyr, men man kan da vente istedet - det er jo altid en mulighed.

Hilsen Peter

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:58
Jo på papiret er den stærk nok... Men sådan ser det bare desværre ikke ud til at være i virkeligheden.
Jeg har LÆST mange tråde hvor folk med mindre HT syntes den var lidt tam. Også herinde. Så måske var det en idé at vente. Det ville bare være kedeligt at købe en reciever der er for svag, eller ikke kan udnytte ens HT bedst muligt.
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu