recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - surround reciever som stereo reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsurround reciever som stereo reciever?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: surround reciever som stereo reciever?
    Sendt: 20-December-2007 kl. 13:49

kan det lade sig gøre som der står i overskriften ved at bruge 2 kanaler?

har 2 fremragende pioneer gulvhøjtalere som er ca 20 år gamle og hvor den orginale bas er udskiftet.

dem vil jeg gerne beholde lidt endnu?

indtil jeg får råd til nogle nye højtalere

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 13:56

jamen det kan du da sagtens.

Alle surround recievere kan da spille stereo Måske er der få der ikke kan, men langt de fleste kan.

Du kobler bare dine 2 højtalere til den indgang der hedder A ( i de fleste tilfælde) og så sætter du recieveren til at spille stereo.

Redigeret af furious jt - 20-December-2007 kl. 13:59
Til top
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:01

ahh det lyder godt.

så jeg siger tak for hjælpen.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:13

Mange er bare ikke særligt gode til det, sammen lignet med en rigtig stereo reciever!
Så hvis man kun har tanker om at køre stereo, ser jeg ingen grund til at købe en surroundreciever. Men hvis man vil udvide stille og roligt til surround fra stereo, så er det en god plan!

MVH

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:15

Jeg synes faktisk at mange af de nye surround receivere er ret gode til stereo. F.eks onkyo's nye og marantz.

Det kan godt være de ikke er lige så gode til stereo som en stereoforstærker i samme prisklasse, men vil man have SÅ god stereolyd skal man ikke købe en surround receivere, men så giver man (mærkeligt nok) afkald på surround.

Til top
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Mange er bare ikke særligt gode til det, sammen lignet med en rigtig stereo reciever!
Så hvis man kun har tanker om at køre stereo, ser jeg ingen grund til at købe en surroundreciever. Men hvis man vil udvide stille og roligt til surround fra stereo, så er det en god plan!

MVH

det er faktisk lige det jeg havde i tankerne.

sig mig er du tankelæser

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:21
Jeg har en Marantz SR4001 og kører også stereo nu. Jeg har planer om 5.1 i fremtiden, men lige nu er der kun penge og plads til stereo, og det klarer den rigtig godt.

Med stereoforstærkere får man jo heller ikke det hav af indgange man får på en surroundreceiver; heriblandt 3x component og 2x HDMI som jeg har på 4001'eren. Det er temmelig uundværligt for mig.
Til top
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg synes faktisk at mange af de nye surround receivere er ret gode til stereo. F.eks onkyo's nye og marantz.

Det kan godt være de ikke er lige så gode til stereo som en stereoforstærker i samme prisklasse, men vil man have SÅ god stereolyd skal man ikke købe en surround receivere, men så giver man (mærkeligt nok) afkald på surround.

det er meningen at jeg skal afvikle min høltalere på nuværende tidspunkt til noget surround sound.

men indtil jeg har råd bliver det kun mine 2 gamle højtalere

Til top
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har en Marantz SR4001 og kører også stereo nu. Jeg har planer om 5.1 i fremtiden, men lige nu er der kun penge og plads til stereo, og det klarer den rigtig godt.

Med stereoforstærkere får man jo heller ikke det hav af indgange man får på en surroundreceiver; heriblandt 3x component og 2x HDMI som jeg har på 4001'eren. Det er temmelig uundværligt for mig.

lige det jeg har fået en tanke om.

Til top
mapples Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:33
skal jo ikke siges at jeg ikke er krædsen med lyden sålænge den bare lyder godt eller nogenlude godt indtil vidre
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:34

Hvis du ikke er krædsen med stereo lyden, så kan du frit vælge mellem de fleste surround recievere.

Jeg hører en del musik på min gamle denon 2105 og synes den gør det ganske fint til mit behov.

Held og lykke med jagten på recieveren.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 15:19
Jamen hvis du stille og roligt ved udvide/afvikle så du får surround, så er der jo ingen grund til at købe dig en stereoreciever. Som naiera også skriver, så "mister" man mange tilslutningsmuligheder - med mindre man ofre spidsen af en...

Så skal du jo bare ud og finde dig en surroundreciever. Har du nogle specielt i tankerne?

Og nej, tankelæser er jeg ikke, så havde jeg nok været lottomillionær o.m.a gange mange!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu