Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mapples
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
|
Emne: surround reciever som stereo reciever? Sendt: 20-December-2007 kl. 13:49 |
kan det lade sig gøre som der står i overskriften ved at bruge 2 kanaler?
har 2 fremragende pioneer gulvhøjtalere som er ca 20 år gamle og hvor den orginale bas er udskiftet.
dem vil jeg gerne beholde lidt endnu?
indtil jeg får råd til nogle nye højtalere
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 13:56 |
jamen det kan du da sagtens.
Alle surround recievere kan da spille stereo Måske er der få der ikke kan, men langt de fleste kan.
Du kobler bare dine 2 højtalere til den indgang der hedder A ( i de fleste tilfælde) og så sætter du recieveren til at spille stereo.
Redigeret af furious jt - 20-December-2007 kl. 13:59
|
 |
mapples
Bruger
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:01 |
ahh det lyder godt.
så jeg siger tak for hjælpen.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:13 |
Mange er bare ikke særligt gode til det, sammen lignet med en rigtig stereo reciever!  Så hvis man kun har tanker om at køre stereo, ser jeg ingen grund til at købe en surroundreciever. Men hvis man vil udvide stille og roligt til surround fra stereo, så er det en god plan! 
MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:15 |
Jeg synes faktisk at mange af de nye surround receivere er ret gode til stereo. F.eks onkyo's nye og marantz.
Det kan godt være de ikke er lige så gode til stereo som en stereoforstærker i samme prisklasse, men vil man have SÅ god stereolyd skal man ikke købe en surround receivere, men så giver man (mærkeligt nok) afkald på surround.
|
 |
mapples
Bruger
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:18 |
Asklepios skrev:
Mange er bare ikke særligt gode til det, sammen lignet med en rigtig stereo reciever!  Så hvis man kun har tanker om at køre stereo, ser jeg ingen grund til at købe en surroundreciever. Men hvis man vil udvide stille og roligt til surround fra stereo, så er det en god plan! 
MVH
|
det er faktisk lige det jeg havde i tankerne.
sig mig er du tankelæser  
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:21 |
Jeg har en Marantz SR4001 og kører også stereo nu. Jeg har planer om 5.1 i fremtiden, men lige nu er der kun penge og plads til stereo, og det klarer den rigtig godt.
Med stereoforstærkere får man jo heller ikke det hav af indgange man får på en surroundreceiver; heriblandt 3x component og 2x HDMI som jeg har på 4001'eren. Det er temmelig uundværligt for mig.
|
 |
mapples
Bruger
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:21 |
furious jt skrev:
Jeg synes faktisk at mange af de nye surround receivere er ret gode til stereo. F.eks onkyo's nye og marantz.
Det kan godt være de ikke er lige så gode til stereo som en stereoforstærker i samme prisklasse, men vil man have SÅ god stereolyd skal man ikke købe en surround receivere, men så giver man (mærkeligt nok) afkald på surround.
|
det er meningen at jeg skal afvikle min høltalere på nuværende tidspunkt til noget surround sound.
men indtil jeg har råd bliver det kun mine 2 gamle højtalere
|
 |
mapples
Bruger
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:24 |
Naiera skrev:
Jeg har en Marantz SR4001 og kører også stereo nu. Jeg har planer om 5.1 i fremtiden, men lige nu er der kun penge og plads til stereo, og det klarer den rigtig godt.
Med stereoforstærkere får man jo heller ikke det hav af indgange man får på en surroundreceiver; heriblandt 3x component og 2x HDMI som jeg har på 4001'eren. Det er temmelig uundværligt for mig. |
lige det jeg har fået en tanke om.
|
 |
mapples
Bruger
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:33 |
skal jo ikke siges at jeg ikke er krædsen med lyden sålænge den bare lyder godt eller nogenlude godt indtil vidre
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 14:34 |
Hvis du ikke er krædsen med stereo lyden, så kan du frit vælge mellem de fleste surround recievere.
Jeg hører en del musik på min gamle denon 2105 og synes den gør det ganske fint til mit behov.
Held og lykke med jagten på recieveren.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 20-December-2007 kl. 15:19 |
Jamen hvis du stille og roligt ved udvide/afvikle så du får surround, så er der jo ingen grund til at købe dig en stereoreciever. Som naiera også skriver, så "mister" man mange tilslutningsmuligheder - med mindre man ofre spidsen af en...  Så skal du jo bare ud og finde dig en surroundreciever. Har du nogle specielt i tankerne?  Og nej, tankelæser er jeg ikke, så havde jeg nok været lottomillionær o.m.a gange mange!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |