Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Architect
Junior bruger
Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Kvalitet af Focal Chorus 836 V Sendt: 17-December-2007 kl. 09:30 |
Hej
Jeg har set på: Focal Chorus 836 V -
http://www.hififreaks.dk/index.focal.chorus.836.v.asp
Som koster 6585 pr stk - er dette en god pris som hififreaks giver i forehold
til kvalitet?
Og hvordan er denne i forehold til Dali Ikon 7? som ligger i ca. 5300 pr stk
uden rabat.
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 09:46 |
Var selv lun på JMlab-focal , de har altid været kendt for at lave kvalitets ht. selv min gamle mor har JMlab endnu - spiller på 18. år
Jeg overvejer selv om de vil passe i min smag - desværre skal man helt til esbjerg for en lytter. De har super fedt design.
Dali ikon "skriger" meget - alt efter hvilken forstærker der blir brugt - det er min opfattelse.
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 09:53 |
Syntes du Dali IKON skriger... Tænk, det syntes jeg slet ikke. Men diskanten bliver ikke gemt væk!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Architect
Junior bruger
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 09:57 |
Jeg har fundet flere anmeldelser af begge - og de får begge gode ord med
på vejen.
Men det ligner at Focal chorus er noget bedre(grundet pris og mere rabat -
hifiklubben tager pænt meget avance) + den har en del mere bas så man
ikke behøver en subwoofer?
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 10:00 |
Inge højlatele kan erstatte en subwoofer. Hvis du virkelig hvis have dybde og bund, er der ingen vej uden om...  Jeg syntes virkelig, på trods af at der er megen bas i mine fronter, at det kan det ekstra at få en sub!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 10:07 |
Dali spiller meget detaljeret - men jeg synes det blir belastende i længden. Ikke en ht jeg gider sidde og lytte til i mange timer. for anstrengende i længden
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 10:10 |
Asklepios skrev:
Inge højlatele kan erstatte en subwoofer. Hvis du virkelig hvis have dybde og bund, er der ingen vej uden om...  Jeg syntes virkelig, på trods af at der er megen bas i mine fronter, at det kan det ekstra at få en sub! 
MVH |
No offence, men nu er der trods alt også væsentligt forskel på en, ganske vist større, stander-højttaler som B&W 601 og så en gulvhøjttaler med 3 styk 6,5" enheder. Der er både fordele og ulemper ved at tilføje en sub til systemet.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 10:10 |
Ok...  Ellers så kan Audio Vector godt anbefales, de spiller virkelig godt! Især deres K-serie er et stærkt alternativ i mine øjne. Og så kan den opgraderes, så man ikke skal have nye HT bare fordi man er utilfreds.  Og så er de jo også pæne at kigge på. Samtidig leverer de små, men detaljerede og kraftfulde dipol/monopol baghøjtalere.  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Architect
Junior bruger
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 10:28 |
Men vil de chorus være 1200 mere værd end dali ikon 7? når jeg slår chorus
op på nette ligner det at højtalerene normalt koster 8-9k herhjemme
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 11:04 |
Helt enig... Men der er vel ingen fronter der kan erstatte en subwoofer? Det er vel netop derfor man ligger forskellige funktioner og designer/konstruerer ht. forskelligt, for at få bedre enkelte komponenter der komplimenterer hinanden bedre?  Hvad ville du mene ulemper er Otto? Det er mere fordi, jeg kan ikke rigtigt se nogle. Men det er der jo så...!  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 11:05 |
Architect skrev:
Men vil de chorus være 1200 mere værd end dali ikon 7? når jeg slår chorus op på nette ligner det at højtalerene normalt koster 8-9k herhjemme | Du må se om du kan komme til at lytte til dem, for det er jo kun dig i sidste ende der kan beslutte om de Chorus er de 1200 mere værd!  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 17-December-2007 kl. 11:24 |
Asklepios skrev:
Helt enig... Men der er vel ingen fronter der kan erstatte en subwoofer? Det er vel netop derfor man ligger forskellige funktioner og designer/konstruerer ht. forskelligt, for at få bedre enkelte komponenter der komplimenterer hinanden bedre? 
Hvad ville du mene ulemper er Otto? Det er mere fordi, jeg kan ikke rigtigt se nogle. Men det er der jo så...! 
Med venlig hilsen |
Nu har du en rigtigt god sub i forhold til dine fronter, så du oplever det næppe som et problem, men: Hvis man bruger sit setup til at lytte på musik i stereo, så er det mere end almindeligt vanskeligt at få en subwoofer til at levere en lige så sammenhængende og "realistisk" gengivelse som et sæt gode gulvhøjttalere.
Derudover skal man jo huske at det ene ikke nødvendigvis udelukker det andet... Mange vælger at bruge et sæt gulvhøjttalere uden sub til musik, men have subben med når man ser film. Det synes jeg personligt er et godt kompromis. Til ren bif-lyd er der ingen tvivl om at subben er svær at undvære, og det er ikke KUN ulemper der er ved at bruge subben. Én af fordelene er f.eks. at det er nemmere at mindske rum-problemer i bassen, ved at fjerne bas under f.eks. 80 Hz fra de øvrige højttalere. I bif-setups har jeg ret konsekvent bedst erfaring med at køre small på de øvrige højttalere, forudsat at subben er god nok. Men til hardcore hifi-lytning er det svært at blive tilfreds med et sub-setup (selv om det nok altid vil være en smagssag).
|
 |