|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Architect ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 08-December-2007 kl. 14:09 |
|
Hej Jeg har set på følgende højtalere: Edit: hvad med: http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr- 2807_surround_receiver_soelv.htm Hvad skal jeg vælge og hvorfor? er der andre som passer bedre til mit formål? På forhånd tak Redigeret af Architect - 08-December-2007 kl. 14:17 |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
jeg ville nok hellere kigge på en Onkyo TX-SR605, så kan du også få glæde af de nye lydformater!.og især når din PS3 får en firmware, så den kan sende lydformaterne via Bit-stream, så er du flyvende! Men ellers er 2807 helt sikkert også et godt bud!.. Dali'en ht'erne skulle være rimelig fine, men har du overvejet at kigge på noget brugt?...Og hvad skal du bruge dem til (lydmæssigt)? mvh Zirio |
||
![]() |
||
Architect ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
|
Jeg kan få rabat i hifiklubben(kender en der arbejder der) så vil egentligt gerne have dem der :) Men hvad præcist er "lydformaterne via Bit-stream" og hvad er ellers godt ved Onkyo TX-SR605? |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Lydformater via bitstream...
Jo, de nye HD film har lige som en god billede kvalitet også en ekstra god lydside. Men denne lydside kræver en bearbejdning inden den kan afspilles... Denne proces hvormed man afkoder lydsiden så man kan afspille den, skal enten foregå i HD-afspiller eller i recieveren. Hvis den foregår i HD-afspilleren, sendes lydsporet som det der hedder PCM, som alle de bedre recievere kan afspille. Hvis afkodningen af de nye lydformater skal ske i recieveren, så kræver det at HD-afspilleren kan sende lydformatet som det der hedder bitstream. Dvs. at afspilleren sender lydsporet direkte som det ligger på HD-mediet, og at al afkodning og processering skal ske i recieveren. Umiddelbart, så vil jeg tro at 2807 er det bedste bud. Har hørt den med større og den kan godt fyre op for dem. Samtidig har jeg på div. fora læst at Onkyo 605 (på trods af overbevisende specs.) ikke kan trække lidt tungere ht. Watt er nemlig ikke bare watt, så derfor kan det være svært at sammenligne to recievere. Denon 2807 kan også modtage PCM lyd, altså, hvis du køber dig en HD-afspiller så skal den kunne afkode og processerer de nye lydformater. Det er der mange i dag der kan (der mangler lige lidt), og på den måde kan du også få glæde af de nye HD lydformater! ![]() Held og lykke med det... ![]() Med venlig hilsen |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12434 |
![]() |
|
Det kommer den aldrig til at kunne. Derimod er det meget muligt, at der inden længe kommer en firmwareopgradering, så den, foruden TrueHD, kan dekode DTS HD, og sende det ud som PCM. Redigeret af Naiera - 08-December-2007 kl. 21:24 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12434 |
![]() |
|
Det eneste der mangler er sådan set DTS HD, hvor du alligevel får det 1,5 mbps store CORE lydspor ud af det alligevel. Både TrueHD og (selvfølgelig) PCM sendes uden problemer ud som PCM over HDMI fra f.eks. HD-E1'eren og PS3'en, som jo nok må siges at være de mest gængse HD-afspillere. |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Jeps, i know... |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er netop ikke vigtigt om receiveren kan dekode! Det bør foregå i afspilleren.
Og ja, du kan stole på, at 1,5 mbps DTS HD CORE er godt! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er helt enig! |
||
De bedste hilsner
||
![]() |
||
![]() |
|
Så hvad skal jeg så købe? :D
jeg er stadig ikke helt sikker på om det skal være denon avr 2807 eller Onkyo TX-SR605. Kan det betale sig at give lidt mere for en 2807 eller? |
||
![]() |
||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
|
Helt sikkert Denon 2807 - har onkel 605 - ikke meget power i den ( pinligt, men trods alt ærlig snak ) til mine satelitter gør den det så meget godt.
|
||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Nej Nej nej!...jeg skrev det også i et andet indlæg Naiera!..Der er afspillere i dag, der kan dekode DTS HD!..Men det er rigtig, hvis det er DTS HD MA, så bliver det bare "Core"!...Og du har din holdning med at PCM og TrueHD lyder ens, det er jeg så uenig i, men fair nok!.. Men der er afspillere der kan dekode DTS HD (onkyo's, Toshiba's, og mener også Samsungs nye BD-afspillere kan)!. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |