|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 11:35 |
Hej Jeg er påbegyndt det seje træk med at finde en afløser til min nuværende SOUY receiver. Jeg har kigget lidt på NAD, da NAD skulle være kendt for uovertruffet grej. Jeg har kigget lid på disse to NAD T754 og NAD T765. Se linket. Ud over at T765 har 7 kanaler, som ikke vil være afgørende, er der selvfølgelig kvalitetsforskelle. Men er det en dobbelt up på prisen, værd?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/?so=p. vareNpris&f=NAD |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
"da NAD skulle være kendt for uovertruffet grej"
Hvor i alverden hører du den slags henne??(det skulle vel aldrig være i HFK?) NAD er et okay produkt-vel hverken værre eller bedre end andre "Kina varer" Er prisen et vigtigt punkt ved dit valg af reciever?Hvis ikke,så bliv hvor du er(læs Japansk)-evt en af de nye store Sony modeller-er prisen derimod MEGET vigtig,så overvej NAD. mvh lrev Redigeret af lrev på jobbet - 26-Oktober-2007 kl. 11:59 |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
For det første er prisen vel altid den afgørende faktor, så ja prisen har betydning. Dog vægter jeg også kvaliteten, så det er en balancegang mellem pris og kvalitet. Hvilket jo også er afgørende for valg af mærke. Jeg kunne fx aldrig finde på at købe B&O. Det er nu ikke kun i HFK jeg har hørt at NAD er et godt mærke. Du mener altså at NAD er noget skrammel? Hvad bygger du det på? |
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
T765 er en helt ny modelserie fra NAD med bedre DSP Prossesor end tidligere modeller, samt automatisk rumkorrektion som giver et rigtigt godt udgangspunkt for en efterfølgende finjustering. Desuden vil jeg sige at med de højtalere som du har bør du klart gå efter den højere effekt, den vil du blive gladere for på lang sigt, at den så også har 7.1 som du ikke lige kan bruge nu.. well en dag falder du måske over et par sidehøjtalere så er det ihvertfald ikke forstærkeren der er begrænsningen.. desuden har du jo bare højere dynamik ud af de 5.1 kanaler som du bruger i kraft af den større forstærker som du jo ikke belaster fuldt ud. (eller du kan bruge de ekstra udgange til et par højtalere i en anden stue som zone 2 hvilket den osse understøtter) Desuden er de helt nye Nad modeller efter sigende helt fri for egenstøj som var et problem på visse tidligere modeller. Du får noget mere "gejl" med hdmi switcing og ipod indgang på front. Men bottom line T765 er en helt ny forstærker, hvor T754 er en "gammel" opgraderet model. Redigeret af rhsin - 26-Oktober-2007 kl. 12:22 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
NAD laver faktisk nogle rigtigt gode forstærkere, de har på tidligere modeller døjet med egenstøj, og på de første surround receivere syntes jeg de var svagere end feks Denon til at trække hjørnerne skarpt op. Dette er ikke et problem på de nye hvor de spiller rigtigt godt og har nogle gode prosessorer indbygget, men i forhold til de fleste andre er der altså noget mere effekt i en NAD forstærker da de altid oplyser deres effekt med alle kanaler belastet hvor mange andre kun belaster en kanal også siger at det er effekten, dette betyder også at der ofte sidder nogle dejligt store ringkerne forsyninger i NAD forstærkerne hvor det altså ofte er noget lilleput på andre forstærkere (bare kig på vægten på en 7x120 watt forstærker fra føtex også en tilsvarende NAD) Og har du Højtalere i nogenlunde den størrelse som -C5- har så er det bestemt ikke nogen skade at have rigeligt med strøm til sine kanaler da det ikke alene giver en mere intens og dynamisk ved store effekter (eksplosioner o. lign) men osse at forstærkeren normalt kører ubesværet et stykke fra sin maxbelastning hvilket sikrer man har en afslappet lyd som ikke nærmer sig forvrængningspunkter o.lign. Så jeg syntes faktisk de nye NAD T765 - 775 - 785 er nogle rigtigt gode bud på effektfulde og gode surround receivere. Og nej arbejder stadig ikke i hfk Redigeret af rhsin - 26-Oktober-2007 kl. 12:32 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Vi er enige.....langt hen ad vejen. Men "uovertruffen......NEJ. LREV |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
rhsin du kom mig i forkøbet, skulle lige til at spørge dig om dit syn på NAD. Hvad så med prisen. Hænger pris og kvalitet sammen i forhold til andre. Fx DENON? Og hvad med de øvrige NAD produkter, er de værd at gå efter? Jeg går 'selvfølgelig 'efter at når mit system er opgraderet inkl. HD DVD/Blue ray, at de enkelte komponenter er af samme mærke. Hvilket dermed ikke udelukker Pioneer.
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg ikke haft mulighed for at prøve den helt nye serie derhjemme endnu.. Jeg syntes i forhold til de gamle modeller feks T754 vil jeg mene at selve surround delen og kanalseperationen er bedst i Denons serier (som jeg iøvrigt osse syntes er pænest.. det er så smag og behag Men med de nye modeller som kommer nu fra T765 flytter de deres tidligere standard både med nye processorer som sikrer bedre lydbehandling, men også bedre kredsløbopbygning hvor man har taget hele forstærkeren og bygget op fra bunden af, hvor feks T754 er bygget på baggrund af tidligere modeller med dårligere processorer og til dels også kan døje med egenstøj (dog i væsentligt mindre omfang end tidligere) Så ja jeg syntes faktisk at pris og kvalitet hænger bedre sammen i NAd især osse fordi man får en bedre effekt ud af den end du feks gør i en tilsvarende Denon. Jeg ville klart prøve NAD T765 (måske større) hvis jeg en dag skulle skifte receiveren ud. Men nu er det en ny model og jeg kan se de prissætter den lige højt nok efter min mening, mon ikke det er nyhedens interesse og at man kan prutte sig til lidt bedre priser hvis man går lidt til stålet.. men uanset hvad så er det altså en god og meget effektfuld forstærker. edit glemte lige, min holdning til NAD er jeg syntes de har været inde i et hul på deres standard surround serie de sidste mange år, de har simpelthen ikke været gode nok på processor siden og egenstøj siden, på deres højere silverline serier har der såvidt jeg har hørt ikke været de samme problemer, og derfor har man grundlæggende prøvet at gøre op med de "gamle" modeller med feks T765, som sådan jeg har fået det fortalt er en klar forbedring også indvedigt. Når du snakker øvrige produkter er det så DVD?, jeg sværger selv til Denons dvdafspillere som jeg syntes er super, men jeg har osse fået at vide at deres nye NAD dvd T535 også skulle være ganske fin til prisen. Redigeret af rhsin - 26-Oktober-2007 kl. 13:58 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg tænker blandt andet på DVD og CD, men også på HD DVD eller Blue ray, NAD hopper vel også med på den vogn før eller siden. Hvad CD angår, har jeg ladet mig fortælle at hvis man skal have en DVD med samme stereo kvalitet som en CD afspiller, så skal men ofre 3 gange det, den ønskede CD kvalitet koster, på DVD afspilleren. Desuden er det nemmere at have 2 forskellige setups til CD og DVD, hvis man har to forskellige apperater. |
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
Ved digital overførsel fra cd-afspiller og derved lade forstærkeren kode lydsignalet kan give gode resultater fra mindre gode cd-afspillere. Tænker her hvis man ofre ekstra på forstærkeren, og har en ok cd-afstiller i forvejen. Så kan man jo opgradere cd-afspilleren når finanserne er til det. Jeg er selv til DENON, men tror på at vi er så forskellige så at lytte til de enkelte forstærkere er at foretrække. NAD synes jeg lyder kanon godt til musik. |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Vil du køre din stereo lyd digitalt i stedet for analogt via phono-kabler? Jeg har selv arbejdet i Hifiklubben (gør det ikke mere, så har ingen interesse i at "sælge" noget mere end andet) Omkring NAD og Denon, så er det min opfattelse at NAD er klart bedst til musik men Denon er bedre til surround. Hvis du søger en maskine som kan begge og med rigelig kræfter og kvalitet, så ville jeg nok hoppe på NAD'en.. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Det med 2 seperate apperater, var jeg nok med på i forvejen. Men du mener altså at det er bedre at overføre CD lyden analogt end digitalt? Den maskine jeg søger skal 'selvfølgelig' klare begge opgaver Stereo/surround. Som jeg opfatter det, er det ved musik lytning, og jeg mener lytning ikke noget med at sætte knald høj AQUA på mens man støvsuger, at neuancerne i lyden for alvor træder frem, mere end ved surround. Er det rigtig opfattet? |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |