recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsinkelse af lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsinkelse af lyd ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsinkelse af lyd ?
    Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 12:20

Hej.

Jeg har et lille problem. siden jeg købte en ny reciver samt fik surround, og hvor selectoren og DVD afspilleren er forbundet med coixal kabler ( til reciveren), er der kommet en lille forsinkelse af lyden, den er ikke særlig stor men den er der, og når man først ligger mærker til det, er det skide træls.

Man kan specielt se det, når man ser personer der snakker, dvs "munden" følger ikke rigtig med lyden. Men også hvis der bliver affyrret et skud fra en pistol, så går der lige 0,02 sek for det siger bang.

Jeg havde ikke problemet før hven, hvor selectoren samt DVD bare var slået til med Scart, og fik lyden transpoteren den vej.

Er der noget jeg kan gøre ?

Først troede jeg det var fordi jeg manglede en Center højtaler, men den er blevet anskaffet, men problemet var der stadig.

Mvh

Lukasz

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 15:15
På nogle recievere kan du sætte forsinkelsen ned på kanalerne. Hvis du har autokalibreret den, kan det godt være der den er gået gal...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 11:28
Om ikke andet. Kan du prøve at øge afstanden til højtalerene i setuppet på receiveren.

Redigeret af -C5- - 26-Oktober-2007 kl. 11:30
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu