recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD...hvorfor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD...hvorfor?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-DVD...hvorfor?
    Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 19:37

Har søgt lidt på siden, men ikke rigtig fundet svar på mine spørgsmål - håber nogle af jer vil hjælpe med at forklare følgende i "nede på jorden og atekniske" termer  Er lidt handicappet på det område

- Vil jeg kunne se forskel på en HD film i forhold til en dvd på mit Sony 40D3000?

- Skal der specielt udstyr til at få glæde af den bedre lyd? Eller vil mit Philips HTS9800 række?

- Vil et HD-DVD drev sat til Xbox'en være godt nok til at få udbytte - når nu mit andet udstyr er som det er?

Håber der er nogen, som enten kan føje et ønske til min julegaveliste eller gøre plads til andre ønsker

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 19:50

Forskellen på DVD og Blu-Ray/HDDVD, er som forskellen mellem Video og DVD. For at få fuldt udbytte af de nye lydformater, skal der benyttes udstyr der understøtter det. Jeg ved ikke om der kan fås externe drev til X-Box.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 20:33

Jo, der findes et HD-drev til Xbox'en, men er mit tv godt nok? Er mit anlæg godt nok?

Der er jo ikke meget fornøjelse ved at investere 1500 kroner for så at finde ud af, at man lige mangler at bruge 10000 på nyt anlæg, tv eller andet

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 20:40

Du kan se forskel, også på din skærm. Jeg kan se tydelig forskel mellem DVD og Blu-ray på min 32" LCD.

Jeg er usikker på, at du vil kunne afspille HD lyd med det anlæg. Har du et link til specs.?

Redigeret af Iron Man - 11-Oktober-2007 kl. 20:42
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 20:42

Jeg mener at opløsningen på dit panel er 1366x768, som på de fleste andre LCD paneler. Din reciver er ikke kompatibel for gengivelse af de nye lydformater, kun dem som jo også er på SD DVDer. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 20:48
radiomanden hvordan kan du så forklare at nogle blu ray film står dårligere end nogle af mine dvd film, blandt andet swat står dårligere end mange af de dvd film jeg har, og jeg har pioneers nye 8g skærm..
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:00

Det er ikke panelets skyld. 1366x768 er fuldt tilstrækkelig til HD visning. ligesåvel som på Plasma hvor panelet er 1024x 720.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

radiomanden hvordan kan du så forklare at nogle blu ray film står dårligere end nogle af mine dvd film, blandt andet swat står dårligere end mange af de dvd film jeg har, og jeg har pioneers nye 8g skærm..

Hvis en transfer er dårlig, eller filmens "look" i det hele taget bare ikke rigtigt tiltaler dig, så kan højere opløsning ikke få det til at se imponerende ud. En dårlig transfer ser dårlig ud, uanset hvilket format du ser den i, og de bedste DVD'er er gode nok til at se bedre ud end de dårligste HD-transfers. Men hvis du tager samme film på DVD, vil HD-versionen stensikkert se bedre ud.

Man kan sige det sådan, at HD-DVD og Blu-Ray er så høj kvalitet at det ikke er formatet som sådan der sætter grænsen for billedkvaliteten, det kan blive nøjagtigt lige så godt som kvaliteten af overførslen tillader (stort set). HD er ikke et trylleord der får alt til at se godt ud - det giver _mulighed_ for at det kan se godt ud.

En detalje, som jeg vel er nødt til at nævne, er at indstillingen af dit tv direkte kan påvirke hvorvidt du udnytter opløsningen af HD-signaler fuldt ud, og dermed også i hvor høj grad du oplever forskel mellem DVD og HD.

Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:22
Så hvis jeg konkluderer, at jeg får udbytte af billedsignalet med ikke af lydsignalet så er jeg ikke helt forkert på den...?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

- Vil jeg kunne se forskel på en HD film i forhold til en dvd på mit Sony 40D3000?

Hvis vi forudsætter at du ikke har tv'et stående på "dynamisk" eller lignende: Afgjort. Bruges udstyret rigtigt, er det tv rigeligt godt nok til at vise forskellen.

- Skal der specielt udstyr til at få glæde af den bedre lyd? Eller vil mit Philips HTS9800 række?

Hvis jeg må være lidt grov: Dit udstyr er _langtfra_ godt nok til at få fuld glæde af lyden som den ligger på en almindelig DVD. Forbedringen i lydkvaliteten fra DVD til HD-DVD er ikke noget du behøver bryde dit hoved med - det er ikke dér begrænsningen ligger. Du skal opgradere for billedets skyld, hvad lyden angår er det dine højttalere der sætter grænsen (det er det iøvrigt for 95% af brugerne, så det er ikke noget du skal græde snot over...) Omvendt bliver det jo ikke dårligere, blot fordi anlæggets grænse er nået, så det skal ikke holde dig tilbage.

- Vil et HD-DVD drev sat til Xbox'en være godt nok til at få udbytte - når nu mit andet udstyr er som det er?

Absolut. Alt kan blive bedre, men du vil få mere ud af at opgradere dit lydsystem, eller (big surprise) få tv'et kalibreret, end ved at købe en dyrere afspiller.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:30
okay hvordan skal man så indstille det, jeg har brugt avforums freeview settings, hvor jeg selv synes det står mest korrekt, dog synes jeg det ligner man ser igennem et par solbriller hvis du forstår mig ret :p... okay for synes virkelig det var elendigt.. men hvordan ved man om ens tv er indstillet korrekt..
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2007 kl. 21:30

For nu at give dig et kort og kontant svar: Med 1500,- i hånden, er et HD-DVD drev det bedste du kan investere i her og nu. Sæt i værk!

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu