|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() Sendt: 19-Januar-2005 kl. 07:58 |
Som man kan læse af andre indlæg har jeg problemer med min bærbar. Jeg kæmper hårdt for at finde ud af hvad der er i vejen (uden at lukke computeren op, for det har jeg ikke lyst til). Jeg er nemlig ikke meget for at skrotte den, da den kun er 2 år og 3 måneder gammel og stadig up-to-date og på højde ydelsesmæssigt med de bærbare man kan få idag. Nå, men jeg har lagt mærke til, at nogle gange når jeg tænder for den, så i det første vindue, skriver den hvor meget CPU, chekker Ram osv. Nogle gange siger den at CPU'en er 1,90 GHz (Pentium 4), men den burde være 2,53 GHz!! Nogle gange siger den da også, at CPU'en er 2,53 GHz - men den kan åbenbart ikke bestemme sig. Skyldes dette en fejl ved CPU'en? Og i så fald - kan dette være skyld i, at computeren er ustabil - vil ikke altid boote, og hvis den bliver færdig med at boote, så kan maskinen lige pludselig - efter kortere eller længere tid (op til flere timer) - slukke sig selv. Kan der gøres noget ved det? Redigeret af Thorvald |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Scherer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Hej Thorvald, jeg har haft nøjagtig samme problem med min PC'er (godt nok en stationær) den havde en periodisk fejl i CPU'en. CPU'en blev skiftet på garantien og siden har der ikke været nogen problemer med den. Mvh Scherer |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
Hmm. tror ikke det er cpu'en Nærmere bundkortet som ikke kan finde ud af om det skal køre den ved 400 eller 533Mhz på Front side Bussen. Nu har jeg ikke fulgt med i dine andre indlæg men har du prøvet at opdatere bios?? Hvad er ellers problemet med den? Jacob Redigeret af mylle |
|
![]() |
|
Vincent ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Hej Thorvald Havde et lignende problem på min stationære PC for et par måneder siden. Fik efter megen research lokaliseret fejlen til den Ram klods der var indstalleret. Problemet opstod når den blev for varm. Bios hos mig gik også i en form for safemode og skruede ned for hastigheden. Efter nogle at crash'ne. Hvis du ønsker at teste din Ram er et godt program memtest86. Det kan bla. downloades her. http://www.snapfiles.com/get/memtest86.html Udfra dette image skal der dannes en bootable CD som din Notebook skal boote op fra den vil så kører en uhyggelig masse test op imod din Ram. om ikke andet så er det da et forsøg værd,- /Vincent NB Du må snart få den op og kører så fællesindkøbet kan komme videre |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
Vincent - hvordan laver jeg den bootable CD? Den kan ikke være på en diskette, vel? Det var ellers et interessant link, der førte mig videre til http://www.micro2000.co.uk/products/microscope/overview.htm Er der nogen, der har dette program på en CD?? Så vil jeg gerne låne det!! |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Vincent ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Hej Thovald Jeg brugte Nero til at brænde imaget det tager ikke mange sekunder. Umiddelbart burde programmet kunne være på en diskette, men det undersøgte jeg ikke nærmere, søg på google så er der sikkert masser af alternative løsninger til aftestning af Ram hvis du foretrækker dette. Lav evt en ny tråd med emnet. /Vincent
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Thorvald Glemte lige at hvis alt glipper så PB mig lige din adr. så sender jeg dig CD'en /Vincent |
|
![]() |
|
radar ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Memory test programmet findes i en lidt forbedret udgave fra en fransk hjemmeside - både til floppy, USB disk og cdrom.
http://www.memtest.org/#downiso
Med venlig hilsen
radar |
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak, Vincent og radar - det må jeg have afprøvet. En test af harddisken med noget software fra harddisk producenten, tydede på, at der ingen problemer er på harddisken.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Med hensyn til Memtest86+ : Kan testen blive ved med at køre i det uendelige? Jeg satte den igang i aftes ved 7-tiden og den kører stadig (tror jeg, lige nu er jeg på arbejdet). Tilsyneladende finder testen flere 100 millioner errors.... ?? Er der nogen steder en vejledning til programmet? - Så jeg kan se hvordan man skal tolke programmet og hvornår det er færdigt med at teste osv.... |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Thorvald Hvis den rapporterer fejl, må man jo formode at det er fordi der også er fejl på Rammen. Det var tilfældet med min PC. Jeg købte ny RAM og efter jeg indstalleret dette viste memtest86 ingen fejl og mit system har siden kørt stabilt. Mit foreslag er en udskiftning af Rammen NB.Mht. til vejledning må du tage google til hjælp. Når testen har kørt et par timer har den været igennem samtlige testcases mange gange "programmet kører uendeligt" så du kan blot afbryde det. /Vincent Redigeret af Vincent |
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Hej Torvald. Prøv evt. kun at have en af ram blokkene i af gangen, og så prøv om den bryder ned. Hvis den gør det, sæt den anden ram-blok i og så prøv igen, på den måde lokalisered jeg hvilken af dem der var dårlig. Rammene på mange bærbar sider jo let tilgængelig, så det tager jo ikke lang tid for at prøve det. |
|
PV
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |