|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() Sendt: 16-August-2007 kl. 15:25 |
Jeg har et aldrende stereo med bl.a. cd afspiller men kunne godt tænke mig at kunne koble en billig mp3 afspiller til gennem aux/linjeindgang.
Jeg har kigget lidt på hvad der findes men kan se at f.eks Yamada "kun" har coax og optisk udgang som mit gamle stereo nok ikke kan matche. Kvaliteten bliver vel ikke for god hvis jeg kører hovedtelefonudgangen ind i forstærkerens linjeindgang - hvis det overhovedet kan lade sig gøre? Har jeg overhovedet nogen muligheder eller er det bare at købe helt nyt gear? |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Selvfølgelig kan du da bruge Headset udgangen, du skal bare skrue helt op for den, så svarer det til en Line Out. Husk at slå e.v.t EQ fra eller indstille til Flat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
Til ære for nye læsere gentager jeg lige min forespørgsel. I denne verden med alverdens Hi-Fi grej mm. må der da kunne fremskaffes en separat CD/MP3 afspiller der ikke koster en bondegård. |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Du skriver yamada, men linker til en yamaha. Den pågældende spille har analoge lydudgange iflg. manualen, så dem kan du bare bruge
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Du linker til en "stor" afspiller fra Yamaha. Er det i dette segment du ønsker referencer fra eller kan det "I denne verden med alverdens Hi-Fi grej mm." være en bærbar model, som mp3 formatet jo nok efterhånden er mest kendt for? Der findes tusindvis af produkter, fra kr. 200 og op, så ja "I denne verden med alverdens Hi-Fi grej mm. må der da kunne fremskaffes en separat CD/MP3 afspiller der ikke koster en bondegård". Der er meget at vælge blandt, både stort og småt, lækkert og lummert, billigt og dyrt, godt og skidt - men hva er preferencen og hva er "ikke en bondegård" så vi har lidt at gå efter??? Et tjek på hifipriser.dk/mp3 afspillere/max. 1.000 kr./alle producenter gav 234 resultater Redigeret af zaboom - 04-September-2007 kl. 13:23 |
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
|
![]() |
|
![]() |
Beklager jeg kom til at skrive Yamada i stedet for Yamaha og hvis jeg har udtrykt mig uklart. Men det jeg søger er ikke en bærbar, men en stationær CD afspiller der kan afspille CD'er med MP3 på og kan plugges i mit stereo.
Når man i lange tider har kunnet købe en DVDafspiller for 5-600,- undrer det mig at det samme ikke gør sig gældende for en stationær CD/mp3 afspiller. Jeg kunne da godt købe denne JVC og bruge den som nævnt, men jeg har hørt at lydkvaliteten ikke er i top hvis man afspiller musikCD i en DVDafspiller. Redigeret af MortenBby - 04-September-2007 kl. 14:16 |
|
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Hvis du skal have billig, billig, billig mp3 afspiller, kan du evt. bare købe et kabel til at sætte imellem stereoanlæget og din Sony 710(se ud til at du har en sådan). Mener den kan afspille mp3 fra CD.
|
|
PV
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er jeg klar over og jeg har prøvet at sætte en cd med MP3 musik på men det lød ikke videre godt; derfor ville jeg helst have en egentlig CDafspiller og tror stadig på en sådan kan fås for under 1000,- |
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Hvorfor skulle MP3-filer nu lyde godt?? Ellers er jeg lidt forvirret, hvad er der galt med den du linker til? Altså yamahaen? |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har hørt MP3 musik på et rimeligt stereo som lød vældig godt, så jeg tror men skal langt op i High-end klassen (+20.000,-) før de falder igennem.
Yamahaen koster lidt vel meget i forhold til mit gamle stereo og så kan det kun købes gennem Pixmania som jeg ikke gider handle med. Desuden er det sølv - det skal helst være sort. Redigeret af MortenBby - 05-September-2007 kl. 11:16 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |