|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bronsztejn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 27-August-2007 kl. 16:18 |
Hej, Jeg har købt et dejligt pana px70, og det vil jeg nu forbinde med min bærbare Dell M65. Jeg har ikke HDMI ud på min bærbare, og er derfor ret sikker på at plasma tv og fladskærm skal forbindes vha. et VGA-kabel. Det jeg vil spørge om er om det skal være et VGA, et SVGA eller et XVGA kabel?? Er der begrænsninger forbundet med valget af en type, fremfor en anden, eller? På forhånd tak for hjælpen! Jeg bør måske tilføje at jeg primært forventer at se film via computeren. Redigeret af bronsztejn - 27-August-2007 kl. 16:19 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg ved hvad et VGA kabel er, men hvad er et SVGA eller XVGA kabel?
Redigeret af JesperLund - 27-August-2007 kl. 16:59 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Hvad med et UXGA-kabel, nu vi er i gang...! Nå, men brug et fornuftigt VGA-kabel... |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
De forskellige S,X, U, W er vga teknologier, som bruges til at betegne hvilken opløsning en skærm bruger. Det ses typisk på bærbare hvad de forskellige hedder og hvor store opløsningerne er. Du skal selvfølgelig bare bruge et godt VGA Kabel, så er det kun tv'et der sætter grænserne. Redigeret af Kenzo85 - 28-August-2007 kl. 08:18 |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvilket grafikkort du har, men eksperimenter lidt med opløsning, prøv både 1024x768 og 1280x720.
Lidt overraskende gav 1280x720 det bedste billede på mit LG tv. Måske fordi kilden så præcis er 720p@50 Hz. |
|
![]() |
|
bronsztejn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Tak for alle svarene så langt - desværre har jeg ikke rigtig forstået om jeg skal købe et xvga, for at få den optimale billede overførsel mellem min computer og mit plasma-tv - eller om det bare skal være et vga-kabel i rigtig god kvalitet??
|
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Kablet hedder altid et VGA kabel.
Bogstaverne foran betegner hvilken opløsning et display er skabt til, og har intet med kablet at gøre. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Du kan også køre DVI>HDMI.
|
|
![]() |
|
![]() |
Endnu engang, mange tak for svarene. Maggerholm: Tak - det havde jeg forstået - mit spørgsmål er hvilken type jeg bør købe til mit setup...? Simon R: Jeg har desværre ikke DVI udgang på min bærbare... |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Der er ikke forskellige kabler der hedder VGA, SVGA eller et XVGA kabel De hedder alle kun et VGA kabel. Der er kun en type kabel - nemlig et VGA kabel - og det er denne type du skal købe til dit setup |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
hmmm.... Nu bestiller jeg et kvalitets vga-kabel, men jeg har sku stadig ikke fattet hvornår man så skal bruge et svga eller xvga kabel.
og jeg er drøn nysgerrig ;-) |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Prøv nu og hør, der er ikke noget der hedder et XVGA-kabel! VGA-kablet kan overføre flere forskellige ting, herunder EGA, VGA, SVGA, XVGA og mange andre eksotiske navne. Sådan er det bare ![]() Prøv at kigge her for en forklaring Redigeret af pilehave - 29-August-2007 kl. 10:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |