recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung M86/M87 vs. M91
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung M86/M87 vs. M91

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars888 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2007
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung M86/M87 vs. M91
    Sendt: 27-August-2007 kl. 18:45

Hej

Står foran at skulle investere i et nyt TV til stuen og har kigget og kigget. Er nu kommet frem til og har forelsket mig i Samsung M86/M87 og M91. Men så er mit problem, hvad skal jeg vælge?

Derfor henvender jeg mig til Jer, eksperterne/ejerne for at få nogen input mv. – dvs. alt hvad I kan oplyse af erfaringer, råd mv. ville jeg sætte stor pris på (også links, anmeldelser mv.)

Det drejer sig altså om disse 2 skærme:

Samsung M86/M87 (37’’ eller 40’’)

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m87bd.asp

Samsung M91 (40’’)

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m91b.asp

TV’et skal først og fremmest bruges til almindelig TV og film-kigning samt lidt gaming (dog ikke i højsæde). Der er nogen åbenlyse fordele og ulemper ved begge fjernsyn bl.a. manglen af fuld HD ved M91 som til gengæld har 100 Hz og Back-light. Men det gør heller ikke valget meget nemmere…

Jeg har været forbi Samsung shoppen i Illum på Strøget i Kbh. og snakke med en sælger. Han sagde at hvis han personligt skulle vælge, ville han tage M91, da billedkvaliteten var klart bedre og der er var andre væsentlige fordele (prisen er ca. den samme i dag for de to 40’’) – det skal lige siges at de ikke solgte M91 i butikken, men kun havde M86/M87, så hvis jeg kunne finde den billigt på nettet, var der i hans verden ingen tvivl om det var M91 jeg skulle købe…

Dette overbeviste mig dog ikke helt, så håber der er nogen der kan hjælpe med et godt råd til hvad jeg skal vælge.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 18:53

Selvom Samsung har strammet sig mere an mht. deres 100 Hz teknologi, så er de stadig ikke oppe og tangere Sonys præstationer. Du bør ikke prioritere denne funktion for højt.

M86 er anmeldt på flatpanels.dk  - husk på at hvis du sidder for langt fra skærmen så mister du fordelen ved fullHD. Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from =&

Har du afskrevet plasma-TV? I dette prisleje kan Panasonic PZ700 pludselig også lege med og jeg ville til enhver tid foretrække den model frem for de 2 du nævner her.

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lars888 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 19:08

Hej Yakken

Tak for et hurtigt svar - lige læst testen - synes ikke lige at det afklarer noget, den klarer sig jo godt og samtidig er der noget nye problemer som f.eks. genskær i Super Clear panelet  Så igen, hvis 100 Hz er "lige meget" og Full HD måske heller ikke er noget at gå efter (har vel ca. 4 meter til TV'et fra sofaen) så er jeg ikke meget længere...

Umiddelbart havde jeg faktisk fravalgt Plasma men har du selv erfaringer med PZ700 eller er der andet der taler for at du ville vælge dette til hver en tid frem for Samsungs skærme?

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 19:20

Vores egen test af TV'et er yderst positiv. Du finder den her (godt nok for 50"):
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1187260867&archive=&start_from =&

Da du selv nævner TV-kiggeri som en af de primære kilder, så er plasma bestemt værd at kigge nærmere på. Da plasma i opbygning har arvet de tilgivende egenskaber fra CRT og den veldefinerede opløsning fra TFT-teknikken, så er denne teknologi meget velegnet til både analoge kilder og HD materiale. Jeg er ikke selv i tvivl om hvor pengene skulle placeres hvis jeg skulle købe TV i dag.

Til top
Lars888 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 19:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 19:37

Ja, det er 42" versionen jeg tænker på (42PZ700):
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384302

Den fås ikke i 37", men hvis det alligevel ikke skal være fullHD så er deres PV70/PX70 jo også et bud. Til en noget lavere pris. Designet er dog ikke helt det samme.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu