|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() Sendt: 26-August-2007 kl. 20:22 |
Jeg skal have en Panasonic Plasma skærm, det ved jeg Jeg ved også at en 720p skærm vil være fint, så jeg vil ikke ofre for at købe PZ serien. Så valget står mellem 42" PX700 eller 50" PX700, og det er her problemet opstår, for det ikke så meget størrelsen der er problemet men opløsningen, for 42" tommer er alt rigeligt til mig, men 42" PX700 har kun opløsningen 1024 x 768 pixels som ikke er (som jeg har forstået det) 720p, mens 50" PX700 har opløsningen 1366 x 768 som er 720p. men har det nogen betydning er det vigtigt, for prisforskellen på disse to skærme er rimelig stor så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det betyder for, har det en betydning eller er det ligegyldigt. Hvis nogen har nogen inputs vil jeg være meget glad, for jeg står og skal til at bestemme mig, og jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af det må jeg indrømme. Mvh. Fanner |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Fanner - du har "almindelig HD opløsning" i begge størrelser uanset de nævnte opløsninger. Hvis pris/plads ikke spiller nogen stor rolle for dig vil jeg helt afgjort vælge 50´. Det er næsten mere reglen end undtagelsen, at man bagefter fortryder at man ikke tog et større tv. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1429 |
![]() |
Mit 42PX70 her en opløsning på 1024*768, og jeg regner også med at det også gælder PX700. Det er 37" udgaven der har en opløsning på 1024*720. Vil dog sige, at hvis du er i tvivl om du skal have et 42" eller 50" så tag 50" |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Fanner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
Hej. Plads er ikke det store problem, men det er prisen desværre, det er ikke fordi jeg ikke vil betale lidt mere, men forskellen er næsten latterlig stor. 42" PX700 koster ca 13000 stort set alle steder, mens 50" PX700 koster fra ca 22500 til 25000 afhængig af hvor man kigger, det er altså en prisforskel på omkring 10000, det synes jeg er meget for 8" ekstra, ihvertfald hvis man ser på forskellen på 37" PX70 og 42" PX70. Men måske er det bare mig, men for 22500 kan jeg finde en Pioneer 428XD som jo skulle være endnu bedre, så det forvirrer helt vildt, den har samme opløsning som 42" PX700, men tilgengæld 24p som jo også skulle være smart. Hvad gør man, hvad gør man. Hvis det ikke betyder noget med opløsningen, regner jeg med at tage 42" PX700, som var mit oprindelige valg, inden jeg begik den fejl at tjekke op tingene |
|
![]() |
|
peternissen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Fanner, Hvad får dig til at vælge PX700 fremfor PX70? PX70 fås til 16K. Samsung kan også være et reelt alternativ. De er ikke så meget nævnt her, men når man spørger til dem, er der generelt gode svar. Nogen mener de overgår Panasonic, og 50" fås ned til 14.500 (Q91).
|
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til at jeg vil vælge PX700 serien er at jeg dels synes den er pænere med sølvstriben og så også er der for ikke alverden ekstra er lidt bedre lyd, og for at jeg ikke skal blive overfaldet af lydfanatister, så har jeg ikke surround eller andet tilsluttet, og det har jeg tænkt mig skal forblive sådan, og jaja, jeg ved godt det er den halve oplevelse og jeg snyder mig selv og blablabla
![]() men jeg ved godt der ikke er den store forskel, desuden er der et par ekstra tilslutningsmuligheder, blandt andet i fronten, hvor der er SD-slot. Angående Samsung, så har ikke de bedste erfaringer med dem, så det bliver ikke aktuelt, det er Panasonic jeg må ha ![]() Men back to the point, der er altså ikke nogen praktisk forskel på de 2 skærmes opløsninger, der vil ikke være nogen forskel når man kigger på dem, eller problemer med at se Blue-ray på PS3 eller DVD eller noget jeg ikke lige har tænkt over. |
|
![]() |
|
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() |
hvis du køber 50" og sidder fortrinsvis tæt på skærmen (ca. 2 meter), så skulle full hd gøre en forskel.. så er der self. det om du har noget materiale som er i full hd - ellers gør det jo ikke så meget :p
nævner det fordi at PZ70E i 50" skulle ligge på omkring 20500,- i danmark, som er billigere end PX700 som du nævner.. går selv og er usikker på hvad jeg skal købe.. mest pga. som du selv siger, prisforskellen fra 42-50 er MeGeT stor |
|
![]() |
|
-MTM- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Så vidt jeg lige kan se, kan der være to sider af dit spørgsmål. Det ene er om du kan se forskel på de to opløsninger. Mit bedste bud vil være nej - tror næppe du lægger mærke til de ekstra pixel 50-tommeren har på den ene led.
Et andet problem der evt. kunne være er, hvis du fx skal slutte den til en computer. Så kan den lidt skæve opløsning på 42-tommeren måske være et problem - det må du høre mere om, hos dem der rent faktisk har prøvet at slutte den til en computer :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Tak for de mange svar, det er dejligt lige at få lidt info herinde, så jeg vælger 42" PX700, det med PC bliver ikke et problem, den skal nemlig ikke bruges til at slutte sammen med en PC. |
|
![]() |
|
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Glem heller ikke at PX700 har både PIP/PAP og PAT, hvor PZ70 kun har PAT. Desuden læser man at Panasonics HD ready tv'er er marginalt mere lysstærke end deres Full HD tv'er. Jeg ville selv have valgt et 50PX700, hvis ikke det lige var fordi jeg valgte et Pio 508XD
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej, var ude idag og kigge mig lidt rundt, og løb ind i et hvad jeg opfatter som et OK tilbud, jeg fik tilbudt et 42" PZ700 inklusiv fod (det skal ikke hænges op) for 16800,- det synes jeg virker som et godt tilbud i en fysisk butik.
De har det godt nok ikke på lager endnu, men forventer levering medio September, så nu har bestilt det, dog uden at betale noget "up front" så jeg kan springe fra hvis leveringstiden skrider helt vildt. Men det er jo så det samme som PX700 men bare med Full HD så det er vel så optimalt som det kan være. Sig straks tillykke til mig ![]() Så nu skal jeg så have en fladskærm, og modsat de fleste andre herinde er jeg ligeglad med lyd, og vil endda have det stående på fod, så nu må vi se om jeg bliver banned ![]() ![]() |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej Fanner MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |