Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PeterG
Junior bruger
Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
|
Emne: Pioneer 428XD og alm. TV signal Sendt: 25-August-2007 kl. 20:36 |
Jeg er meget tæt på, at købe en 428XD'er. I dag var jeg smut forbi Fona - for at se dens lillesøster 4280XA i aktion. Det var helt klart, at Pio'en præsenterede farver og kontrast overlegent bedre end de Sony og Samsung LCD modeller den stod ved siden af. Dog synes billedet en anelse uskap på Pio'en - især i forhold til en 50" Sony, hvor billedet nærmest var FOR skarpt og kantet i konturene.
Jeg skiftede til alm. antenne signal (tilsluttet Stofa fællesantenne) og til min store fortrydelse - viste Pio'en et relativt dårligt billede. Især når kameraet panorede frem og tilbage - viste skærmen et temmeligt sløret billede 
Kan det være rigtig, at billedekvaliteten fra den analoge tuner er dårlig?
Hvad er jeres erfaringer med alm. TV på Pio 428/508?
På forhånd tak
Peter
"May the Plasma be with you!"
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40629
|
Sendt: 25-August-2007 kl. 20:43 |
Et Analogt signal fra et kabelanlæg er ikke altid noget at klappe i hænderne over. brug et Digitalt signal, så skal du bare se hvor godt det er, Analogt skal man ikke bruge.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 25-August-2007 kl. 20:49 |
Hej PeterG, nej jeg må sige det på den måde, at mit analoge tv-signal fra TDC giver et rigtigt udemærket billede på mit Pio 428XD.
Billedekvaliteten kan dog ikke hamle op med et signal via min HD Selector og en HDMI forbindelse. Men som Radiomanden gør opmærksom på, så kan du have langt større glæde af tv´ets indbyggede digitale tuner, hvis du altså ikke har adgang til f.eks. en selector
Edit: Jeg kom til at tænke på, at jeg da også var forbi Fona i går ved Østerport Station, bare for at grine af deres elendige kompetencer og deres priser. Jeg så her et 508XD, og nej det billede kan du slet ikke regne med
Redigeret af Hother - 25-August-2007 kl. 21:33
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
jonasag
Bruger
Oprettet: 22-August-2007
Point: 86
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 05:45 |
Hother, er lige nødt til at sige mht. Fona... Jeg var inde og kigge på 428XA'eren her i fredags i Fona på Vesterbrogade. Første sælger vidste ikke mere end jeg gjorde, og efter han havde snakket lidt sagde jeg, at jeg lige kiggede lidt videre. Jeg måtte have kigget MEGET interesseret på Pio'en, for der kom endnu en sælger hen og begyndte at forklare. Og jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det - men det er den bedste service og betjening jeg NOGENSINDE har fået i NOGEN som helst forretning. Fik simpelthen svar på alle mine spørgsmål på en helt nem og logisk måde.
Da jeg kom ud var jeg helt rystet, og er det stadig... Thumbs up, Fona på Vesterbrogade - det kan være I har et køb snart 
Og undskyld for hijack... er stadig bare rystet...
Tilbage til topic. Jeg synes faktisk også at det analoge signal er elendigt på de fjernsyn, man ser i forretningerne. Jeg kommer også direkte fra CRT fjernsyn til denne 428'er. De undskylder det alle med, at signalet bliver smidt ud på 32 fjernsyn og dermed forvringet plus at det analoge signal kan være forskelligt fra adresse til adresse (siger de i TapeConnection - ved ikke om det er rigtigt).
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 06:47 |
jonasag skrev:
Hother, er lige nødt til at sige mht. Fona... Jeg var
inde og kigge på 428XA'eren her i fredags i Fona på Vesterbrogade.
Første sælger vidste ikke mere end jeg gjorde, og efter han havde snakket
lidt sagde jeg, at jeg lige kiggede lidt videre. Jeg måtte have kigget
MEGET interesseret på Pio'en, for der kom endnu en sælger hen og
begyndte at forklare. Og jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det - men
det er den bedste service og betjening jeg NOGENSINDE har fået i NOGEN
som helst forretning. Fik simpelthen svar på alle mine spørgsmål på en
helt nem og logisk måde.
Da jeg kom ud var jeg helt rystet, og er det stadig... Thumbs up, Fona
på Vesterbrogade - det kan være I har et køb snart 
Og undskyld for hijack... er stadig bare rystet...
Tilbage til topic. Jeg synes faktisk også at det analoge signal er
elendigt på de fjernsyn, man ser i forretningerne. Jeg kommer også
direkte fra CRT fjernsyn til denne 428'er. De undskylder det alle med, at
signalet bliver smidt ud på 32 fjernsyn og dermed forvringet plus at det
analoge signal kan være forskelligt fra adresse til adresse (siger de i
TapeConnection - ved ikke om det er rigtigt). |
Hvad er prisen på 4280xa i Fona?
|
 |
saksuk
Bruger
Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 136
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 07:21 |
19999 kr
|
 |
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 08:43 |
saksuk skrev:
19999 kr |
Det er en ok pris, er det på tilbud eller en speciel price for you?
|
 |
OleA
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 09:18 |
Den er i ugens reklame-katalog til den pris, så det må være for alle.
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 09:23 |
Hej Jonas - jamen jeg kan da kun glæde mig over når Fona kan yde en god service. Jeg har nemlig aldrig oplevet det. Og prisen er helt okay
Edit: Bendix det undre mig med dit genskin. Mit Pio er placeret umiddelbart ved siden af et stort 3 sprosset vindue på 3. sal. Jeg har altså masser af lys. Bevares der kan være dage hvor jeg kan se meget genskin. Men normalt har jeg kun genskin fra den blanke panelramme.
Tja måske er det fordi at jeg kommer fra et Pana PV71F, hvor der ikke var anti-glare. Og du kommer fra et LCD-Tv såvidt jeg husker. Vort sammenligningsgrundlag er derfor lidt forskelligt
Redigeret af Hother - 26-August-2007 kl. 09:54
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
saksuk
Bruger
Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 136
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 11:47 |
Bendix skrev:
saksuk skrev:
19999 kr |
Det er en ok pris, er det på tilbud eller en speciel price for you? |
Mener faktisk det er normalprisen - da jeg var inde og se på den, stod der 19999 kr på skiltet. Og det var et normalt prisskilt - ikke et tilbudsskilt
|
 |
jonasag
Bruger
Oprettet: 22-August-2007
Point: 86
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 14:26 |
Jeg er også ret sikker på, at det er deres normalpris. Har været i flere forskellige forretninger og set det til den pris uden at der har stået tilbud, eller at jeg har fået at vide, at det har været et specielt tilbud.
Så det er jo ganske udemærket for et ikke-parallelimporteret Pioneer 
|
 |
RMB4Y
Bruger
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 173
|
Sendt: 26-August-2007 kl. 20:50 |
Hej Hother Nu har du været den lykkelige ejer af en 428XD et stykke tid. må jeg spørge hvorfor du valgte 428 og ikke 508 pris afstand eller andet ??
Hvorfor jeg spørger er fordi jeg er meget i tvivl selv, det jeg er i tvivl om er afstanden, som for mit vedkommende er 3,4 meter bliver 508 måske for stort
Hvorlangt væk sidder du og bliver dit næste TV 50"
Høre meget om at man vender sig hurtig til størrelsen og ønsker større
|
 |