recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 428 - de forskellige modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 428 - de forskellige modeller

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 428 - de forskellige modeller
    Sendt: 24-August-2007 kl. 13:31

Hej alle,

Jeg står og er tæt på at købe Pioneer 4280XA, som jeg har set i Fona til 20.000 kr. inkl. fod. Jeg har prøvet at sammenligne de forskellige 428 modeller inde på Pioneer's hjemmeside. Jeg kan sådan set godt se forskellen i tekst, men ikke hvad det betyder i praksis, så jeg håber I kan hjælpe mig lidt.

4280XA har i forhold til 428XD IKKE:

• DVB-T tuner (jeg har kabeltv og køber også en HD selector, så det regner jeg ikke med, vil være nødvendigt alligevel, eller???)
  • 1 x subwoofer out (jeg har ikke behov for subwoofer foreløbig og hvis jeg får lyst til at bruge det med tiden, kan jeg vel slå et surround sound anlæg med subwoofer til?)
  • Intelligent Brightness Control
  • ISF Calibration Ready
  • Multiscreen Options
  • Electronic Program Guide
  • 1 x CI slot
  • 1 x USB host

Kan nogle give mig en forklaring på, hvad de sidste 6 punkter er og om jeg har ret i de to første punkters antagelser?

Er nok nødt til at finde ud af, hvad dette betyder inden jeg smider 20k efter 4280XA'eren eller om det er værd at give nogle tusinde ekstra for disse ting...

Mvh Jonas

Redigeret af jonasag - 24-August-2007 kl. 13:37
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:49

Hej Jonas,

Altså det meste af det kan jeg jo svare på:

1. DVB-T har du ikke behov for, da du har kabel TV
  2. Superwoofer er som du er inde på en tilslutningsmulighed til et surround
  3. Intelligent Brightness er system der justere billedet i forhold til omgivelsernes lys - jeg har selv slået det fra
  4. Multiscreen - tja jeg kan f.eks. se både det aktuelle billede fra en tv-kanal, samt tekst tv fra denne kanal
  5. Eletronic program guide (EPG), den forsvinder i og med du ikke har DVB-T
  6. CI slot er en tilslutningsmulighed på linie med dit smart card fra TDC. Så vidt jeg ved kan denne tilslutning pt. ikke benyttes i DK
  7. USB - ja den kan du komme til at savne, for her kan du f.eks. vise billede filer fra en USB stick-

Men alt andet lige er "manglerne jo bestemt til at leve med - eller??

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:58

Hej Hother,

Tak for svaret. Mht DVB-T så får jeg kabel-tv fra Parknet, som udsender det digitale signal på DR1, DR2, TV2 og DR1 (http://parknet.dk/tv/digitaltv.htm)

Men det kan jeg vel tolke via min HD selector?

Får du brugt din Electronic Program Guide? Og vil da mene, at multiscreen-funktionen er ret lækker, men de to ting er nok ikke flere tusinde kr mere værd... :)

Så det eneste, jeg bekymrer mig om er det med DVB-T og digital tv. Jeg går stærkt ud fra, at jeg kan se digitalt tv, når jeg får mit tv leveret fra Parknet og jeg har en HD selector box?

Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 15:04
Jeg glemte lige at der også mangler 1 x optical output. Hvad er dette?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 15:09
Optisk udgang er til digital lyd. Da der ingen digital tuner og dermed ingen digital lyd at hive ud fra XA'erne er, så er det også ubrugeligt alligevel.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 15:11

CI (Common Interface) og EPG hænger sammen med DVB-T tuneren, og du vil have begge inkluderet i din HD-Selector (som er en DVB-C tuner). En HD-selector kommer også med det CAM modul som skal bruges til at dekode signaler fra TDC - den ville du skulle købe ved bare at have CI'et (og den koster ca. 1000 kr., men da der alligevel ikke bliver sendt dekodede signaler til DVB-T kan det pt. være ligemeget).

Hother: er du sikker på at multiscreen er det samme som "text-in-picture"??

ISF Calibration ready er vel bare ekstra muligheder for ISF kalibrerings folk til at lave nogle valg. Men ifølge Otto, burde man alligevel godt kunne kalibrere de pioneer modeller der ikke har ISF menu.

Men jonasag, som jeg ser det vil du kun miste Intelligent Brightness Control (som Hother f.eks. ikke bruger - jeg ved dog ikke hvor værdifuld den kan være), Multiscreen Options (som jeg ikke er sikker på hvad er), og USB host (hvor ofte har du brug for at tilslutte en USB enhed til dit TV??).

Disse ting mener jeg godt man kan undvære hvis man vil spare de ca. 3.000 der pt. er i forskel (eller tager jeg fejl mht. prisen??). Dog ved jeg ikke selv om der er andre forskelle end de nævnte.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 15:15
Selvfølgelig er det muligt at kalibrere TV uden decideret ISF-menu, da det kun er en håndfuld TV der har en sådan, og det i teorien er muligt at kalibrere ALLE TV! ISF-menuen tages i øvrigt ikke i brug ved professionel kalibrering af et Pioneer TV udstyret med en sådan.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 15:23
Betyder en ISF menu ikke blot at en bruger som mener at have evnerne til det, kan tilgå en udvidet ISF menu uden at skulle gå i servicemenuen - men en ISF kalibratør som Otto kalibrerer i Servicemenuen (hvilket er grunden til at alle skærme kan ISF kalibreres) ?

Forskellen er vel blot 2 forskellige steder at gøre det, og om den almindelige bruger har adgang til det.

??

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 16:41

Hej spawn - jamen jeg mener at du har ret. Den almindelige bruger har adgang til en bred vifte af indstillingsmuligheder på billedsiden, via de almindelige brugermenuer.

Der er ikke adgang til nogen ISF-menu for den almindelige bruger.

Jeg mener helt afgjort at en ISF kalibrering også foregår, i det mindste i visse sammenhænge fra servicemenuen. Sidstnævnte menu får man kun adgang til via forskellige krumspring 

Redigeret af Hother - 24-August-2007 kl. 16:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 17:32
Problemet med ISF-menuen er at den stadigvæk automatisk slår Pure Cinema fra. Så forsvinder en af de helt store gevinster ved at have Pioneer lige pludselig, og det er altså ikke så smart...
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Problemet med ISF-menuen er at den stadigvæk
automatisk slår Pure Cinema fra. Så forsvinder en af de helt store gevinster
ved at have Pioneer lige pludselig, og det er altså ikke så smart...

Hvad er det egentlig som Pure cinema gør?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 10:09

Hej Bendix det er 24 fps der er forskellen ved Pure-cinema.

Har du fået installeret dit nye "pragtalter"

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu