Hejsa. Jeg skal have et højttaler sæt til vores lille stue/TV arrangement.
Jeg har længe overvejet at købe Logitech's Z5450 sæt, pga. Surround, deres kontrol enhed og de trådløse højttalere. Men jeg er gået lidt væk fra Surround igen, vores sofa står op af væggen, og derfor vil højttalerne hænge lige over hovedet på os, derudover har jeg også hørt at der kan være problemer med signalforstyrrelser hvis man anvender wifi.
Så, Stereo er nok det rigtige valg for os, det fylder mindre, giver okay lyd, og få af vores maskiner ville udnytte rigtig surround alligevel.
Jeg har et fladskærms tv med forfærtelige højttalere, mit spørgsmål er nu følgende:
Hvilke højttalere skal jeg købe hvis de skal opfylde følgende krav:
a). De skal selvfølgelig spille godt, gerne med subwoofer hvis det gør lyden bedre, men det er ikke et krav. Vi er ikke lyd fanatikere.
b). Der skal være mulighed for at tilslutte de forskellige maskiner jeg har, her kan nævnes: Xbox 360, Wii/PS2, DVD afspiller, Laptop.
c). De skal ikke fylde for meget, og være "pæne" (Wife factor) skal kunne stå på et mindre tv møbel. Subwooferens størrelse må også gerne være beskeden.
Det primære problem ligenu, hvilket afholder mig fra blot at finde nogle anmeldelser og købe noget er at jeg er i tvivl om hvad jeg har behov for af tilkoblingsmuligheder.
Hvad skal jeg præcist bruge, skal mine maskiner tilkobles direkte, eller via fjernsynet og så hovedtelefons udgangen til høttaler sættet? Taber jeg meget kvalitet ved blot at anvende den sidste mulighed? For det er langt det nemmeste.
Tak for tiden.
Keller