|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
lillebrors ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 21-August-2007 kl. 21:39 |
Hej forum
Jeg står over for et valg. Skal nemlig ha en fladskærm, men som jeg har læst her på forumet er mit valg faldet på en plasma skærm, da jeg mest ser almindeligt kabal tv og ikke ser bluray film. Men jeg står over for valget mellem en panasonic TH 42PX70 eller Pioneer PDP 427XD, da jeg har læst at begge mærker er blevet rost meget her på siden. Men hvilken skærm vil i mene giver bedste billede? |
|
Hilsen Steffen
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12499 |
![]() |
Pioneer. De nye fra Pioneer er dog endnu bedre.
I øvrigt vil et plasma TV som de her nævnte give et bedre billede end f.eks. et 'Full HD' LCD TV, også ved Blu-ray visning, så du er helt sikkert på rette spor... Redigeret af Naiera - 21-August-2007 kl. 21:52 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej lillebrors - og velkommen til Jeg har haft et Pana TH-42PV71F (uden digital tuner). Jeg kan kun sige at det på alle måder er et et super godt tv. Du får et virkeligt godt TV, og prisen for dette billede er rimeligt. Samtidig er jeg blevet ejer af det nye Pio 428XD. Og jeg må sige, at dette er et fremragende tv, men samtidig skal der virkelig arbejdes på dette TV med indstillingerne for at få et billede der bare matcher mit gamle Pana. Pio 427 har tilgengæld haft problemer med slanger og andet godt. Om disse problemer stadig er gældende ved jeg ikke. Det er et svært valg, men hvis jeg skulle vælge at være på den sikre side, og samtidig sikre mig et rigtigt godt billede, så ville jeg vælge et Panasonic Held og lykke med valget. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej lillebrors , jeg har selv et PX70 og synes selv at det er et godt tv , så det vil jeg gerne anbefale... Som Hother skriver har der været problemer med PIONEER , du kan evt læse lidt her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1 Da de to tv koster ca det samme ja så er det et svært valg , du kan evt finde en butik der har begge stående og checke dem ud der.. MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
lillebrors ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak for nogle gode brugbare svar :) Hurtigt endda! Jeg tror valget ender med at falde på panasonic tv'et. Men det kune være rigtig godt hvis jag kunne komme ud og se de 2 skærme ved siden af hinanden. men hvis jeg skal indstille alverden på skærmen hver gang jeg skal se en film eller skifter kanal for at få et godt billede, så dur det nok ikke til mig :) Har ikke alverden forstand på det, Det kunne jeg selvfølgelig få |
|
Hilsen Steffen
|
|
![]() |
|
Bridge ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() |
Tror ikke der menes, at du skal indstille din skærm hvergang du skifter kanal eller ser en film. Du skal nok bare sørge for at en professionel giver din skærm en såkaldt isf kalibrering. Dvs en justering af skærmen vha måle apparater, der optimerer billedet, så det ikke kan blive bedre. |
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, det giver mere mening
![]() |
|
Hilsen Steffen
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Lillebrors, min påstand er, at du ikke behøver at kalibrerer et Pana. Her på siden kan du finde indstillinger som sikre dig et billede som du bestemt kan være både glad og tilfreds med. Men okay, hvis du ønsker at presse lige det sidste ud af dit Pana, så må du nødvendigvis have en kalibrering. Hvis du i stedet valgte et Pio 427 er jeg slet ikke i tvivl om at det kræver en kalibrering, med mindre at du på nettet kan finde "kalibreringsindstillinger" som jeg har fundet til mit 428XD |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har lige sat og læst nogle sider af det hopgreve linker til, så er jeg blevet lidt nervøs for pioneer skærmen, det tyder på den har nogle problemer.. |
|
Hilsen Steffen
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12499 |
![]() |
Hvis man vil have mest muligt ud af sit TV, så skal det selvfølgelig kalibreres. |
|
![]() |
|
![]() |
Det var vel egentlig også det som jeg skrev Naiera, hvis du altså havde taget den underliggende tekst med. Jeg har set et kalibreret PX70, og helt ærligt, forskellen i billedkvaliteten var til at overskue
![]() |
|
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hother: Hvor længe nåede du egentlig at eje dit Pana.,før det blev "skoddet"? lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |