recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Surround reciver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Surround reciver
    Sendt: 15-August-2007 kl. 13:15
Hej :)

Efter køb af nyt tv og ny dvd-afspiller, står jeg lidt og overvejer at bytte min olding af en forstærker Onkyo TX-SV535 ud. Jeg er bare i stor tvivl om hvad jeg skal købe, nogle siger NAD, nogle Denon og har læst mig frem til at også Onkyo skulle være gode...

Lige pt har jeg ikke det store budget, så skulle jeg købe lige nu, er der ikke mere end et par tusinde kr, og skulle det være, havde jeg kigget på Denon 1507 eller 1907.

Men skulle jeg ud og købe noget nogenlunde ordentligt havde jeg kig på følgende:

Denon AVR-2307, NAD T754 eller Onkyo TX-SR605.

Ved dog ikke hvad der vil være det bedste køb

Den skal bruges både til at levere stereo-lyd i form af musik, samt surround til film og evt. koncerter, med en fordeling på ca. 60% musik og 40% film og koncerter, og hvis der er andre gode bud, skal de ligge i det prisleje som de 3 nævnte forstærkere

Det skal nok også nævnes, at jeg godt kan lide musikken er lidt "dyb og fyldig" og ikke så meget "høj og lys"

Højttalersystemet der skal spilles op, er tilbage fra min forstærkers tid og er vel ved at være en 10 år gamle (2x Sony SS-E312 i front, med en sub mellem dem og forstærkeren, kan ikke huske navnet, en B&W CC3 center og nogle Solid baghøjttalere), så de skal skiftes på et tidspunkt også, men forstærkeren i første omgang

Redigeret af Norre - 15-August-2007 kl. 13:24
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 18:44
Vent lidt, Denon kommer med en ny serie snart - måske den er et kig værd eller også kan du få en fra den gamle serie på udsalg.
Onkyo kender jeg ikke, men de har høstet mange rosende ord.
NAD er vist ikke noget særligt på surroundområdet, Denon er i det mindste bedre.
Hvis det skal være billigt og du ikke kræver video-switching med opskalering fra alle kilder er Panasonic et kig værd - SA-XR57
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215241
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Kizz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 22:42

Denon vs. NAD er vist mere et "religions" spørgsmål, altså om du er til den "lyse" eller lidt tungere lyd.

Efter mine øre er Denon meget lys i lyden og NAD giver lidt mere bund.

Hvis du skal have noget bund i vil jeg råde dig til at høre NAD sammen med et sæt dali men en smags sag.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 21:47
Onkyo 605 har lige vundet EISA Prisen som årets surround forstærker 2007-2008

Den spiller også temmeligt godt.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 03:21
Har læst at Onkyo'en skulle blive ret varm og få højttalerne til at "poppe", er det noget du kender til ??

Ellers, hvordan mener du den spiller temmeligt godt ?? Står nemlig og hælder mest til NAD, primært fordi den lyder kanon når der spilles musik, har nemlig en kammy med en NAD og Dali Concept 6 og det spiller kanon Har ikke rigtigt hørt de nye(ere) denon forstærkere spille musik, men på surroundsound er de kanon Samme som, hvis ikke endda bedre end NAD. Men hvor skal Onkyo så placeres ?? Mellem de to ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 07:49
Højtalerne popper ikke med de nye onkyo mig bekendt. Og jeg kender en hel del der har Onkyo og de bliver ikke varme, hvis de ikke bliver tildækket.

Hvis du en dag kommer forbi Sydsjælland giver jeg en demo. Og den kan spille meget højt
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 08:02
Jeg ville helt sikkert vente på de nye denon reciever kommer!! Der er nye recievere på vej fra mange mærker, så jeg vil helt klart vente og se hvad de har at byde på ift. f.eks Onkyo.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg ville helt sikkert vente på de nye denon reciever kommer!! Der er nye recievere på vej fra mange mærker, så jeg vil helt klart vente og se hvad de har at byde på ift. f.eks Onkyo.

Har du da dårlige erfaringer med Onkyo, har du da hørt de nye Onkyo forstærkere?
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:31

Har desværre ikke hørt Onkyo's nye recievere endnu. Jeg siger heller de er dårlige eller noget, håber faktisk de modsatte da jeg selv skal have ny reciever til jul. Jeg vælger bare til konkurrenterne får deres nye recievere på markedet.

Desuden har jeg det dårligt med overhypede recievere, som jeg synes Onkyo er lige i øjeblikket.

Var en af de første der købte Marantz's Sr7500 dengang den kom. Alle havde kun godt at sige om den, og den fik ok anmeldelser. Jeg gik, naiv som jeg er, ud fra jeg havde købt en fantastisk reciever, men jeg blev meget skuffet oover den. Surroundlyden levede slet ikke op til mine forventninger, og denons 3805 var meget bedre til surround.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:36

Har desværre ikke hørt Onkyo's nye recievere endnu. Jeg siger heller de er dårlige eller noget, håber faktisk de modsatte da jeg selv skal have ny reciever til jul. Jeg vælger bare til konkurrenterne får deres nye recievere på markedet.

Desuden har jeg det dårligt med overhypede recievere, som jeg synes Onkyo er lige i øjeblikket.

Var en af de første der købte Marantz's Sr7500 dengang den kom. Alle havde kun godt at sige om den, og den fik ok anmeldelser. Jeg gik, naiv som jeg er, ud fra jeg havde købt en fantastisk reciever, men jeg blev meget skuffet oover den. Surroundlyden levede slet ikke op til mine forventninger, og denons 3805 var meget bedre til surround.

Du skal som udgangspunkt ikke stole 100% på det du høre/læser du er nødtil at lytte med dine egne øre og så bedømme produktet.
Når du først har hørt Onkyo så er du ikke i tvivl, det er der jo så mange der allerede har gjort.
Så tag om kom ud og lyt til dem, det er det bedste før man har en forudfattet holdning om det er overhypet, det er vel kun fordi rigtig mange er blevet super begejstret for dem.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af csn1903 csn1903 skrev:

Du skal som udgangspunkt ikke stole 100% på det du høre/læser du er nødtil at lytte med dine egne øre og så bedømme produktet.
Når du først har hørt Onkyo så er du ikke i tvivl, det er der jo så mange der allerede har gjort.
Så tag om kom ud og lyt til dem, det er det bedste før man har en forudfattet holdning om det er overhypet, det er vel kun fordi rigtig mange er blevet super begejstret for dem.

Det var lige netop det samme der skete med Marantz i sin tid. Mange havde hørt den og var helt vilde. Jeg har nok bare en anden smag mht surround lyd end så mange andre

Men når tiden kommer til jeg skal have ny reciever, så vil jeg denne gang lytte godt og grundigt til alle recievere i den klasse jeg søger, incl Onkyo

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 09:45
Jep og du skal være mere end velkommen til at få en lytter hvis du kommer til Sydsjælland. Så har jeg den kolde cola klar
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu