|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mette ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 19-August-2007 kl. 22:28 |
Feminine fjernsyns-frustrationer! (vedr. køb) eller: Anbefaling af max. 32” fjernsyn til max. 6000 kr.? Kære forum
og TV-entuiaster & -eksperter! For det
første vil jeg gerne undskylde, hvis det jeg spørger om måske allerede er
besvaret tidligere, men jeg har søgt og har ikke selv kunnet finde ”svaret” –
så derfor håber jeg, at I tilgiver, hvis jeg ikke har ledt tilstrækkeligt (men
det er allerførste gang jeg skriver i et offentligt forum som dette, så jeg er altså
på lidt ukendt grund). Det jeg vil
spørge om, er: Kan nogen her anbefale mig hvilket fjernsyn der er godt, og værd
at købe, hvis landet ligger nogenlunde således: - mit gamle
”almindelige billedrørsfjernsyn” (et Philips) er dødt, efter kun 6 år. Farverne
var nu ikke altid lige gode, men det skyldes måske antennen? - jeg er
simpelthen nødt til at købe et nyt fjernsyn i denne uge; det skal nemlig bruges
når min datter får besøg af veninderne på fredag (de skal nemlig holde DVD-fødselsdagsaften!), - jeg har
ikke spor forstand på fjernsyn (jeg er fysioterapeut, og er faktisk ikke
specielt teknisk anlagt hvad f.eks. fjernsyn angår!), og jeg bliver nærmest
mere forvirret end det modsatte, når jeg taler med ekspedienter i butikkerne...
ikke alle lader til at være lige sikre på det, de forklarer?! - mit
budget er op til 6.000 kr (måske LIDT mere, hvis der er rigtig god grund til
det!), og noget større end 32” bliver for voldsomt at se på... - fjernsynet skal kunne købes et sted på midt-
eller vest-Sjælland (dvs. i omegnen af Kalundborg, Holbæk, eller til nød
Slagelse, Roskilde eller Ringsted). De butikker der ligger der er bl.a.
Elgiganten, Føtex, Fona, Bilka og Expert. Jeg har aldrig prøvet at handle på
nettet, så det er jeg lidt tøvende med, også fordi jeg nok ikke helt kan nå det
inden fredag? - det vil
sikkert være fint med et moderne LCD fjernsyn, men det Sony KDL-32U2000 som jeg
har kigget på (det er nemlig på udsalg i Føtex fra i morgen, mandag 20. Aug.,
det koster 5.499, nedsat fra 7.999) får desværre lidt dårlige anmeldelser af
farverne... det har jeg læst her: http://ekstrabladet.dk/forbrug/test/article244409.ece
og her: http://gear.comon.dk/index.php/review/show/id=1938
– så nu er jeg i vildrede om måske i virkeligheden det er et dårligt køb?? Jeg
er faktisk lettere frustreret efterhånden!! - jeg tror
ikke jeg har behov for HDTV og alt muligt andet avanceret, men det vil bestemt være rigtig rart at kunne se
digitalt-TV i fremtiden (altså kunne modtage de nye signaler), så det må det gerne kunne. Der skal også kunne sluttes en
DVD-afspiller til. Farverne osv. skal helst være pæne... men jeg er vant til
det gamle billedrørsfjernsyn, så jeg ved ikke om alle LCD fjernsyn er lige så
gode?? Jeg ved at
alt dette sikkert er meget at spørge om, men jeg håber virkelig at én og anden
måske har købt et fjernsyn i denne prisklasse/størrelse for nylig, og kan give
mig et godt tip (”hvad” og ”hvor” og inden for mit budget!), for jeg har som
sagt lovet min datter at jeg nok skal nå det, men samtidig vil jeg også gerne
købe noget, som vi begge bliver glade for... og markedet er faktisk fuldkommen uoverskueligt når
man ikke er ekspert... hjælp!! På forhånd
tusind tak hvis nogen kan anbefale mig et rigtig godt fjernsyn, som hverken er
for stort eller dyrt! Mange
venlige hilsener, |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6290 |
![]() |
Hej mette , velkommen til Jamen datteren skal da ikke gå glip af en god dvd aften med veninderne MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
PANASONIC TX-32LED7 er et godt foreslag, men kig hos www.godpris.dk som er fra Ringsted...
eller her Redigeret af beauville - 19-August-2007 kl. 22:56 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hvis du har antenne på taget, bør du overveje et tv med digital tuner - evt. købe en separat. Det digitale signal giver en stærkt forøget billedkvalitet.
Toshiba 32C3030D er et tv af højere kvalitet end de nævnte, og det ser ud til, at Easyshopping har det på lager. Venligst Søren |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6290 |
![]() |
PANASONIC TX32-LED7 har også indbygget dvb-t tuner MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej hopgreve, Ja, det har det, og jeg kan godt se, at det giver lidt dårlig mening med en anbefaling af DVB-T og bagefter en fremhævelse af Toshibaen som værende et bedre tv. ![]() Toshibaen er et bedre tv! Og det er ikke, fordi den har digital tuner, for det har Panaen også ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
I øvrigt kan man få Panaen i Elgiganten til 5000,- Det hedder så bare TX32-LE7F - det ligner i hvert fald til forveksling. Men de skriver ikke noget om digital tuner, så det er der nok ikke
![]() Elgiganten vil helst have modeller, som andre ikke fører, fordi de ellers kan blive fanget af deres prisgaranti ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 19-August-2007 kl. 23:52 |
|
![]() |
|
Mette ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Kære alle (især naturligvis I, som har svaret),
Mange tak for jeres svar - det er jo en fuldstændig fornøjelse at opleve, at der er så megen hælp at hente! Det påskønnes virkelig meget. Jeg ved desværre ikke hvor meget klogere, jeg helt præcist er blevet af svarene, for diverse alternative typenumre er naturligvis interessante at kende, men jeg havde egentlig mere håbet på at høre om lidt mere præcise og begrundede anbefalinger af div. apparater (som forklaret i aftes: Max. 32", og max. 6.000 kr, evt. "plus lidt"), som desuden kan fås på mine kanter - som forklaret i aftes. Som også fortalt i aftes, er jeg lidt loren ved nethandel; mest fordi jeg aldrig har prøvet det, dels også fordi jeg gerne vil se apparatet "i levende live", før jeg spenderer så mange penge, men også fordi tiden jo er lidt knap i forhold til fredag... hvor det handler om at være klar, og på den måde absolut undgå evt. ansats til drama med teenagere (som indimellem kan være ganske uligevægtige!), hvis jeg intet nyt fjernsyn har nået at skaffe! Det er skam en kritisk sag, dette her, må I forstå!! Ergo... håber jeg stadig at høre lidt mere om nogen af de anbefalinger, I har givet; bunder de i eget kendskab - altså personlige anbefalinger? - eller kan der måske henvises til tests, hvor man kan læse om det/de pågældende apparater?? Et typenummer alene efterlader mig desværre stadig lidt på bar bund med hensyn til "godt" og "anbefalet" eller bare "alternativt"... Der er masser af apparater, der opfylder kravene max. 32", og max. 6.000 kr (evt. "plus lidt"), men dét alene gør jo ikke, at de er anbefalelsesværdige, og desuden kan købes på mine kanter... så det er stadig lige præcis dét, jeg vældig meget håber på hjælp om: Hvilke apparater er gode (dvs. opfylkder mine krav, beskrevet i aftes)... og kan man evt. læse mere om det andre steder, eller skal jeg slå mig til tåls med professionelle anbefalinger herfra?? På forhånd tak hvis nogen derfor kan hjælpe mig lidt videre i min desperate søgen... og atter: Mange tak for hjælpen hidtil! Nu må jegsimpelthen videre i dagens dont, men jeg håber meget, at nogen kan hælpe mig lidt videre i min famlen. Tak, igen! Mange venlige hilsener, Mette |
|
![]() |
|
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 666 |
![]() |
Det panasonic, som allerede er linket til er formentligt noget af det bedste du kan få for 6000.
Et andet forslag kan være dette Sony: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378339 Koster dog 7.000. Jeg har selv den model der hedder V2000 og det er et glimrende tv til prisen. Du gør iøvrigt helt rigtigt i at holde dig fra Sony's U-serie. Den er ikke meget værd. Du skal ikke være bange for at handle på nettet. Der er 2 store fordele som jeg ser det: 1. Prisen. Du kan stort set altid finde den samme ting billigere end i almindelig butik. 2. Fortrydelsesretten. Du har 14 dages fortrydelsret, hvor du har mulighed for at lade handlen gå tilbage. Hvis du køber i dag eller imorgen skulle der være en god chance for at det når at komme inden fredag. Redigeret af OleA - 20-August-2007 kl. 07:49 |
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
![]() |
|
![]() |
OleA, Jeg er ikke enig med dig om det Panasonic! Min far købte et til sommerhuset, og jeg var meget overrasket over billedet. Det er ikke ret godt, og jeg kunne ikke indstille det, så det bare var i retning mit eget. Det var med digitalt signal. Jeg er helt enig med dig vedr. Sony, men det er lige i overkanten prismæssigt. Det gælder naturligvis også Toshibaen, men dén er vores navnkundige Ottos lcd-anbefaling, så det tør jeg godt give videre ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
SpeLLTjeK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej folkens. Jeg skal finde et tv til min mormor, som tilfældigvis har de samme krav til specifikationer, som den frustrede mor til teenage-pigen. Jeg har fundet følgende fjernsyn, der i modsætning til Toshibaen holder sig under de 6000,- og har vundet en test på eb.dk, som vist henter sine data herfra.
Er der nogen særlig grund til ikke at vælge dette TV, siden det ikke bliver anbefalet? |
|
![]() |
|
![]() |
Kære alle,
Mange tak for jeres svar – som jeg sammenfatter i følgende muligheder hhv. anbefalinger: 1) Panasonic TX-32LED7 til 6.000 hos Godpris.dk eller 6.500 hos NB Radio. Anbefales af flere men frarådes imidlertid (kraftigt!) af Breddam?! Nok et lidt usikkert valg på dén baggrund. Desværre ingen konkrete henvisninger til tests eller andre specifikke omtaler. Hævdes at findes til 5.000 hos Elgiganten under navnet TX32LE7F, men denne model står imdlertid til 8.000 på deres hjemmeside, så hvad skal man tro? Usikker kandidat, under alle omstændigheder, efter min mening. ”Godpris” lyder interessant, men er en netbutik, og jeg vil meget nødig købe noget så dyrt helt ubeset. ** Frarådes Panasonic mon generelt?? ** 2) Toshiba 32C3030D anbefales ligeledes, men igen desværre uden nogen præcise argumenter eller henvisninger eller referencer til tests (anbefales af en ukendt ”Otto”? Hvem er det - kender ham desværre ikke...). På hvilket grundlag anbefales dette apparat mon? Sælges af Easyshopping, som holder til i Rødekro, og derfor er umulig at nå at besøge og bese før evt. beslutning. Interessant kandidat, men hvordan skal man kunne se et apparat i levende live i løbet af de næste par dage, hvis det befinder sig i den anden ende af landet? Irriterende!! ** Anbefales Toshiba mon generelt?? ** 3) Sony KDL-32V2500 til 7.000 anbefales (er desværre lidt dyrere end budgettet egl. Er, men hvis det nu VIRKELIG er et godt valg??). Ingen henvisninger eller uddybende forklaring, øv! Sony’s U-serie frarådes; klart svar, fint, tak! Det sidste er en bekræftelse der understreger de to tests, jeg skrev om i aftes (foroven). OK; jeg holder mig fra Sony U’erne! ** Frarådes Sony mon generelt?? ** 4) Samsung LE-32S71B til 6.000 anbefales – har vundet test; tak for endelig en henvisning! En kollega’s mand har desuden anbefalet en Samsung LE32R88BD (som jeg har fundet her: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378235), men sidstnævnte er desværre også er lidt over budgettet. Men... hvis det virkelig er det allerbedste valg, så skal jeg måske forhandle lidt om at få øget budgettet en smule? Det kunne jeg nu nok, hvis jeg var virkelig skrap og skarp i mine argumenter! **Anbefales Samsung mon generelt?? ** Det er så dér, jeg står! Både Sony U’erne og Panasonic’en lader begge til at være lidt uldne kandidater (??), mens Samsung står som den mest interessante tilbageværende kandidat, og desuden er den eneste med en lidt begrundede anbefaling. Kravet herfra er stadig max. 32 tommer, og prisen helst ikke gerne ret meget over 6.000 kr. (plus evt. ”lidt”!). Hvad skal jeg mon gøre nu?? I morgen går turen i butikkerne, og så skal valget meget gerne træffes – tiden løber!! På baggrund af ovenstående lader Samsung til at have den bedste forlods chance, så hvis der er evt. flere (og gerne underbyggede!) anbefalinger af Samsung, eller af anbefalinger (eller det modsatte!) af de øvrige, så vil jeg fortsat være vældig taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe mig lidt videre ad den ”rette vej”, og helst uden at jeg skal forholde mig til flere end et par specifikke modeller... ellers mister jeg den smule overblik jeg overhovedet har! Uanset hvad, så skal der lyde en stor tak for at jeg i det mindste ikke for ud og købte det Sony KDL-32U2000, som jeg oprindelig havde set på – og som altså frarådes fra flere sider. Nu håber jeg så bare, at jeg ender med at træffe et bedre valg... så al hjælp i den henséende er stadig meget, meget velkommen. På forhånd tusind tak, og atter tak for det, jeg allerede er blevet anbefalet/frarådet! Mange venlige hilsener, Mette |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |