recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ang. Pioneer 507 XA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp ang. Pioneer 507 XA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ahagel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2007
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp ang. Pioneer 507 XA
    Sendt: 15-August-2007 kl. 17:57

Hey folkens, jeg søger lige hjælp på et par spørgsmål, som I med sikkerhed har en del mere forstand på end mig selv :)

Jeg havde 25k jeg ville bruge på et tv, og efter endt research valgte jeg så Pioneer PDP 507 XA .. Jeg har tilsluttet et udmærket lydanlæg og mit tv viser okay billeder, men ikke som jeg havde forventet.. det var meget anmelderost, og jeg er ikke ligefrem begejstret .. jeg ser normale kanaler via TDC kabel-tv og jeg har hørt, at man kan "booste" dette??

Næste spørgsmål er nok en smagssag, men jeg synes mit tv LARMER? det er stillet fint og rigtigt op osv. og det larmer heller ikke, når det er tændt, hvis man er i en scene, hvor skærmen er 'slukket' (f.eks en gyser, hvor der er en form for fade-to-black, hvor man hører hviskelyde og skærmen er helt sort..) Men ligeså snart det skal vise nogen former for farve, så larmer det som jeg ved ikke hvad .. Kan dette problem afhjælpes ??

På forhånd tak :-)

Mvh Alexander ...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af ahagel ahagel skrev:

Hey folkens, jeg søger lige hjælp på et par spørgsmål, som I med sikkerhed har en del mere forstand på end mig selv :)

Jeg havde 25k jeg ville bruge på et tv, og efter endt research valgte jeg så Pioneer PDP 507 XA .. Jeg har tilsluttet et udmærket lydanlæg og mit tv viser okay billeder, men ikke som jeg havde forventet.. det var meget anmelderost, og jeg er ikke ligefrem begejstret .. jeg ser normale kanaler via TDC kabel-tv og jeg har hørt, at man kan "booste" dette??

Næste spørgsmål er nok en smagssag, men jeg synes mit tv LARMER? det er stillet fint og rigtigt op osv. og det larmer heller ikke, når det er tændt, hvis man er i en scene, hvor skærmen er 'slukket' (f.eks en gyser, hvor der er en form for fade-to-black, hvor man hører hviskelyde og skærmen er helt sort..) Men ligeså snart det skal vise nogen former for farve, så larmer det som jeg ved ikke hvad .. Kan dette problem afhjælpes ??

På forhånd tak :-)

Mvh Alexander ...

Først tillykke med skærmen, jeg tror nu stadig du har gjort et godt valg dit indlæg til trods

Mht støj så med mindre der er en fejl på din skærm, burde der kun være den såkaldte plasma buzz som primært kan høres ved helt lyse/hvide billeder og er iøvrigt ikke synderlig høj efter min mening.

Ellers omkring billed kvalitet så er der rigtigt mange indstillingsmuligheder på skærmen, og jeg vil foreslå dig at prøve og følge nogle af de nedenstående tips samt kigge lidt i pdp 427 owners tread (den er lang!) men der er ganske sikkert nogle anbefalede indstillinger postet der, med mindre der er nogle af de andre som har pdp 507 skærmen der kan give nogle indstillinger de syntes funger godt for dem.

Iøvrigt kan jeg bestemt anbefale dig at få lavet en ISF kalibrering på skærmen, da du helt sikkert vil kunne se en stor forskel i forhold til de indstillinger som skærmen kommer med ud af kassen, og selv hvis man har lavet sine egne indstillinger.
Pioneer skærmen er af en meget god kvalitet og indstillingsmæssigt er der rigtigt meget at hente, du skal påregne med at det vil koste omkring 2500,- at få skærmen kalibreret, jeg har selv fået begge mine skærme kalibreret af Otto fra av-precision og jeg syntes bestemt det er værd at overveje, og skifter jeg en dag skærm så skal den helt sikkert kalibreres.

----

og her er 427 owners tread

Nu ved jeg ikke hvor meget der er ændret i indstillingsmulighederne i forhold til tidligere modeller, men jeg skal prøve at fremhæve nogle af de ting du bør slukke for her:

under avancerede indstillinger

Pure cinema bruges primært til blue ray ellers sluk den

farvetemperatur kan du indstille manuelt ved at holde enter inde i 3sek (der sætter du rgb high/low) - her kan du osse med held bruge gråtonen fra 0 - 100 % fra DVE når denne skal indstilles.

cti slukket

farvekontrol holdes såvidt muligt i neutrale indstillinger (brug evt farvetemp)

dnr slukket (digital), lav (analog)

mpeg slukket

dynamisk kontrast slukket

sortniveau slukket

acl slukket

gamma er på min sat på 3

De normale indstillinger kan du komme langt med at indstille via DVE eller the ISF the calibrator

har du tilsluttet selector skal du slukke for ingen udgangssignal (deaktiver) ingen udgangsop (deaktiver) som begge ligger under strømkontrol, ellers risikerer du at skærmen slukker af sig selv fordi den tror der ikke er signal.

Ellers vil jeg da foreslå dig at læse den tykke manual som fulgte med for der er sikkert kommet mere digitalt gejl til som du bør slukke for sådan du undgår for meget billedbehandling.
Obs ovenstående er på basis af mine erfaringer med min 506 xde, og der må vel tages forbehold for ændringer / tilpasninger af menuer og funktioner.

Redigeret af rhsin - 15-August-2007 kl. 19:50
Mvh

René
Til top
ahagel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 21:38

det må da siges at være noget af at svar det der ;) .. jeg takker for hjælpen og så må jeg komme igang med at lære mit tv lidt bedre at kende .. havde også regnet med jeg sku ud og bruge ekstra penge på at få det til at spille, så det gør nu ikk så meget..

men tusind tak for indlægget, det er helt sikkert noget der kan bruges.. er allerede på vej ned for at prøve mig lidt frem med dine råd :)

Til top
ahagel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 18:15

Først tillykke med skærmen, jeg tror nu stadig du har gjort et godt valg dit indlæg til trods

Mht støj så med mindre der er en fejl på din skærm, burde der kun være den såkaldte plasma buzz som primært kan høres ved helt lyse/hvide billeder og er iøvrigt ikke synderlig høj efter min mening.

Hov, undskyld for den store skrift .. Har ændret på alle de indstillinger du rådede mig til, men det har ikke hjulpet på den overdrevne buzz .. Selv på Save2 ved energi-forbrug er det ikke til at koncentrere sig om at se fjernsyn .. Hvis vi nu antager, at der er en fejl på min skærm, skal man så ikke have en professionel til at vurdere det, hvis man har i sinde at sende det retur?

En analog tv tuner, vil det kunne afhjælpe mine problemer med det elendige billede?

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 18:43

Hov, undskyld for den store skrift .. Har ændret på alle de indstillinger du rådede mig til, men det har ikke hjulpet på den overdrevne buzz .. Selv på Save2 ved energi-forbrug er det ikke til at koncentrere sig om at se fjernsyn .. Hvis vi nu antager, at der er en fejl på min skærm, skal man så ikke have en professionel til at vurdere det, hvis man har i sinde at sende det retur?

Prøv evt. at ændre fra 75Hz til 100Hz drive mode - så fortager summen sig formentlig. Ellers snak med forhandleren, hvor du har købt tv'et. Der kan godt være der er en fejl i dit tv. Forhandleren må i givet fald ombytte det.

En analog tv tuner, vil det kunne afhjælpe mine problemer med det elendige billede?

Øh, der er jo en aldeles udmærket analog tuner i tv'et. Du tænker måske på en ekstern analog tuner?... Jeg tror nærmere det er dit kabel-tv antennesignal, der er årsagen til den elendige billede, som du kalder det. Igen, snak med forhandleren, om han evt. kan kigge forbi og ser på det.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:13

Hvis ikke det hjælper at sætte den til 100 hz så tyder det måske osse på en fejl

Ellers så vil jeg osse sige som tarkin at den tuner som er indbygget i skærmen er rigtig god, så måske du skulle få tjekket dit signal, hvad har du af signal? antenneforening/antenne og har du forstærker på signalet osv. det kan godt svare sig at sikre et godt signal ind til skærmen da enhver fejl på signalet bliver blæst op i størrelse og derfor ser voldsom ud.

Jeg syntes selv at analogt på min ser ganske fint ud, det er klart det digitale signal ser langt bedre ud, jeg har signal via antenneforening + forstærker på signalet og føringsvejen er lavet med gode kraftige kabler for at sikre et støjfrit signal.

Så det er bestemt muligt at opnå et godt billede på den omtalte skærm, hvordan ser det ud feks via dvd eller en anden "digital" kilde?

Mvh

René
Til top
ahagel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:05

igen tak for svarene .. 100 hz hjælper ikke det mindste.. efter at have stået med ørene helt tæt til skærmen og skiftet imellem dem og ligeledes afprøvet det på afstand, kan jeg konstatere, at der ikke sker nogen ændring..

Til Tarkin: Ja jeg tænkte lidt på en ekstern, men efter at have læst jeres indlæg, må jeg formode, at det ikke er her jeg skal bruge ressourcer. .

Ved DVD'er etc. er mit billede perfekt.. Det der har skuffet mig er billedet ved spil på min PS3, den halter ligefrem efter DVD, hvor skærmen fremviser et helt uimodståeligt billede .. Det skyldes nok Pure Cinema ikke er slået til ved standard indstillinger, så jeg har ikke prøvet med denne indstilling endnu, hvilket jo er min egen fejl..

Mit signal er via det helt normale TDC kabel-tv.. Tror det er her jeg skal sætte ind efter at have læst jeres svar.. Lige til oplysning, så er jeg villig til at bruge 5k mere på mit tv (har lyd, ps3 osv.) så de 5k er kun til at få selve skærmen og billedet til at spille endnu mere.. muligvis en kalibrering af skærmen og så kan de sidste 2k bruges på at styrke mit signal?

Super lækkert i hjælper mig her :-)

Mvh Alexander

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ellers så vil jeg osse sige som tarkin at den tuner som er indbygget i skærmen er rigtig god, så måske du skulle få tjekket dit signal, hvad har du af signal? antenneforening/antenne og har du forstærker på signalet osv. det kan godt svare sig at sikre et godt signal ind til skærmen da enhver fejl på signalet bliver blæst op i størrelse og derfor ser voldsom ud.

Her vil jeg så påstå at den indbyggede tuner ikke er særlig god, hvis det er samme tuner som benyttes i både 507 og 427. Jeg har væsentligt bedre billede når jeg kører via tuneren i min billige recorder.

Men vejen frem er helt sikkert at få tilsluttet en digital tuner.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:19

igen tak for svarene .. 100 hz hjælper ikke det mindste.. efter at have stået med ørene helt tæt til skærmen og skiftet imellem dem og ligeledes afprøvet det på afstand, kan jeg konstatere, at der ikke sker nogen ændring..

Til Tarkin: Ja jeg tænkte lidt på en ekstern, men efter at have læst jeres indlæg, må jeg formode, at det ikke er her jeg skal bruge ressourcer. .

Ved DVD'er etc. er mit billede perfekt.. Det der har skuffet mig er billedet ved spil på min PS3, den halter ligefrem efter DVD, hvor skærmen fremviser et helt uimodståeligt billede .. Det skyldes nok Pure Cinema ikke er slået til ved standard indstillinger, så jeg har ikke prøvet med denne indstilling endnu, hvilket jo er min egen fejl..

Mit signal er via det helt normale TDC kabel-tv.. Tror det er her jeg skal sætte ind efter at have læst jeres svar.. Lige til oplysning, så er jeg villig til at bruge 5k mere på mit tv (har lyd, ps3 osv.) så de 5k er kun til at få selve skærmen og billedet til at spille endnu mere.. muligvis en kalibrering af skærmen og så kan de sidste 2k bruges på at styrke mit signal?

Super lækkert i hjælper mig her :-)

Mvh Alexander

Kører du med HDMI kabel fra PS3 over i skærmen? og hvis ja hvilken opløsning har du valgt PS3 skal vise? 1080p ved 24 fps? hvis ja skal du sætte pure cinema "adv til"  

Mht støjen må du evt se om du kan komme til at se/høre en lignene skærm for at høre om den støjer som din, alternativt må du høre butikken hvor du har købt den, få den burde ikke støje så det generer.

Mht dit signal, du skriver du har TDC, jeg vil anbefale dig at få fat i en digital selectorboks, med den kan du køre signalet digitalt ind i din fladskærm (husk boksen skal være af de nye med HDMI udgang til tvet) det burde forbedre dit tvbillede markant og vil nok være det der giver dig mest nu og her rent kvalitetsmæssigt når vi snakker tvsignal.

Dernæst bør du få skærmen kalibreret, der kunne jeg foreslå otto fra www.av-precision.dk (som osse er aktiv her i forummet) jeg er ret sikker på at han kan lave en indstilling som du burde blive meget tilfreds med, men dette vil jeg vente med til du har fået afklaret problemet omkring støjen.. for sæt nu skærmen bliver ombyttet, det ville jo være surt hvis du så lige har fået den kalibreret, og du bør også vente til du har fået din selector box sådan kalibreringen sker med det udstyr du vil have koblet til.

Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Her vil jeg så påstå at den indbyggede tuner ikke er særlig god, hvis det er samme tuner som benyttes i både 507 og 427. Jeg har væsentligt bedre billede når jeg kører via tuneren i min billige recorder.

Men vejen frem er helt sikkert at få tilsluttet en digital tuner.

OK jeg har en panasonic recorder også min Pioneer skærm og her er den analoge tuner i Pioneeren klart bedre end i recorderen, og jeg syntes sådan set osse den er bedre end den der er i min PX70 skærm, så det virker da lidt pudsigt.

Men anyway da brugeren har TDC kabeltv vil jeg da sige at en ny digital selector bør være løsningen på billedproblematikken.

Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:32

[QUOTE=rhsin]

.

OK jeg har en panasonic recorder også min Pioneer skærm og her er den analoge tuner i Pioneeren klart bedre end i recorderen, og jeg syntes sådan set osse den er bedre end den der er i min PX70 skærm, så det virker da lidt pudsigt.

Men anyway da brugeren har TDC kabeltv vil jeg da sige at en ny digital selector bør være løsningen på billedproblematikken.

Du benytter vel også en ekstern tuner på dit TV ?

Angående ny digital selector, er der nogle som ved hvornår de nye modeller kommer ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:39

[QUOTE=rhsin]

.

Du benytter vel også en ekstern tuner på dit TV ?

Angående ny digital selector, er der nogle som ved hvornår de nye modeller kommer ?

Tuneren på min Pioneer er ekstern, men er der forskel i kvaliteten på de tunerbokse som der var på G6 panelerne kontra de indbyggede tunere der er i +G7 panelerne?.

Jeg benytter både den analoge og digitale tuner som fulgte med skærmen.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu