recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV45E og tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV45E og tilslutning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peternielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PV45E og tilslutning
    Sendt: 14-August-2007 kl. 22:31
Jeg føler mig som en noob - har just anskaffet ovenstående plasma tv og har forbundet min DVD afspiller via et fuld monteret SCART kabel.
Når jeg tænder TV'et og DVD afspilleren er slukket (stand by), så vises ikke en tv-kanal (som forventet) men derimod et sort billede med det valgte kanalnr. samt et EC3 angivet i øverste venstre hjørne (3-tallet angiver AV-stik 3)(jeg kan skifte kanal lige så tosset som jeg vil - kun sort skærm).
Jeg må derfor hver gang skifte manuelt til TV via TV/AV knappen.
Hvis jeg under EC3 sort skærm tænder DVD afspilleren, så skiftes der til den valgte TV-kanal.
Når jeg slukker/standby DVD afspilleren så skiftes der til EC3 sort skærm.
Hvis jeg afmonterer SCART kablet og tænder TV'et, så vises en tv-kanal og TV'et opfører sig 'normalt'.
For at se DVD må jeg, tænde TV'et (EC3 sort skærm vises), tænde DVD afspilleren (En tv kanal vises), trykke på TV/AV og vælge relevant AV stik - her AV3.
Det er som om at TV'et gør det helt modsatte af hvad jeg forventer af en SCART tilslutning. Jeg har prøvet forskellige AV-stik uden resultat.
Min DVD afspiller er sat til at levere video signalet YPBPR via scart.
Hvad er galt og hvad står EC for? Hjælp!
/Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 22:37

Det kan jeg ikke lige greje, men hvorfor bruger du S-Video, når RGB er bedst.? Hvad har du tilsluttet AV1 og 2, er AV1 ikke i brug så tilslut i den.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 09:01
Hej Niels.

Jeg har ikke andet udstyr koblet til. Har prøvet AV1 og AV2 men det var samme resultat.

Min DVD kan levere flg. video signal:
YUV
YPBPR
TV-RGB
S-video
Af fysiske connections på DVD har jeg:
S-video, SCART, YPBPR, RGB, Coaixal
Jeg har ikke styr på hvilken tilslutning, der er den optimale.
/Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 18:26

Tilslut til TV AV1 og med RGB.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 23:47
Hej Niels.

Desværre samme nedslående resultat. Det er formentlig min DVD-afspiller, der spiller mig et puds.
Jeg har nu droppet SCART og kastet mig over YPBPR (component) - her skal valget foregå manuelt, men i det mindste så vises der en tv-kanal når tv'et tændes (hvilket i mit tilfælde, har 1. prioritet ;-) .
Tak for din venlige assistance.
/Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu