Har fået mit Sony 40" 100 Hz med DVB-C og sikke et vidunder.
Det hænger på væggen og på modsatte side af væggen stå min PC og der er et hul så der kan tilsluttes kabler imellem PC og TV.
Hvordan og hvilke kabler skal jeg bruger?
Min PC skærm kører 1680 x 1050 pixels og er tilsluttet via DVI kabel til mit grafikkort. Mit grafikkort har også VGA stik men det kan kun bruges hvis du vil "udvidde" skrivebordet over to skærme.
Det jeg vil er jo fortsat at have 1680 x 1050 pixels på min PC skærm og have samme billed på mit TV blot i en passende opløsning som TV'et viser perfekt. Ikke noget med at man skal "scrolle" for at se noget på skræmen som ikke kan være der.
Hvordan vil det være bedst at forbinde til mit PC:
-VGA + miniJACK
-HDMI (med både billed+lyd)
Kan TV'et skalere det til de 1366x768 pixels som TV'et kan vise eller skal jeg have et skærmkort der kan sende 1680x1050 pixels på den ene DVI udgang og 1366x768 pixels på en anden DVI, HDMI eller blot VGA.
Er der nogen der kan give mig lidt begynder hjælp til at få det tilsluttet med de rigtige kabler og finde det rette grafikkort?
Det skal siges at mit grafikkort ikke skal bruges til spil men kun til billedbehandling og alm. computerearbejde.
Mvh. Magnus