recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42px70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42px70

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42px70
    Sendt: 06-August-2007 kl. 22:16

Hejsa alle.

Ja så måtte jeg altså tilmelde mig denne "site". Super forum og mange gode tråde. Det har været en fornøjelse at gennemlæse mange af de diskussioner/råd osv der findes herinde...

Men til sagen.  Jeg skal snart (inden for 14 dage) foretage mit første køb af en fladskærm!  Jeg har i laaang tid ment at det skulle være et lcd-tv jeg skulle have. Men er efterhånden (også i kraft af alle de overbevisende tråde herinde) gået over til at det er et plasma tv jeg vil købe! (er ikke ude på at starte en lcd vs plasma tråd, det bliver plasma jeg køber) Og specielt er jeg MEGET interesseret i Pana 42px70 modellen. Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke har set det "live" endnu, men efter hvad folk skriver herinde er det vist et godt køb. Jeg tager ned i TC i Århus i morgen, så jeg kan få syn for sagen

Jeg lagde mærke til der blev oprettet en tråd omkring netop dette tv, som var på tilbud i El-giganten, men i dag er det sat op til 14.999 kr igen  DOH! Geco.dk har det dog stadig til 9.899 kr, håber det fortsætter lidt endnu, så bliver det sikkert gennem dem jeg køber det.

En ting er jeg dog i tvivl om (lang tråd for at komme til mit spørgsmål, ved det godt ). Vi bor til leje på en gård, og modtager Viasat gennem en parabol som udlejeren har sat op. Formoder det er det der kaldes analog??? Som I kan fornemme er min viden på dette område begrænset, men ved I om det stadig bliver et pænt billede man får på tv'et`??? Det er det der er min største bekymring, om det signal vi modtager viser et godt billede....

På forhånd tak

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:20

Hej xibalba - og hjerteligt velkommen til

Nej så vidt jeg er bekendt kommer Viasat med et digtalt signal, og dermed bør du modtage billeder i fornem kvalitet, lige hvad dit fremragende nye tv fortjener

Held og lykke med dit køb - og tillykke med din rigtige beslutning

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:23
 SUPER! Lyder rigtig godt! Tak for det hurtige svar Hother!!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:33
Det er bare i orden
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:47

Hej xibalba.

Hvis du har parabol, er der så vidt jeg ved DVB-S tuner i (det er der i hvert fald i de nyere parabol receivere). Derfor kan du holde dig til 42PV70 som kan være billigere end PX'eren. Du kan jo prøve at se hvad du selv finder billigst - og finde ud af om der er DVB-S tuner i receiveren.

Til top
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:52
Ok! Jamen det vil jeg da lige se nærmere på..  tak for tippet tosa..
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 22:52

Jeg ville nu ikke kigge på tvet hos TC i Århus. Jeg har selv tvet, men det var bestemt ikke efter at have set det dernede, at jeg besluttede mig for at købe det. Faktisk er det den butik, hvor det står klart dårligst af alle steder jeg nogensinde har set det. Deres analoge signal er simpelthen så meget til grin, at det slet ikke er tvet bekendt!

Redigeret af Langemor84 - 06-August-2007 kl. 22:52
Til top
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 00:09
Hmm. Lyder ikke lovende.. Havde ellers det indtryk at TC var et godt sted hvis man skulle have god information/demonstration (måske ikke lige i Århus?).. Men lyder da til jeg lige skal kigge mere end ét sted..  Kan du anbefale et sted Langemor84?
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 00:48
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 08:19

Prøv P&P Radio på Skovvejen i Århus - det er et Panasonic Center.

Jeg købte et 42PX70E i går og det blev leveret i går  

Han er flink og til at snakke med.

Det er et total lækkert TV - glæd dig.

Til top
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 08:47
 Perfekt tosa og M.Olesen!!! Det prøver jeg lige her i eftermiddag! Tak for hjælpen..
Til top
xibalba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 18:13

Så har jeg været nede i P&P Radio i Århus. Du har ret M.Olesen, rigtig flink mand dernede! Rolig, venlig og tålmodig.. Fik svar på en masse spørgsmål..  De har TV'et på tilbud i denne uge, til 10.000 ligeud. De har en total forsikring for 1200 kr, som dækker i 6 år. De leverer tv'et gratis, og for 1000 kr kan man købe et vægbeslag incl. montering. Ved godt at det kan gøres billigere i f.eks Harald Nyborg, men hvis jeg selv slipper for at hænge det op....... he he.. Så alt i alt 12.200 kr for et lækkert tv, forsikring, vægbeslag, levering og montering, det er da en ok pris syntes jeg...

Han var faktisk også så reel at han sagde at den forsikring er bedst hvis man vil være HELT HELT sikker!! Mest i forbindelse med uheld derhjemme, den virkelig var god. De fleste fejl opdager man/kommer inden for de første 6 måneder, og der er man jo fuld dækket (garanti). Hvis tv'et skulle blive stjålet, så har man jo sin indbo osv. Det var bare rart at han ikke stod på spring for virkelig at få solgt den ekstra forsikring.. Men kunne måske godt finde på at benytte mig af det alligevel, nu må vi se. Regner med at bestille det torsdag/fredag, og så få det leveret tirsdag, der har jeg ferie, så kan jeg rigtig gå og nyde det, he he..

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu