recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv - Jungle!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv - Jungle!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Swingking89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv - Jungle!
    Sendt: 10-August-2007 kl. 00:01
Hejsa

Jeg går og skal have mig et nyt tv.
Det skal koste omkring 8000 og skal have en indbygget digital tuner til antenne.

Jeg har i et par dage søgt på internettet, men synes fandme det er indviklet. Jeg har læst mig frem til, at jeg ikke kan bruge de forskellige specs til noget, hvilket jo ikke rigtig gør det optilmalt at læse på nettet, men jeg forsøger mig nu alligevel en sidste gang her.

Jeg er ikke sikker på om det skal være Plasma eller Lcd. Det jeg første og fremmest vil med det, er at spille xbox 360 og se film på det. Selvfølgelig skal jeg da også se fjernsyn, men jeg har (igen) læst mig frem til, at analog tv aldrig rigtig bliver godt på en fladskærm, så det må jeg vel nedpriotere?

Jeg har dog læst, at analog tv er en smule bedre på Plasma, er det rigtigt?
Og at jeg på en måde bliver nødt til at gå på kompromis, når jeg skal bestemme mig om jeg helst vil se film eller spille ?
Plasma skulle eftersigende være bedst til film, og omvendt skulle lcd være bedst til spille.?

Og hænger det ikke kun sammen med, at Plasmatv har en tendes til at brænde fast, hvis et billedet har stået på længe?
Og er dette kun en skrøne, eller kan det virkelig passe, at et tv til 8000 ødelægges af sig selv?

Det ville da være ærgerligt, hvis der stod " Monster Kill" i hjørnet af skærmen, imes nyhederne viste klip fra et nyt terrorangreb fre Al-Qaeda? Eller ethvert andet eksempel ville være helt okay.

Det jeg prøver at sige er, at jeg er sindssyg forvirret.
Jeg ved godt, at jeg skal ind og se skærmene selv, men det hjælper ligesom lidt, hvis jeg får feedback på nogle modeller som jeg har læst mig frem til skulle være gode.

Jeg har kigget på følgende model:

Philips 32PFL7562D TV
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/ consumer/tv_gr_dk_consumer/consumer__rs_screen_size__r_large /ce/_productId_32PFL7562D_10_DK_CONSUMER/digitalt_widescreen _flat_TV+32PFL7562D_10

Jeg mener at jeg tidliger på aftenen fandt et lækkert 37" Plasma, gud ved hvor det er blevet af, for jeg kan sgu ikke finde det igen!!!!

Men hvad synes I den tidligere nævnte model, med de " krav" jeg har taget i betragtning.?

Ville det være bedre med et Plasma, og hvis ja, hvilket et i samme prisleje?

På forhånd - mange tak

- Søren

Redigeret af Swingking89 - 10-August-2007 kl. 00:02
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:18

til ca. 8000 tror jeg det bedste du kan finde er 37PX42 - det koster godt nok næsten 9000, men jeg tror ikke du får bedre billede til den pris.

Det er med DVB-T tuner, men du skriver ikke noget om hvilken antenne forbindelse du har, så derfor er det ikke klart om du har behov for DVB-t, DVB-s eller DVB-C til TV'et.

Mht. burnin på plasma, skal du "køre det til" i starten - altså ikke noget med at game det samme spil i 24 timer i træk indtil TV'et har kørt i over 200 timer, og farverne skal ikke være alt for dynamiske i de første 200 timer.

Hvis du efter break-in spiller det samme spil i lang tid i træk, kan det efter sigende give retention eller mild burn-in, men det går væk, eller kan "vaskes" væk f.eks. med den DVD man kan downloade her på recordere.

Men som du selv nævner, bør du jo tage ud og undersøge hvilke skærme der falder dig i øjnene. Men husk at se forskellige kilder - altså både SD ved analogt signal og digitalt signal, og se et PS3 eller Xbox360 spil på det, og noget HD materiale - på den måde kan du vurdere om det halter ved en af de ting du har tænkt dig at bruge TV'et til

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:23
Jeg er desværre bange for at det bliver for meget.
Jeg har idag måtte aflevere et Samsung LE32R81, det var simpelthen ikke godt nok. Billedet var halvdårligt og så var lyden en katastrofe.

Det lyder jo ikke som et kæmpe problem. Jeg spiller aldrig mere end 2-3 timer ad gangen, så det kan et plasmatv vel godt klare?

Men er der nogle gode plasmatv til 8000 kr?

Jeg er støt på samsungs topmodel Le32M86 - kan du sige noget om den?
Ud fra hvad Samsung siger om den, lyder det helt klart fedt, men har ikke rigtig kunne finde noget feedback eller lign.

Edit: så skal det siges, at jeg kører kabeltv, så det er vel en DVB-t tuner jeg har brug for?

Redigeret af Swingking89 - 10-August-2007 kl. 00:24
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:37

Oprindeligt skrevet af Swingking89 Swingking89 skrev:

Jeg har idag måtte aflevere et Samsung LE32R81, det var simpelthen ikke godt nok. Billedet var halvdårligt og så var lyden en katastrofe.

Det lyder jo ikke som et kæmpe problem. Jeg spiller aldrig mere end 2-3 timer ad gangen, så det kan et plasmatv vel godt klare?

Ud fra hvad Samsung siger om den, lyder det helt klart fedt, men har ikke rigtig kunne finde noget feedback eller lign.

Edit: så skal det siges, at jeg kører kabeltv, så det er vel en DVB-t tuner jeg har brug for?

mht. kabeltv så snakker vi om DVB-C tuner - men det tror jeg ikke er indbygget i et TV til 8.000 (normen hedder DVB-T så vidt jeg ved).

ved en hurtig søgning på hifipriser kan jeg se, at du kan få panasonics 37PV60 model fra sidste år for 8000 - jeg har ikke set den selv, men der er vist nok nogle problemer med "purple snakes" - jeg er ikke helt sikker på hvad det er, men der er en lang tråd om det herinde.

Men ud over purple snakes, skulle PV60 efter sigende være ganske udemærket.

Jeg kender ikke Le32M86, men det er LCD - jeg har dog tidligere hørt positivt om Samsungs TV. Der var dog problemer med den ene serie de havde.

Mht. lyden tror jeg ikke du skal forvente væsentligt bedre lyd på en fladskærm til 8000 end på et CRT TV med stereo - pioneers high-end, der herinde og andre steder går for at være det TV der leverer det suverænt bedste billede har f.eks. slet ikke indbyggede højtalere.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking89 Swingking89 skrev:

mht. kabeltv så snakker vi om DVB-C tuner - men det tror jeg ikke er indbygget i et TV til 8.000 (normen hedder DVB-T så vidt jeg ved).

ved en hurtig søgning på hifipriser kan jeg se, at du kan få panasonics 37PV60 model fra sidste år for 8000 - jeg har ikke set den selv, men der er vist nok nogle problemer med "purple snakes" - jeg er ikke helt sikker på hvad det er, men der er en lang tråd om det herinde.

Men ud over purple snakes, skulle PV60 efter sigende være ganske udemærket.

Jeg kender ikke Le32M86, men det er LCD - jeg har dog tidligere hørt positivt om Samsungs TV. Der var dog problemer med den ene serie de havde.

Mht. lyden tror jeg ikke du skal forvente væsentligt bedre lyd på en fladskærm til 8000 end på et CRT TV med stereo - pioneers high-end, der herinde og andre steder går for at være det TV der leverer det suverænt bedste billede har f.eks. slet ikke indbyggede højtalere.

Jeg kan se du henviser til Plasma til fordel for lcd?

Tror du der er steder, hvor man stadig kan prøve pv60? For jeg vil sgu gerne se billedet inden jeg køber.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 01:08
jeg ved det faktisk ikke, men du kan da prøve i et panasonic center
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 02:08

http://www.geco.dk/product.asp?product=1045&sub=5&pa ge=1

37PX70 plasma til 8999,-

ved godt det lige er en tudse mere end du skriver - men det er klart pengene værd.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu