recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbyg. DVB-C tuner = En kort fornøjelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndbyg. DVB-C tuner = En kort fornøjelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Emne: Indbyg. DVB-C tuner = En kort fornøjelse
    Sendt: 09-August-2007 kl. 22:09

Jeg fatter ikke hvorfor der er så stor interesse for at købe TV med indbygget DVB-C tuner. Der er så mange problemer med det.

1: Kabel-TV fra Stofa og TDC er konfigureret forskelligt fra by til by, og du kan ikke på de indbyggede DVB-C tunere ændre på konfigurationen. Kun en Selector boks eller Stofa boks kan virke i alle byer, da de har alle opsætningsmulighederne

2: Ingen program guide, da denne kun virker via selskabernes egne bokse

3: Ingen Pay pr. view kanaler

4) Som jeg kan se det rundt om i Europa, så skifter mange kabel-TV firmaer over til IPTV, altså Microsoft TV, som er MPEG4 og helt anderledes. Hvisdet skift også kommer herhjemme, er DVB-C tunere indbygget i TV jo kun til glæde i kort tid.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 22:23
ja, og TDC skulle mod slutningen af året lancere en ny HD selector boks, som efter sigende bliver lavet af samsung. Så vi kan nok snart begynde at modtage HD (uden de problemer der var/er med sagem 81), hvis så bare TV stationerne gider at være med på legen
Til top
Darathar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2007
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 07:52

1/ kan det ikke være lige meget, da du vel kun modtager flere kanaler ? Jeg er dog ikke sikker på om man mister nogle lokal-tv. Syntes også jeg læste et sted i forum (kan ikke lige finde det nu), at der var en der havde indstillet det. Er du sikker på det ikke kan indstilles ?

2/ eletronisk program guide virker fint på f.eks. sony D3000

3/ ved jeg ikke noget om

4/ ved jeg ikke noget om   men kan man ikke bare skifte CAM ?

Men jeg er nu lidt enig i at denne løsning ikke nødvendigvis er langsigtet, med mindre der kommer mulighed for understøttelse af HD tv-kanaler. Men igen, er der nogle elektroniske dimse dutter der er en langsigtet løsning ?

Redigeret af Darathar - 11-August-2007 kl. 08:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu