recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC-Plasma connection
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC-Plasma connection

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: PC-Plasma connection
    Sendt: 29-Juli-2007 kl. 11:36
har en compaq 6715b bærbar og en Samsung plasma Q96 50" tv. Jeg vil gerne forbinde de 2 så jeg kan se streamet tv og feriebilleder etc. på tv. Hvordan gør jeg bedst det ??? Der sidder et rundt stik bag på den bærbare som minder om et S-vhs stik men ved ikke om det er den - kan ikke forestille mig det skal være via usb. Det må gerne være et kabel med HDMI stik i den ene ende til TV og så et stik kompatibelt med den bærbare i den anden ende....er jeg helt på det forkerte spor??
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 12:06

compaq 6715b har hverken DVI eller HDMI udgang.

Du kan ikke forbinde med HDMI hvis ikke din bærbare har en DVI eller HDMI udgang. DVI/HDMI er en digital forbindelse, og du kan ikke konvertere fra andre analoge forbindelser til dette. Så dit ønske om et kabel med HDMI stik i den ene ende kan ikke bruges.

S-video stikket er en mulighed, men det er den dårligste løsning.

Nej - man kan ikke forbinde med USB.

Løsningen hedder VGA - du skal forbinde din bærbare med en fladskærm med et helt almindeligt VGA kabel af god kvalitet.

http://av-connection.dk/?PNo=CT260-100&ML1=1&ML2=7&a mp;ML3=38&ML4=99

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 12:24
Tak for svar Spawn - der ER dvi udgang ! Det er en business model bærbar - måske derfor det ekstra lir....men løsningen er så DVI / HDMI kabel ?? Har længden på kablet noget sige i forbindelse med tab af kvalitet ??
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 12:39

En DVI -> HDMI løsning kræver vel at grafikkortet på den bærbare understøtter HDCP? Eller er det kun i tilfældet at Blu-ray eller HD-DVD indhold forsøges afspillet?

Sakset fra Wikipedia:

If the display device—or in the case of using a PC to decrypt and play back HD-DVD or Blu-ray media, the graphics card (hardware, drivers and playback software)—does not support HDCP, then a connection cannot be established. As a result, a black picture and/or error message will likely be displayed instead of the video content.

Redigeret af biggo - 29-Juli-2007 kl. 12:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 12:52
Hvad står HDCP for ?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:11
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:25
Jeg har svært ved at se på nettet om den bærbare er HDCP understøttet - nogen der kan hjælpe ? Tak for svar.....
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

Tak for svar Spawn - der ER dvi udgang ! Det er en business model bærbar - måske derfor det ekstra lir....men løsningen er så DVI / HDMI kabel ?? Har længden på kablet noget sige i forbindelse med tab af kvalitet ??

ok - jeg slog den op hos compaq og kunne ikke se noget om DVI udgang der - men glimrende så kan løsningen også være et DVI/HDMI kabel. Længden af kablet har ikke betydning for tab af kvalitet som sådan, men det har stor betydning for om du kan få det digitale signal igennem eller ej.

Du kan læse mere om dette her

http://av-connection.dk/?SPage=HDMI-DVI_Kabler

Jeg kan ikke definitivt svare på om VGA eller DVI/HDMI vil være den bedste løsning for dig - der er forskellige faktorer der spiller ind og fordele/ulemper ved begge løsninger.

Bruger du DVI/HDMI får du digital overførsel og lidt bedre kontrast/farver, men er begrænset til HD opløsninger 720p (1280x720) eller 1080i (1920x1080) og skal justere for lidt overscan.

Bruger du VGA får du analog overførsel og lidt mere mat billede, men kan til gengæld bruge opløsningen 1360x768 og dermed få 1:1 pixelmapping uden overscan da din skærm har denne opløsning. Det giver et skarpere billede ved egentlig pc brug med tekst, såsom internet, tekstbehandling osv. men har ingen betydning for filmafvikling.

Afhængig af behov har brugere forskellige opfattelser af hvad de syntes virker bedst. Så det bedste ville være hvis du havde mulighed for at teste begge dele og se hvad du selv syntes giver bedst resultat for dig.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:43

Som jeg ser det er det en FireWire udgang jeg har i den bærbare og ikke en DVI. Jeg kan have misforstået det med DVI i første omgang....på denne side  http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php vises DVI stikket ikke som den udgang jeg har i den bærbare.

Misforståelsen kan måske ligge i at jeg bruger FireWire forbindelsen til at optage video til HDD fra video-kamera. Jeg har så bare kaldt det dvi i daglig tale.

Er jeg så tilbage ved square 1 igen nu ???

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:57
HDCP er vidst kun til HD DVD og blue ray, jeg mener ikke mit grafikkort har den godkendelse og det virker ihvertfald fint.

Mht. til opløsninger kræver det en justering af overscan, for at jeg får den præcise 1:1 opløsning på skærmen skal jeg kører 1162x746 eller sådan nogle skæve tal, det kan man sagtens så længe grafikkortet giver mulighed for at lave opløsninger med 1 pixels step.

Men så snart jeg afspiller video lige meget om det er fuld size eller ej, fra computeren. Vælger tv'et selv den opløsning der passer til materialet der bliver afspillet, f.eks. 720P eller 1080P (1080I vælger den aldrig som standard).

Jeg kører med 7,5 meter DVI-HDMI og det giver et super billede!
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:00

Hej Spawn

Kan du svare på det spørgsmål jeg stiller længere oppe? Jeg sidder selv og ønsker en DVI - HDMI tilslutning, men er kommet i tvivl om HDCP kan forhindre det. Mit grafikkort er nemlig ikke HDBC understøttet. Jeg skal dog ikke afspille Blu-Ray er HD DVD via PC'en.

EDIT: Så først nu er der var blevet svaret - tak for det i øvrigt

Redigeret af biggo - 29-Juli-2007 kl. 14:10
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Men så snart jeg afspiller video lige meget om det er fuld size eller ej, fra computeren. Vælger tv'et selv den opløsning der passer til materialet der bliver afspillet, f.eks. 720P eller 1080P (1080I vælger den aldrig som standard).

Jeg kører med 7,5 meter DVI-HDMI og det giver et super billede!

Bliver video så altid vist i fuld size på dit tv, lige meget om det vælger fuld size på PC'en?

Har du ingen mulighed for at ændre fx. aspect ratio på din video inde fra windows?

Redigeret af biggo - 29-Juli-2007 kl. 14:06
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu