Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kip James
Super bruger
Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
|
Emne: TH-42PV70 der selv slukker! STOR UPDATE!! Sendt: 23-Juli-2007 kl. 12:44 |
Er nødt til lige at høre eliten herinde. Mit PV70 fjernsyn havde sin debut i hjemmet her den 19.Juni. Og det har været en udsøgt fornøjelse.
MEN... Nu er jeg ved at være lidt bekymret. 2 gange har apparatet slukket af sig selv Første gange mente fruen i huset (lejligheden) at det kunne være fordi vi just havde plugget en el-kedel i kontakten i køkkenet og at strømmen i lejligheden godt kunne være lidt besværlig. Jeg har IKKE en brik forstand på den slags, men det lød da som en fair forklaring.. Og man vil jo nødigt at ens nye skærm har en defekt. Og siden har der heller ikke været det mindste problem - og dette første tilfælde er snart over 3 uger siden. Indtil i dag (23/7-07)... Fruen råbte her til formiddag inde fra stuen at nu slukkede det igen.... Og det havde hun ret i...
Bør jeg være bekymret ? Eller er der andre ting der spiller ind og har kastet disse to enkelt-stående forbandelser over mig og mit fjernsnyn ? Og NEJ - Sleep-Timer-sluk-selv funktionen er IKKE aktiveret...
Redigeret af Kip James - 13-August-2007 kl. 13:32
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 12:51 |
Hej Kip James - næh... det er vist ike helt normalt at det slukker af sig selv. Jeg har i det mindste aldrig oplevet at mit PV71F selv slukkede
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:02 |
Hej Kip James , det er da godt nok surt show , det er endda nok for tidligt at sende det til rep , medmindre at de har hørt om den fejl før , da en periodisk fejl kan være svær et finde , og med 3 uger imellemen fejlene ja så ....
Har i andet tilsluttet på den stikkontakt , evt strømskinne eller noget køkken grej eller andet?
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
shaman
Super bruger
Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:06 |
En drillesyg genbo med samme TV?  Er selv skyldig i en lignende forbrydelse, må jeg med skam tilstå...
Hvis andre fjernbetjeninger kan udelukkes, må du hellere kontakte forretningen med henblik på fejlmeldelse... 
Og til sidst en hel sætning uden smiley.
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
 |
Kip James
Super bruger
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:37 |
hopgreve og shaman...
Ja, i stik-kontakten er der et par stikdåser som yderligere har en del ting tilsluttet. Har netop snakket med de super-flinke cinemagic.dk-folk (de ringede omgående efter jeg havde sendt dem en mail - fabelagtig service).... Umiddelbart burde det skyldes at spændingen i byggeriet her har faldet de to pågældende tidspunkter. Når den nåede ned under et vist niveau ville et fjernsyn typisk slukke selv (Og måden det slukker på har heller ikke været unormal - ganske som ved tryk på sluk-knap), og dette sker på tidspunkter hvor evt. flere i opgangen bruger el (meget el) på samme tid - f.eks omkring spise-tid. Jeg er blevet bedt om at holde øje med OM det sker igen og HVIS det sker igen så lige finde ud af om noget af det ovennævnet kan have spillet ind. Endvidere bør jeg nok overveje at smide fjernsynet i en anden stikkontakt....
Så nu må jeg vente og se..... Men forhandleren er kontaktet, og jeg kan kun rose cinemagic.dk for deres høje niveau.
Redigeret af Kip James - 23-Juli-2007 kl. 13:39
|
 |
rellek
Ny bruger
Oprettet: 28-Marts-2007
Point: 8
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:44 |
Hey Kip...
Har selv haft problemer med min pana70'er der slukkede af sig selv...
Jeg fandt efter et stykke tid ud af at det skyldes en fejl med højtalerne. Altså når lyden blev skruet for højt op, eller der kom en høj lyd (f.eks en eksplosion i en film) Slukkede det af sikkerhedsmæssige årsager!
Ved at Pana'en har nogle sikkergedsforanstaltninger der gør at det slukker hvis der er noget der ikke er som det skal være. Og for dig er det da et forsøg værd at teste om det kunne være lyden.
For i ikke skal bekymre jer for meget ;) kan jeg fortælle at jeg har haft det til reparation og de skiftede højtalerne, så det nu kører helt fint igen!
Mvh. Rellek
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 23-Juli-2007 kl. 13:59 |
hopgreve skrev:
Har i andet tilsluttet på den stikkontakt , evt strømskinne eller noget køkken grej eller andet? |
Jeg tror også, at du skal være opmærksom på kvaliteten af 'strømmen' til dit TV, før du går videre til en rma-sag.
Det gælder både andre forbrugere, kvaliteten af kontakten, stikket og den øvrige del af lysnettet.
Jeg har måttet skifte to pc'er for min svigermor, før vi fandt ud af, at hendes elinstallation var årsagen til hendes hardwareproblemer.
Venligst Søren
EDIT=Ups , denne side havde vist stået inaktiv på min skærm et godt stykke tid, før jeg endelig svarede. Jeg kan se, at du selv var på sporet. Glem alt efter go'morgen
Redigeret af Breddam - 23-Juli-2007 kl. 14:02
|
|
 |
Kip James
Super bruger
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:38 |
Tja... 2 gange siden er det så sket igen Mandag aften...PUF!! Sluk...Skiftede så stik-kontakt... KUN fjernsynet plugget ind. Det holdt så indtil i aften (25/7-07) klokken 22:20...PUF!!! Så slukkede det f******! fjernsyn så igen...og dermed også min tålmodighed...
Et fjernsyn til næsten 10.000kr der går i stykker efter halvanden måned... sørgeligt...mit gamle Philips billedrørs fjernsyn kører endnu ved jeg, og der er 6 år gammelt. Og det kørte også fint i lejligheden her...Straks får man noget nyt,smart og fancy hjem, og så er problemer fra en ende af...
Nu skal det så nok repareres (venter svar fra cinemagic)...Og så må vi se.. Jeg skiller mig helt sikkert af med det på den ene eller den anden måde.. Sikkert mister man penge, men har da lært at jeg skal holde fingrene fra alt det nymodens l**t.. Jo mere smart teknik, jo ringere kvalitet...
Det var lige lidt update fra min aldeles triste debut med stort fancy flad-skærms tv.... Jeg er færdig med det bras... 
Og Panasonic er købt for aller-aller sidste gang.... Mit råd: Hold fingrene langt fra Pv-70 modellen og spar jeg for frustrationer,eder og forbandelser...
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:46 |
Just for the record - mit Pana PV fejler altså ikke en dyt. I dag havde vi f.eks. en gulvslipper på besøg i lejligeden ved siden af. Hver gang han tændte for maskineriet, så "blikkede lyset", men mit Pana fortsatte ufortrødent.
Man kan ikke bare generalisere, altså at Pana PV70 er noget bras. Jeg synes at det er mere end meget surt at du har problemer, men det betyder altså ikke, at Pana PV70/71 modellen er noget bras 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 22:53 |
Hej Kip James , ja det er godt nok surt show , jeg er dog selv meget glad for mit , men hvis jeg selv fik problemer så hurtigt , ja så ville jeg nok også reagere sådan som du gjorde , vil du ikke lade os høre om de finder fejlen ? , inden det bliver byttet ud...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 25-Juli-2007 kl. 23:02 |
Jamen enig hopgreve - der er desværre en fejl på det pågældende tv, som enten skal rettes, alternativt skal tv´et udskiftes. Principielt fejler modellen intet - tvært i mod
|
|
 |
Kip James
Super bruger
|
Sendt: 26-Juli-2007 kl. 18:41 |
Hother skrev:
Jamen enig hopgreve - der er desværre en fejl på det pågældende tv, som enten skal rettes, alternativt skal tv´et udskiftes. Principielt fejler modellen intet - tvært i mod |
Hey.... Lige præcis, man reagerer sgu lidt mopset... Og nej, til det andet svar oven over, Pana er så generelt ikke noget bras, men pyh hvor bliver man stik tosset...
Der er folk på sagen, cinemagic kommunikerer med service-center nord, og jeg selv skal til at gøre det samme.
Første forsøg er at koble alt fra tv,et undtagen antenne -og strøm-stik og så se hvad der sker..Juhu, nu har jeg et fjernsyn til film jeg ikke må koble min dvd til...men godt med nogle råd selvfølgelig...jeg prøver mig frem..men surt show...
skal nok opdatere på situationen her på forum 
|
 |