recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny  HTPC - Hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC - Hjælp søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
netsat99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC - Hjælp søges
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 12:59

Jeg skal ha bygget mig en HTPC og har bestemt mig (nogenlunde) for følgende hardware. Noget er genbrug fra en anden computer.

Asus A8N SLI premium bundkort  ATX (genbrug)

AMD Opteron 144 - køre 2.4 GHz ved lav vcore (genbrug)

1 GB Ram Corsair (genbrug)

Soundblaster audigy 2 lydkort (genbrug)

Antec Phantom 500 PEC PSU - Pasiv kølet (genbrug)

ATI 2600 XT (på indkøbslisten)

TV kort med DVB-T  Nogle forslag?

Den skal bruges til at vise HD film fra harddisk i 720p og 1080p. Desuden skal den bruges som recorder af DVB-T.

Er det et ok setup - eller er der noget som kan blive bedre?

Styresystemet bliver win XP. Virker ATI 2600 XT perfekt under det?

Vil også gerne have foreslag til hvilken software, som vil være mest optimal.

Med venlig hilsen

Johnny

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 14:45

Har anvendt følgende kort med held på flere HTPC-er

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p121_Technotren d-Budget-T-1500-inkl--Fernbedienung.html

Kortet er som en af de få DVB-T kort forberedt for tilslutning af CAM-modul til kodet udsendelser. Det er spørgsmålet om det får nogen praktisk betydning, for måske skal der til den tid, bruges TV-kort efter DVB-T2 standarden...

Sammen med softwaren www.dvbviewer.com, som kan vise og optage DVB-undertekster, som bruges på DVB-T.

Man kan direkte bruge de medleveret intervideo codecs fra TV-kortet.

Foretrækker  en MCE-fjernbetjening, men den medleveret fjernbetjening kan også bruges...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 18:20
Jeg syntes dit setup lyder godt nok. Det skal nok køre. Tror ikke der noget problem med XT og 2500XT, det skulle da lige være den manglende understøttelse for directX 10. Der er faktisk lyd på grafikkortet som du kigger på. Men det forhindrer ikke at du har det andet kort i.

Det DVB-T kort AVH anbefaler ser spændende ud. Jeg bruger et Nova-T, det virker også upåklageligt.

Man skal nok forberede sig på at anvende DVBviewer som også AVH er inde på, ellers får man ikke undertekster.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu