|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() Sendt: 10-Juli-2007 kl. 23:40 |
|
![]() |
||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Så vidt jeg kan se, kommer kortet med AM2-chipsettet med en spdif-header. Da jeg har en Yamaha YSP-800 Surround Projektor, er jeg naturligvis interesseret i at overføre lyd digitalt til denne- Er der nogen måde, jeg kan forbinde denne header med min receiver - evt. med en form for converter (og hvilke problemer vil det evt. give mig???)??? |
||
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
De motherboards jeg lige kender specielt til HTPC har SPDIF ud, sommetider via en Spdif bracket, der koster ca 50 kr eller under. Hvis der da ikke er SPDIF ud fra lydkortet.
Når de ikke automatisk har det, skyldes det at de har lyd ud på HDMI udgang og derfor er separat SPDIF lidr i baggrunden. Du skal lige checke prisen ud på et af de motherboards, især kan prisen på en CPU vælte det hele, hvis det er intel man vil have. Det koster ikke meget at nå frem til et godt resultat på en anden måde. Men AMD løsningen er ikke så dyr, det ser normalt ud. Jeg kigger lige igen på de boards. Ok, ja, jeg kan se at der netop er lyd ud via HDMI på kortet. her var der en test LINK Redigeret af Ken_T - 16-Juli-2007 kl. 05:04 |
||
![]() |
||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
..men, betyder det, at jeg kan trækk lyden via spdif, så jeg får det digitalt til min surround receiver??
Redigeret af Dark Helmet - 16-Juli-2007 kl. 09:25 |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, spdif er altid digital. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror du misforstår mig. Det ser ikke ud til, at kortene fra ASrock har spdif - kun HDMI. Derfor tror jeg, at ASUS-kortet fra din hjemmeside er et bedre valg for mig, da jeg får mulighed for både HDMI og SPDIF via riseren.. |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, ok det er nok korrekt. Også kortet fra MSI har SPDIF ud, men her skal man købe riseren separat ( spdif bracket MSI 38kr hos getmore) Msi kortet skal ikke bruge PSI-E porten, det er nok en fordel.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er det nok - som jeg kan se, så er det også muligt at overføre s/pdif optisk vha. denne bracket, så det ser jo meget fornuftigt ud. Ved du, om der vil være problemer, hvis jeg sætter lyden til HDMI-out, og samtidig vil føre lyden via s/pdif?? |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, det ved jeg ikke faktisk. Jeg tror jeg vil se nærmere på det. Interessant spørgsmål. Jeg har lige sat det MSI motherboard op, så jeg er ikke kommet ind i alle kroge. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Takker og bukker. |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmmm.... ser ud til at det ikke vil fungere: http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=40923 Så er der kun ASUS' HDMI-kort tilbage. Der kan jeg vist, ifølge ovenstående forumpost, slå HDMI-audio fra i BIOS, og på den måde kanalisere det over via s/pdif til min receiver. Ærgerligt, da jeg ellers håbede på, at kunne overføre lyden optisk. Nuvel, i det mindste er det stadig digitalt.... |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |