|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() Sendt: 11-Juli-2007 kl. 17:50 |
Ja, jeg er lidt sent ude og måske har nyheden allerede bredt sig, men jeg har bemærket ATIs nye grafikkort der virkelig er en god nyhed hvis man er til HTPC. Der er tale om især HD2400XT og HD2600XT.
Kortene har understøttelse for afvikling af HD, de har HDCP og et HDMI kabel kan også overføre lyd fra udgangen (DVI). Der bruges en adapter til formålet. Jeg har checket adskillige websites for informationer omkring disse kort og det ser virkelig godt ud. Prisen er også rigtig. Og der er HDCP på alle udgaver, det kan man ikke regne med når der er tale om Geforce 8500 og 8600 kortene. Ydelsesmæssigt er det det samme i spil som Gforce kortene (8500GT 0g 8600GT sammenlignet med HD2400XT og HD2600XT, men de sidste vinder tilsyneladende ved afvikling af HD. Strømforbruget er også ret lavt, men endnu er der vist ikke silent typer at få, skønt der arbejdes på sagen. link1 link2 edbpriser edbpriser2 Redigeret af Ken_T - 11-Juli-2007 kl. 17:54 |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
den HD2600XT ser spændende ud... 2400 er alt for svag i mine øjne...
...men godt udspil til at tage htpc tronen væk fra nvidia hvis de tests holder vand. |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Der findes skam passive versioner allerede. Jeg har netop fået leveret mit 2400pro (sapphire) i dag. Det er passivt kølet. Sapphire laver også en passivt kølet 2400xt, men den er vist ikke på lager i DK endnu.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Der er jo en forskel på 2400pro og XT udgaven, pro versionen er droslet lidt ned. Det kunne være rart hvis du kunne fortælle hvordan det går med dit kort. Jeg tror ikke personligt, ud fra det jeg har læst til nu, at det ikke skulle virke perfekt til HTPC brug. Også 1080P hvis det nu skulle være det. Men i de test jeg har set hvor 2400XT og 2600XT sammenlignes med GeForce 8500GT og 8600GT kortene, er de endnu bedre til HD end Geforce kortene. 1080P skulle ikke være noget problem. Lyd ud over DVI (med konverter til HDMI) er speciel, da den er sammenbygget med grafikkortet og ikke har noget at gøre med det primære lydkort man eventuel har. Hvordan lyden er har jeg ikke læst endnu. Det er jo beregnet til at skyde en Reciver med HDMI ind, imellem HTPC og TV. |
|
![]() |
|
bluesy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2004 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Glæder mig itl at høre om dine erfaringer da jeg selv er lun på et 2600 version af kortet :-D gerne hvis du har prøvet noget 720p og 1080p materialle på det, evt nogle af de demoer man kan downloade
|
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Jeg skal nok give et fyldigt sammendrag af mine tests, men får desværre ikke tid før i weekenden.
Redigeret af whoopsdk - 12-Juli-2007 kl. 22:53 |
|
![]() |
|
JacobHL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
HD2400 og HD2600 er fantastiske kort rent mediemæssigt vil jeg mene..
H.264 og VC-1 understøttelse i GPUen, samt HDCP(man skal op i et 8600GTS hos nVidia for at få det), kombineret med en lav pris gør det ideelt at smide i mediecentret. Desuden vil der vist også komme AGP kort, hvis man har lyst til at lave et mediecenter ud af en gammel computer. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen du har ret, også mere end jeg havde forventet med de ATI kort. Men et 8500GT eller et 8600GT kort kan det samme som et 8600GTS kort hvad angår HD. Det er imidlertid ikke alle 8500 kort der har HDCP, så man skal lige kigge godt efter. Selv om ATI kortene er fremragende til HD, bedre endnu end Nvidias kort måske, så er de lige knap så hurtige som kortene fra Nvidia til andre ting hvis de sammenlignes med 8500 og 8600GT. Mener nu nok at selve billedoplevelsen kan vise sig at være en større oplevelse med Nvidias kort, men der er ikke de helt store tests til rådighed endnu. Men det kunne være. Redigeret af Ken_T - 13-Juli-2007 kl. 08:58 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men hvordan er det med driverne til ATI kortene? Sidst jeg så nVidia drivernes dokumentation til Vista var stort set alt sat ud af funktion (dvs. ikke færdigprogrammeret) Er det også tilfældet med ATI drivere til Vista |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, godt spørgsmål. men på en af de sider med test af kortene jeg først henviste til kan man se at der både er testet med XP sp2 og Vista. Og ATI bemærkes for de bedste drivere. Så der skulle ikke være problemer at se umiddelbart. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |