|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
neoinspace ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 27-Juni-2007 kl. 09:38 |
Hej, Jeg har købt Firedtv, samt viaccess cam, og der hvor vi bor, har vi TDC kabeltv igennem vores antenneforening. Mit spørgsmål er nu; da jeg jo gerne vil undgå TDC´s selectorboks og køre signalet direkte ind i mit mediecenter, hvordan kommer jeg udenom at skulle indtaste antenneforeningsnummer ? Når jeg bruger selectorboksen direkte, skal jeg taste vores antenne forenings nummer før jeg kan bruge boksen. Er der noget software som kan hjælpe, eller hvad gør jeg ? Hvis man er kunde hos TDC kabeltv (ikke igennem antenneforening..) er det jo ikke noget problem... Håber der sidder nogle skrappe gutter (guttinder..:-)) som kan hjælpe mig.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvor og hvordan intaster du dette nummer i Selector boxen?
|
|
![]() |
|
neoinspace ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Jeg indtaster det når jeg starter selector boksen op og har sat selector kortet i maskinen. Jeg ved ikke helt om feltet hedder "område"...men TDC siger at det er det nummer der styrer hvilke programpakker der tilbydes igennem foreningen.... Men faktum er, at TV2, DR1 & DR2 virker fint, men det er jo også "frie kanaler".... Hvad mener du med at firedtv napper alt ?? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
FireDTV eller FloppyDTV (det er det samme), napper alt det som du fortæller dem de skal scanne på, (frekvensen). Din antenneforening kan evt. lægge disse frekvenser om, så de ikke passer til den officielle liste fra TDC. Og i såfald skal du scanne på de frekvenser som din antenneforening bruger. Det nummer du omtaler, det har ingen betydning i forbindelse med FireDTV. Nummeret er til Selectorer, sådan så de ved hvilke frekvenser de skal scanne på, fordi TDC sender forskellige programpakker ud til de forskellige kommuner/amter osv. Det har dog primært betydning for lokal tv stationer. Men jeg har opdaget at der også kan være enkelte kanaler som ligger forskelligt fra område til område. Sidst jeg rodede med DVBviewer, der havde jeg fået en kanaliste fra Kbh´s amt. Den brugte jeg først, og opdagede så efterfølgende, at FloppyDTV havde fundet Kanal Kbh, (som jeg dog ikke kunne se). Omvendt havde den ikke fundet Tv3. Jeg vil tro din antenneforening har ændret på samtlige kanaler som er krypteret, og derfor skal du have en kanalliste fra din antenne forening, og så skal du ind og rette i din ini fil til FireDTV. Så burde den finde alle kanalerne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kim, Tak for dit svar! Har lige et hurtigt spørgsmål mere ang. det du skriver. Du skriver jeg skal rette i min .ini fil tilFireDTV, men hvorfor skal jeg dette og hvad skal jeg rette? Firedtv virker fint i MCE, med en standard installation. Nu er der ikke åbnet op i endnu fra TDC (det skulle virke fra på Onsdag..) for de krypterede kanaler....men det burde vel bare virke uden at jeg skal gøre noget yderligere? Håber du tager dig tid til mig igen....:-) pft for hjælpen
NB: lige nogle roser til denne side; lækkert lækkert, når man er en begynder som mig, der bare gerne vil se fedt tv... |
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, jeg misforstod. Jeg troede du allerede havde TDC kabeltv og du ikke kunne se kanalerne. Umiddelbart vil jeg ikke mene du skal rette noget, ihvertfald ikke før onsdag. Det burde virke uden problemer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kim, Nu har jeg fået TDC abonnementet aktiveret, og det virker.....nogen gange. Jeg kan se nogle kanaler, men ikke alle dem som jeg burde....og når jeg lukker ned for mce, så forsvinder der nogle og andre kommer til. bl.a. TV3 & TV23+ kan jeg ikke se. har fundet nogle tools på www.digital-everywhere.com som jeg lige vil lege lidt med, måske det løser noget. |
|
![]() |
|
ttn123 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Jeg ka ik helt lure om du du bruger MCE 05 eller Vista MCE, eller et helt 3. program. Men som udgangspunkt er ska man jo haxe lidt for at få et DVB-C kort til at spille i MCE. Jeg bruger selv et FloppyDTV DVB-S tv-kort. Jeg skulle tilrette transponder ini-filerne så det passede til de frekvenser som Canal Digital sender ud. Derefter tror MCE at den leder efter DVB-T kanaler når du søger. Mener man kan vælge TDC kabelTV når man installere FireDTV, rigtigt? Selv om du ka det er det ikke sikkert at de frekvenser som er kodet ind i FireDTV passer med de frekvenser som din Antenneforening benytter, som Kandersen også omtaler. Jeg bruger "Personal Transponder Configuration" fra denne side: Nu ved jeg ikke om det virker med DVB-C kort, men jeg modtager ikke EPG info med mindre jeg bruger Bladerunner Pro v3. Bruger du Vista MCE kan du bruge denne guide til at få EPG data ind i MCE: http://www.tvxb.com/doc/Vista-BladerunnerPro%20Instructions. htm Held og lykke..:)
/Thomas Redigeret af ttn123 - 04-Juli-2007 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, det er et problem som jeg ikke har hørt om før, ej heller selv oplevet det. Jeg kan ikke umiddelbart finde på nogen årsag til, at du skulle miste nogle kanaler eller andre kommer til, når du lukker og åbner MCE. MCE scanner kanalerne een gang (når du manuelt gør det) og derefter skal du ind og aktivere de krypteret kanaler manuelt. Når det er gjort, så bør de være der altid, indtil du selv de-aktivere dem manuelt. MCE laver ikke selv nogen ændring når du lukker/åbner den. Så det lyder meget mystisk må jeg erkende. Kan det evt. være din antenneforening som laver ballade? I såfald burde problemet også være til stede med en Selector. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kim, Jeg har nu bøvlet lidt frem og tilbage med MCE (mce 2005...) og det vil ikke rigtig som jeg vil. Men jeg har fundet ud af at den registrerer mit Floppydtv som om det er "digital manuel opsætning" og tidligere har den skrevet "TDC kabelTV", men det kan jeg ikke få den til at anerkende længere. Jeg har nu gjort det at jeg har taget en anden maskine (jeg havde tilsyneladende 2 pcér stående som ikke blev brugt...) og installeret mce 2005 på denne, og så installerer jeg lige det hele én gang til. Vil du anbefale mce2005 eller skal jeg hellere vælge vista? Det eneste jeg ønsker at bruge denne pcér til er som HTPC. Så den skal udelukkende bruges til at optage fra TV og afspille video.....så hvis du kunne hjælpe med en "lille" guide til hvad man burde køre med, hører jeg gerne fra dig. |
|
![]() |
|
![]() |
Din MCE har ikke skrevet TDV kabeltv. Det var under installering af FloppyDTV, at den skriver det. MCE opfatter dit floppydtv som et DVB-T antenne, så den skriver rigtig nok. Jeg er som tidligere nævnt slet ikke med på hvad dine problemer kan skyldes. Det lyder mystisk i mine øre, specielt det at MCE ikke gemmer kanalerne. Jeg har ikke haft det problem på noget tidspunkt. Mht. Vista, der vil jeg endnu ikke anbefale dig det. Jeg sidder selv og døjer med Vista (dog ikke i forbindelse med FloppyDTV), som efter min mening opfører sig meget mystisk. Jeg har samme følelse med den her vista, som jeg havde i sin tid da Windows Millenium kom. Det er simpelthen en stor omgang bras, godt dækket af en flot overflade. (Jeg skriver lidt mere om det om lidt i en ny tråd). |
|
![]() |
|
KimMatthiesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hej neoinspace Jeg har selv FlopptDVT som sidder på TDC kabel TV og det virker efterhånden fint. kører med Vista (x64) MCE Husk : at krypterede kanaler skal enables for at de kommer med i din kanal liste. Dette gøres i setupdelen i MCE. Have problemmer med at de crypt kanaler forsvandt fra tid til anden, det fik jeg løst med KB938927 se mere her : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19446& PN=1 håber det kan bruges...
|
|
Panasonic 42PV500E
Antec LifeStyle Fusion, Floppy DVT-C VIA CAM, ABIT-IL-90MV, Intel Core2Duo2 1.83Ghz, 2 GB Mem |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |